Elektronik Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ELT009 | ||||
Ders İsmi: | Yenilenebilir Enerji Kaynakları | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. BAHATTİN DEMİRCİ | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Yenilenebilir enerji kaynakları ve teknolojilerinin öğrenilmesi. Güneş enerjisi, hidrolik enerji, rüzgâr enerjisi, jeotermal enerji ve deniz akıntılarındaki/dalgalarındaki enerji ile bunların teknolojileri hakkında bilgiler verilerek uygulama alanlarının incelenmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Dünyada ve Türkiye’deki tüm enerji kaynaklarının arz-talep durumları ve teknolojileri hakkında bilgiler içerir. Özellikle güneş enerjisi, hidrolik enerji, rüzgâr enerjisi, jeotermal enerji ve deniz akıntılarındaki/dalgalarındaki enerjileri ile bunların teknolojileri üzerinde durulur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Enerji çeşitlerini ve özelliklerini öğrenir 2) Enerji dönüşüm prensiplerini öğrenir. 3) Enerji ekonomisi öğrenir. 4) Enerji üretim teknolojilerini öğrenir. 5) Enerjinin politik imkanlarını öğrenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Enerji ve çevre, enerji dönüşüm sistemleri, enerji santralleri, enerji üretiminde kullanılan enerji kaynakları. | |
2) | Yenilenemeyen enerji kaynakları: fosil enerji kaynakları, nükleer enerji, dünyada elektrik enerjisi üretim ve tüketimi. | |
3) | Yenilenebilir enerji kaynakları: dünyada ve Türkiye’de yenilenebilir enerji kaynakları. | |
4) | Güneş enerjisi dönüşümleri, güneş enerjisinin olumlu ve olumsuz etkileri, güneş enerjisi ısı teknolojileri ve uygulamaları. | |
5) | Yoğunlaştırıcılı güneş enerjisi sistemleri (CSP), fotovoltaik hücreler ve enerjinin depolanması. | |
6) | Rüzgâr enerjisi: rüzgar türbinleri ve asenkron jeneratörler. | |
7) | Hidrolik enerji: hidroelektrik santraller, senkron jeneratörler, hidrolik enerji kullanımının olumlu ve olumsuz etkileri. | |
8) | ARA SINAV | |
9) | Jeotermal enerji: jeotermal enerjiden elektri üretimi, olumlu/olumsuz özellikleri. | |
10) | Deniz-okyanus enerjileri: dalga enerjisinden ve gel-git akıntılarından elektrik enerjisi üretimi, deniz-okyanus enerjisinin olumlu ve olumsuz özellikleri. | |
11) | Biyokütle enerjisi: biyokütle kaynakları, biyokütle dönüşüm teknolojileri, termokimyasal işlemler. | |
12) | Atık yönetimi ve kompostlaştırma. | |
13) | Biyoyakıtlar: biyorafineri, pelet briket, biyogaz, biyoetanol, biyodizel teknolojileri ile elektrik üretimi. | |
14) | Hidrojen teknolojisi: hidrojen üretimi, depolanması, iletimi ve dağıtımı, yakıt pilleri, trijenerasyon, hidrojen traktörü | |
15) | FİNAL SINAVI | |
16) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | [1] Onurbaş Avcıoğlu, A. Ve Dayıoğlu, M.A., 2016. Yenilenebilir Enerji Kaynakları ve Teknolojileri. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayın No: 1637, Ankara. |
Diğer Kaynaklar: | [1] Onurbaş Avcıoğlu, A. Ve Dayıoğlu, M.A., 2016. Yenilenebilir Enerji Kaynakları ve Teknolojileri. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayın No: 1637, Ankara. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||
1) Matematik ve fen bilimlerini Elektronik Teknolojisi alanında uygulama konularında yeterli bilgi ve birikime sahip olmak. | |||||||||||||||||
2) İş güvenliği ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma ve uygulamalarını gerçekleştirebilme yetkinliğine sahip olmak. | |||||||||||||||||
3) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olmak. | |||||||||||||||||
4) Temel seviyede İngilizce dil bilgisine sahip olarak mesleki alanda kullanma becerisine sahip olmak. | |||||||||||||||||
5) Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. | |||||||||||||||||
