Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | JOB106 | ||||
Ders İsmi: | ARCHITECHT Yazılım Ürün Yönetimi | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. KAZIM TİMUÇİN UTKAN | ||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ŞEBNEM ÖZDEMİR |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencileri başarılı bir yazılım ürün yönetimi için gerekli temel kavramlar ve pratik araçlarla donatmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, bir ürün yöneticisinin rolleri ve kullanıcı ihtiyaçları ile iş hedeflerini dengelemenin önemi hakkında bir anlayış geliştireceklerdir. Gerçek hayat senaryoları ve vaka çalışmaları ile öğrenciler, bir yazılım ürününü fikir aşamasından lansmanına ve ötesine kadar yaşam döngüsü boyunca etkin bir şekilde yönetmek için teori ve uygulamaları uygulayacak, pazar ihtiyaçları ve şirket stratejisi ile uyum sağlayacaktır. |
Dersin İçeriği: | 1. Yazılım ürün yönetimine giriş: Tanımlar, roller ve sorumluluklar. 2. Ürün yaşam döngüsü yönetimi: Başlangıçtan emekliliğe kadar. 3. Ürün yönetiminde çevik ve şelale metodolojileri. 4. Kullanıcı merkezli tasarım ve kullanıcı deneyimi (UX) ilkeleri. 5. Ürün başarısı için metrikler ve KPI'lar, veriye dayalı karar verme. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler yazılım ürün yönetiminin rolünü, zorluklarını ve en iyi uygulamalarını anlayacaklardır. 2) Öğrenciler Agile ve Waterfall metodolojilerinin prensiplerini ürün yönetimine uygulayabileceklerdir. 3) Öğrenciler, kullanıcı merkezli tasarım ve kullanıcı deneyimini ürün geliştirmeye entegre etmeyi öğreneceklerdir. 4) Öğrenciler, ürün performansını izlemek için metriklerin ve KPI'ların nasıl tanımlanacağını ve kullanılacağını anlayacaklardır. 5) Öğrenciler, nitel ve nicel verilere dayalı stratejik kararlar alma becerilerini geliştireceklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kurs Tanıtımı ve Yazılım Ürün Yönetimine Genel Bakış | - |
2) | Ürün Yöneticisinin Rolü ve Ürün Yönetimi Süreci | - |
3) | Pazar Araştırması ve Müşteri İhtiyaçlarının Belirlenmesi | - |
4) | Ürün Stratejisi - Vizyon, Hedefler ve Girişimler | - |
5) | Çevik Ürün Yönetimine Giriş | - |
6) | Şelale Ürün Yönetimine Giriş | - |
7) | Ürün Geliştirmede Kullanıcı Merkezli Tasarım ve UX Temelleri | - |
8) | Ara Sınav | - |
9) | Kullanıcı Hikayeleri ve Personaların Uygulanması | - |
10) | Önceliklendirme Teknikleri ve Yol Haritası Planlaması | - |
11) | MVP'ler, Prototip Oluşturma ve Doğrulama Teknikleri | - |
12) | Analitik, Metrikler ve Veri Odaklı Ürün Yönetimi | - |
13) | Growth Hacking ve Ürün Ölçeklendirme Stratejileri | - |
14) | Ürün Yöneticileri için Liderlik ve İletişim | - |
15) | Ürün Yönetiminde Etik ve Yasal Hususlar | - |
16) | Final Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | - |
Diğer Kaynaklar: | - |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. | ||||||||||||||
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. | ||||||||||||||
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. | ||||||||||||||
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. | ||||||||||||||
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. | ||||||||||||||
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. | ||||||||||||||
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. | ||||||||||||||
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. | ||||||||||||||
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. | ||||||||||||||
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. | ||||||||||||||
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. | ||||||||||||||
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. | ||||||||||||||
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. | |
2) | Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. | |
3) | İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. | |
4) | Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. | |
5) | Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. | |
6) | Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. | |
7) | Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. | |
8) | Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. | |
9) | Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. | |
10) | Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. | |
11) | Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. | |
12) | Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. | |
13) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Ara Sınavlar | 8 | 44 |
Final | 8 | 46 |
Toplam İş Yükü | 122 |