Yeni Medya ve İletişim (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | JOB106 | ||||
Ders İsmi: | ARCHITECHT Yazılım Ürün Yönetimi | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. KAZIM TİMUÇİN UTKAN | ||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ŞEBNEM ÖZDEMİR |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencileri başarılı bir yazılım ürün yönetimi için gerekli temel kavramlar ve pratik araçlarla donatmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, bir ürün yöneticisinin rolleri ve kullanıcı ihtiyaçları ile iş hedeflerini dengelemenin önemi hakkında bir anlayış geliştireceklerdir. Gerçek hayat senaryoları ve vaka çalışmaları ile öğrenciler, bir yazılım ürününü fikir aşamasından lansmanına ve ötesine kadar yaşam döngüsü boyunca etkin bir şekilde yönetmek için teori ve uygulamaları uygulayacak, pazar ihtiyaçları ve şirket stratejisi ile uyum sağlayacaktır. |
Dersin İçeriği: | 1. Yazılım ürün yönetimine giriş: Tanımlar, roller ve sorumluluklar. 2. Ürün yaşam döngüsü yönetimi: Başlangıçtan emekliliğe kadar. 3. Ürün yönetiminde çevik ve şelale metodolojileri. 4. Kullanıcı merkezli tasarım ve kullanıcı deneyimi (UX) ilkeleri. 5. Ürün başarısı için metrikler ve KPI'lar, veriye dayalı karar verme. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler yazılım ürün yönetiminin rolünü, zorluklarını ve en iyi uygulamalarını anlayacaklardır. 2) Öğrenciler Agile ve Waterfall metodolojilerinin prensiplerini ürün yönetimine uygulayabileceklerdir. 3) Öğrenciler, kullanıcı merkezli tasarım ve kullanıcı deneyimini ürün geliştirmeye entegre etmeyi öğreneceklerdir. 4) Öğrenciler, ürün performansını izlemek için metriklerin ve KPI'ların nasıl tanımlanacağını ve kullanılacağını anlayacaklardır. 5) Öğrenciler, nitel ve nicel verilere dayalı stratejik kararlar alma becerilerini geliştireceklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kurs Tanıtımı ve Yazılım Ürün Yönetimine Genel Bakış | - |
2) | Ürün Yöneticisinin Rolü ve Ürün Yönetimi Süreci | - |
3) | Pazar Araştırması ve Müşteri İhtiyaçlarının Belirlenmesi | - |
4) | Ürün Stratejisi - Vizyon, Hedefler ve Girişimler | - |
5) | Çevik Ürün Yönetimine Giriş | - |
6) | Şelale Ürün Yönetimine Giriş | - |
7) | Ürün Geliştirmede Kullanıcı Merkezli Tasarım ve UX Temelleri | - |
8) | Ara Sınav | - |
9) | Kullanıcı Hikayeleri ve Personaların Uygulanması | - |
10) | Önceliklendirme Teknikleri ve Yol Haritası Planlaması | - |
11) | MVP'ler, Prototip Oluşturma ve Doğrulama Teknikleri | - |
12) | Analitik, Metrikler ve Veri Odaklı Ürün Yönetimi | - |
13) | Growth Hacking ve Ürün Ölçeklendirme Stratejileri | - |
14) | Ürün Yöneticileri için Liderlik ve İletişim | - |
15) | Ürün Yönetiminde Etik ve Yasal Hususlar | - |
16) | Final Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | - |
Diğer Kaynaklar: | - |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Hem geleneksel medya hem de yeni medyanın kavramsal açıdan temellerini öğrenir ve özelliklerini tanımlarlar. | |||||||||||||||
2) Medya çalışmaları alanında eleştirel bir bakış açısı kazanırlar. | |||||||||||||||
3) Yeni / dijital medya okuryazarlığı yeterlikleri geliştirir ve yeni / dijital medya içeriğini eleştirel bir şekilde analiz ederler. | |||||||||||||||
4) Hem geleneksel medya hem de dijital medya içerik üretimi konusunda gerekli teknik becerilerle donatılırlar. | |||||||||||||||
5) Kültürel çeşitliliğe duyarlı ve aynı zamanda etik duyarlılığa da sahip medya içerikleri üretirler. | |||||||||||||||
