Elektronik Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ELT012 | ||||
Ders İsmi: | Fiber Optik Haberleşme | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ERDAL GÜRSOY | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Erdal GÜRSOY | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Haberleşmede optik sistemin kullanım gereksinimlerini tanıyabilme ve optik haberleşme ilkelerini kavrayabilme. Fiber optik kablo özelliklerini, çeşitlerini tanıyabilme ve fiber optik kabloda optik sinyal iletimini etkileyen parametreleri kavrayabilme. Optik iletimde kullanılan malzemeleri tanıyabilme. |
Dersin İçeriği: | Fiber optik haberleşme ilkeleri. Fiber optik kablo özellikleri. Fiber optiklerin iletim karakteristikleri. Fiber optik kablonun giriş açısı ve nümerik açıklıgı. Fiber optik sistem için asgari güç gereksinimi ve optik güç bütçe gereksiniminin hesaplanması. Işık kaynağı olarak LED ve LAZER’in teknik özellikleri. Işık algılayıcılarının özellikleri ve çeşitleri. CCITT’nin fiber optik kablo nüve/kılıf standartları. Fiber optik iletim sisteminin açıklanması. Fiber optik ekleme tekniği. Fiber optiklerde kullanılan ara bağlantı kablosu (pıg-tail), konnektörler ve optik zayıflatıcılar. Optik filtreler, birleştiriciler, ayrıştırıcılar ve çiftleyiciler. Mux, demux ve çeviriciler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Optik haberleşme ilkelerini kavrayabilme. 2) Optik Fiberlerle haberleşmenin üstünlüklerini ve kullanım alanlarını tanıyabilme. 3) Işık taşıyıcı olarak fiber optik kablo özelliklerini, çeşitlerini tanıyabilme. 4) Fiber optik kabloda optik sinyal iletimini etkileyen parametreleri kavrayabilme. 5) Fiber optik iletimde kullanılan malzemeleri ve temel özelliklerini tanıyabilme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Fiber Optik Haberleşme İlkeleri | |
2) | Işık Taşıyıcı Olarak Fiber Optik Kablo Özellikleri | |
3) | Fiber Optiklerin İletim Karakteristikleri | |
4) | Zayıflayan optik sinyallerin yeniden yükseltilmesi. | |
5) | Bir fiber optik kablonun giriş açısı ve nümerik açıklığı | |
6) | Fiber optik sistem için asgari güç gereksinimi ve optik güç bütçe gereksiniminin hesaplanması. | |
7) | Işık kaynağı olarak LED ve LAZER’in teknik özellikleri, avantaj ve dezavantajları. | |
8) | Ara Sınav | |
9) | CCITT’nin fiber optik kablo nüve/kılıf standartları. | |
10) | Fiber optik iletim sisteminin açıklanması. | |
11) | Fiber optik ekleme tekniği. | |
12) | Fiber optiklerde kullanılan ara bağlantı kablosu (pıg-tail), konnektörler ve optik zayıflatıcılar. | |
13) | Fiber Optik iletiminde kullanılan optik filtreler, birleştiriciler, ayrıştırıcılar ve çiftleyiciler. | |
14) | Fiber optik kablonun montajında ve testinde kullanılan özel ekipmanlar, mux, demux ve çeviriciler. | |
15) | Final Sınavı | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Fiber Optik, Sedat Özsoy, Birsen Yayınevi |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||
1) Matematik ve fen bilimlerini Elektronik Teknolojisi alanında uygulama konularında yeterli bilgi ve birikime sahip olmak. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
2) İş güvenliği ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma ve uygulamalarını gerçekleştirebilme yetkinliğine sahip olmak. | |||||||||||||||||
3) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olmak. | |||||||||||||||||
4) Temel seviyede İngilizce dil bilgisine sahip olarak mesleki alanda kullanma becerisine sahip olmak. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||
5) Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. | |||||||||||||||||
6) Elektronik alanında ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara aktarabilir ve takım çalışması yapar. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
7) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||
8) Bilgisayar destekli elektronik tasarım programlarını, benzetim ve baskı devre oluşturma amaçlı olarak temel düzeyde kullanabilmek. | |||||||||||||||||
9) Bağımsız çalışmada karar verebilme, meslek içi ve dışı kişilerle yapılan takım çalışmasında inisiyatif alabilme ve uyum sağlayabilmek. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||
10) Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanmak. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||
11) Elektronik laboratuvarlarında bulunan cihazları etkin olarak kullanmak, ölçüm yoluyla veri toplamak ve arıza tespiti yapmak. | |||||||||||||||||
12) Elektronik ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirlemek ve sorunlara çözüm üretmek. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
13) Elektronik ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||
14) Elektronik devre ve sistemlerde denetim tabanlı işlevlerin tasarımı ve kontrolü hakkında temel bilgileri kullanarak çözüm üretebilmek. | |||||||||||||||||
15) Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirebilmek ve denetlemek. | |||||||||||||||||
16) Elektronik ile ilgili kavramları bilmek, Elektronik devre elemanlarını tanımak ve ilgili devrelerde kullanmak. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
17) Elektronik devre bileşenlerinin fiziksel dayanım sınırlarını tanımak ve bunlara göre çalışma koşullarını belirleme becerisini kazanmak. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ve fen bilimlerini Elektronik Teknolojisi alanında uygulama konularında yeterli bilgi ve birikime sahip olmak. | 3 |
2) | İş güvenliği ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma ve uygulamalarını gerçekleştirebilme yetkinliğine sahip olmak. | |
3) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olmak. | |
4) | Temel seviyede İngilizce dil bilgisine sahip olarak mesleki alanda kullanma becerisine sahip olmak. | 1 |
5) | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. | |
6) | Elektronik alanında ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara aktarabilir ve takım çalışması yapar. | 2 |
7) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek. | 1 |
8) | Bilgisayar destekli elektronik tasarım programlarını, benzetim ve baskı devre oluşturma amaçlı olarak temel düzeyde kullanabilmek. | |
9) | Bağımsız çalışmada karar verebilme, meslek içi ve dışı kişilerle yapılan takım çalışmasında inisiyatif alabilme ve uyum sağlayabilmek. | |
10) | Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanmak. | |
11) | Elektronik laboratuvarlarında bulunan cihazları etkin olarak kullanmak, ölçüm yoluyla veri toplamak ve arıza tespiti yapmak. | 2 |
12) | Elektronik ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirlemek ve sorunlara çözüm üretmek. | 2 |
13) | Elektronik ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. | |
14) | Elektronik devre ve sistemlerde denetim tabanlı işlevlerin tasarımı ve kontrolü hakkında temel bilgileri kullanarak çözüm üretebilmek. | 2 |
15) | Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirebilmek ve denetlemek. | 2 |
16) | Elektronik ile ilgili kavramları bilmek, Elektronik devre elemanlarını tanımak ve ilgili devrelerde kullanmak. | 3 |
17) | Elektronik devre bileşenlerinin fiziksel dayanım sınırlarını tanımak ve bunlara göre çalışma koşullarını belirleme becerisini kazanmak. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 4 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Ödevler | 4 | 2 | 8 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 | ||||
Final | 1 | 24 | 24 | ||||
Toplam İş Yükü | 75 |