6) Elektronik alanında ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara aktarabilir ve takım çalışması yapar. | |||||||||||||||||
7) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
8) Bilgisayar destekli elektronik tasarım programlarını, benzetim ve baskı devre oluşturma amaçlı olarak temel düzeyde kullanabilmek. | |||||||||||||||||
9) Bağımsız çalışmada karar verebilme, meslek içi ve dışı kişilerle yapılan takım çalışmasında inisiyatif alabilme ve uyum sağlayabilmek. | |||||||||||||||||
10) Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanmak. | |||||||||||||||||
11) Elektronik laboratuvarlarında bulunan cihazları etkin olarak kullanmak, ölçüm yoluyla veri toplamak ve arıza tespiti yapmak. | |||||||||||||||||
12) Elektronik ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirlemek ve sorunlara çözüm üretmek. | |||||||||||||||||
13) Elektronik ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. | |||||||||||||||||
14) Elektronik devre ve sistemlerde denetim tabanlı işlevlerin tasarımı ve kontrolü hakkında temel bilgileri kullanarak çözüm üretebilmek. | |||||||||||||||||
15) Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirebilmek ve denetlemek. | |||||||||||||||||
16) Elektronik ile ilgili kavramları bilmek, Elektronik devre elemanlarını tanımak ve ilgili devrelerde kullanmak. | |||||||||||||||||
17) Elektronik devre bileşenlerinin fiziksel dayanım sınırlarını tanımak ve bunlara göre çalışma koşullarını belirleme becerisini kazanmak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ve fen bilimlerini Elektronik Teknolojisi alanında uygulama konularında yeterli bilgi ve birikime sahip olmak. | 2 |
2) | İş güvenliği ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma ve uygulamalarını gerçekleştirebilme yetkinliğine sahip olmak. | 2 |
3) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olmak. | |
4) | Temel seviyede İngilizce dil bilgisine sahip olarak mesleki alanda kullanma becerisine sahip olmak. | 1 |
5) | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. | |
6) | Elektronik alanında ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara aktarabilir ve takım çalışması yapar. | 2 |
7) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek. | 2 |
8) | Bilgisayar destekli elektronik tasarım programlarını, benzetim ve baskı devre oluşturma amaçlı olarak temel düzeyde kullanabilmek. | |
9) | Bağımsız çalışmada karar verebilme, meslek içi ve dışı kişilerle yapılan takım çalışmasında inisiyatif alabilme ve uyum sağlayabilmek. | |
10) | Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanmak. | |
11) | Elektronik laboratuvarlarında bulunan cihazları etkin olarak kullanmak, ölçüm yoluyla veri toplamak ve arıza tespiti yapmak. | 2 |
12) | Elektronik ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirlemek ve sorunlara çözüm üretmek. | 2 |
13) | Elektronik ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. | |
14) | Elektronik devre ve sistemlerde denetim tabanlı işlevlerin tasarımı ve kontrolü hakkında temel bilgileri kullanarak çözüm üretebilmek. | 2 |
15) | Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirebilmek ve denetlemek. | 2 |
16) | Elektronik ile ilgili kavramları bilmek, Elektronik devre elemanlarını tanımak ve ilgili devrelerde kullanmak. | 3 |
17) | Elektronik devre bileşenlerinin fiziksel dayanım sınırlarını tanımak ve bunlara göre çalışma koşullarını belirleme becerisini kazanmak. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 10 | 1 | 1 | 1 | 30 | ||
Laboratuvar | 4 | 1 | 1 | 1 | 12 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 | 5 | 15 | ||
Final | 1 | 8 | 5 | 5 | 18 | ||
Toplam İş Yükü | 75 |