6) Dijital medya ve geleneksel medya alanında çeşitli yazı türlerinde yaratıcı yazma becerilerine sahip olurlar. | |||||||||||||||
7) Yeni / dijital medya tasarımı ve üretimi ile ilgili yazılım uygulamaları geliştirme becerisine sahip olurlar. | |||||||||||||||
8) Bir takımın parçası olarak, etkin bir şekilde çalışan, çeşitli yaratıcı projelerin tamamlanmasında sorumlu ve saygılı davranan bireyler olarak mezun olurlar. | |||||||||||||||
9) Medya sektöründe mentorluk, liderlik, yönetim ve girişimcilik becerilerine sahip olurlar. | |||||||||||||||
10) Bir “imza çalışması” geliştirerek ve yerel ve / veya uluslararası medya sektörlerine ve kar amacı gütmeyen kuruluşlara katılım sağlarlar. | |||||||||||||||
11) Uluslararası ve kültürlerarası ortamlarda etkili bir şekilde iletişim kurmak ve çalışmak için yabancı dil becerilerini edinirler. | |||||||||||||||
12) Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu bilinçle kazandıkları iletişim becerileri sayesinde profesyonel ortamlarda etkin iletişim kurarlar. | |||||||||||||||
13) Yeni medya ile ilgili yapıları, eğilimleri, teknolojik gelişmeleri ve sorunları tanımlamak, sosyal hizmete uygun sanatsal ve yaratıcı faaliyetler ve projeler yürütmek | |||||||||||||||
14) Ulusal ve uluslararası yasal çerçeveler içinde medya uygulamaları yaparlar. | |||||||||||||||
15) Medya etiği, demokrasi ve insan hakları ilkelerine bağlı kalarak sorumlu medya uygulayıcıları olurlar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hem geleneksel medya hem de yeni medyanın kavramsal açıdan temellerini öğrenir ve özelliklerini tanımlarlar. | 1 |
2) | Medya çalışmaları alanında eleştirel bir bakış açısı kazanırlar. | 2 |
3) | Yeni / dijital medya okuryazarlığı yeterlikleri geliştirir ve yeni / dijital medya içeriğini eleştirel bir şekilde analiz ederler. | 2 |
4) | Hem geleneksel medya hem de dijital medya içerik üretimi konusunda gerekli teknik becerilerle donatılırlar. | 2 |
5) | Kültürel çeşitliliğe duyarlı ve aynı zamanda etik duyarlılığa da sahip medya içerikleri üretirler. | 2 |
6) | Dijital medya ve geleneksel medya alanında çeşitli yazı türlerinde yaratıcı yazma becerilerine sahip olurlar. | 2 |
7) | Yeni / dijital medya tasarımı ve üretimi ile ilgili yazılım uygulamaları geliştirme becerisine sahip olurlar. | 2 |
8) | Bir takımın parçası olarak, etkin bir şekilde çalışan, çeşitli yaratıcı projelerin tamamlanmasında sorumlu ve saygılı davranan bireyler olarak mezun olurlar. | 2 |
9) | Medya sektöründe mentorluk, liderlik, yönetim ve girişimcilik becerilerine sahip olurlar. | 2 |
10) | Bir “imza çalışması” geliştirerek ve yerel ve / veya uluslararası medya sektörlerine ve kar amacı gütmeyen kuruluşlara katılım sağlarlar. | 2 |
11) | Uluslararası ve kültürlerarası ortamlarda etkili bir şekilde iletişim kurmak ve çalışmak için yabancı dil becerilerini edinirler. | 2 |
12) | Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu bilinçle kazandıkları iletişim becerileri sayesinde profesyonel ortamlarda etkin iletişim kurarlar. | 2 |
13) | Yeni medya ile ilgili yapıları, eğilimleri, teknolojik gelişmeleri ve sorunları tanımlamak, sosyal hizmete uygun sanatsal ve yaratıcı faaliyetler ve projeler yürütmek | 2 |
14) | Ulusal ve uluslararası yasal çerçeveler içinde medya uygulamaları yaparlar. | 2 |
15) | Medya etiği, demokrasi ve insan hakları ilkelerine bağlı kalarak sorumlu medya uygulayıcıları olurlar. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Ara Sınavlar | 8 | 44 |
Final | 8 | 46 |
Toplam İş Yükü | 122 |