Matematik (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | JOB107 | ||||
Ders İsmi: | HISENSE Uluslararası İşletme Yönetimi: HISENSE Örneği | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. OKAN YAŞAR | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Okan Yaşar | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | • HISENSE şirketinin uluslararası iş stratejilerini anlamak. • Küresel pazarlardaki rekabet avantajlarını değerlendirmek. • HISENSE'nin tedarik zinciri yönetimi stratejilerini analiz etmek. • Küresel pazarlara giriş ve genişleme stratejilerini incelemek. • Gerçek dünya örnekleri ve vaka analizleri üzerinden uluslararası iş stratejilerini değerlendirmek. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, öğrencilere HISENSE şirketinin uluslararası iş stratejilerini inceleyerek, küresel iş dünyasının dinamiklerini anlama ve analiz etme fırsatı sunar. Ders, HISENSE'nin uluslararası pazarlardaki başarı faktörleri, küresel rekabet stratejileri ve küresel tedarik zinciri yönetimi gibi konulara odaklanarak öğrencileri gerçek bir şirketin uluslararası iş stratejilerini anlamaya yönlendirir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Uluslararası şirketlerin, uluslararası iş stratejilerini anlayabilmek 2) Küresel marketlerdeki fırsatları ve rekabet avantajlarını değerlendirmeyi öğrenmek 3) Tedarik zinciri yönetimi yöntemlerini ve stratejilerini analiz edebilmek 4) Küresel pazarlara nasıl girileceğini ve bu pazarlarda nasıl genişleme yapılacağını öğrenmek, stratejileri incelemek 5) Vaka analizleri, ve gerçek örnekler üzerinden uluslararası iş stratejilerini değerlendirebilmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | HISENSE'nin Tarihçesi ve Global Varlığı | |
2) | Küresel İş Ortamında HISENSE'nin Konumu | |
3) | HISENSE'nin Uluslararası Pazarlardaki Rekabet Stratejileri | |
4) | İnovasyon ve Ürün Geliştirme Süreçleri | |
5) | HISENSE'nin Küresel Tedarik Zinciri ve Lojistik Stratejileri | |
6) | Tedarik Zinciri Sürdürülebilirliği ve Risk Yönetimi | |
7) | Yabancı Pazarlara Giriş Modelleri | |
8) | HISENSE'nin Yabancı Pazarlara Genişleme Deneyimleri | |
9) | Ara Sınav |
Ders Notları / Kitaplar: | - |
Diğer Kaynaklar: | - |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Matematiğin kapsamı, tarihi, uygulamaları, problemleri, metotları ve insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahiptir. | |||||||||||
2) Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurma ve disiplinler arası problemler için matematiksel modeller geliştirme becerisine sahiptir. | |||||||||||
3) Gerçek hayattaki problemleri istatistiksel ve matematiksel tekniklerle tanımlama, formüle etme ve inceleme becerisine sahiptir. | |||||||||||
4) Analitik düşünme yeteneğine ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||
5) Literatür taraması yapabilme, okuduğu bilimsel makaleleri anlama ve yorumlama becerisine sahiptir. | |||||||||||
6) Bilgisayar bilimleriyle ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde temel yazılım bilgisine ve bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde kullanabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||
7) Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||
8) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ile etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, etkin sunum yapabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; akademik standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |||||||||||
10) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 düzeyinde kullanabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematiğin kapsamı, tarihi, uygulamaları, problemleri, metotları ve insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahiptir. | |
2) | Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurma ve disiplinler arası problemler için matematiksel modeller geliştirme becerisine sahiptir. | |
3) | Gerçek hayattaki problemleri istatistiksel ve matematiksel tekniklerle tanımlama, formüle etme ve inceleme becerisine sahiptir. | |
4) | Analitik düşünme yeteneğine ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | |
5) | Literatür taraması yapabilme, okuduğu bilimsel makaleleri anlama ve yorumlama becerisine sahiptir. | |
6) | Bilgisayar bilimleriyle ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde temel yazılım bilgisine ve bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde kullanabilme becerisine sahiptir. | |
7) | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir. | |
8) | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ile etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, etkin sunum yapabilme becerisine sahiptir. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; akademik standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |
10) | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 düzeyinde kullanabilme becerisine sahiptir. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |