Elektronik Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ELT191 | ||||
Ders İsmi: | Staj | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. YAKUP EROĞLU | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Üniversite eğitiminde kazanılan bilgi ve becerilerin gerçek işyeri uygulamaları ile yapılandırılmasına fırsat sağlamak ve öğrencilerin işyeri tutumlarını geliştirmektir. |
Dersin İçeriği: | İş yeri organizasyonu, birimler arası ilişkiler, gözlem ve uygulamalar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Organizasyonu önemini kavrar ve iş yeri organizasyonunu açıklar. 2) Birimler arası ilişkileri açıklar ve yönetsel özelliklerin önemini kavrar. 3) İş süreçlerini, üretim yöntemlerini açıklar. Kullanılan araç-gereçleri seçer ve ürün kontrolü yapar. 4) Çalışma hayatı ile ilgili tutum geliştirir ve işyeri güvenlik önlemlerini açıklar. 5) Vaktinde ve tam olarak iş üretmenin önemini kavrayarak çok disiplinli takımlar ile iletişim kurar ve bireysel ve takım içinde sorumluluk alır. 6) Gerçekçi kısıtlar altında problem çözme yetkinliği kazanır. 7) Toplam kalite kavramını içselleştirir ve kendisi ile beraberindekilerin performansını ölçütlere dayalı olarak değerlendirir. 8) Etik davranış geliştirir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İşyerinin organizasyonel özellikleri. | |
2) | Birimlerin işlevleri | |
3) | Yapılan işlerin tanınması, iş süreçleri. | |
5) | Ürünün gerçeklenmesi ve kalite kontrolü | |
6) | Yapılan işlerin tanınması, iş süreçleri. | |
7) | Kullanılan araç, gereç ve malzemeler. | |
8) | Ürünün gerçeklenmesi ve kalite kontrolü | |
9) | Yapılan işlerin tanınması, iş süreçleri. | |
10) | Kullanılan araç, gereç ve malzemeler. | |
11) | Ürünün gerçeklenmesi ve kalite kontrolü | |
12) | Yapılan işlerin tanınması, iş süreçleri. | |
13) | Kullanılan araç, gereç ve malzemeler. | |
14) | Ürünün gerçeklenmesi ve kalite kontrolü. |
Ders Notları / Kitaplar: | Beta Akademi - Elektrikle Çalışmalarda İş Sağlığı ve Güvenliği |
Diğer Kaynaklar: | Beta Akademi - Elektrikle Çalışmalarda İş Sağlığı ve Güvenliği |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||
1) Matematik ve fen bilimlerini Elektronik Teknolojisi alanında uygulama konularında yeterli bilgi ve birikime sahip olmak. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
2) İş güvenliği ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma ve uygulamalarını gerçekleştirebilme yetkinliğine sahip olmak. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
3) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olmak. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
4) Temel seviyede İngilizce dil bilgisine sahip olarak mesleki alanda kullanma becerisine sahip olmak. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
5) Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. | |||||||||||||||||
6) Elektronik alanında ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara aktarabilir ve takım çalışması yapar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
7) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
8) Bilgisayar destekli elektronik tasarım programlarını, benzetim ve baskı devre oluşturma amaçlı olarak temel düzeyde kullanabilmek. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
9) Bağımsız çalışmada karar verebilme, meslek içi ve dışı kişilerle yapılan takım çalışmasında inisiyatif alabilme ve uyum sağlayabilmek. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
10) Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanmak. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
11) Elektronik laboratuvarlarında bulunan cihazları etkin olarak kullanmak, ölçüm yoluyla veri toplamak ve arıza tespiti yapmak. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
12) Elektronik ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirlemek ve sorunlara çözüm üretmek. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
13) Elektronik ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
14) Elektronik devre ve sistemlerde denetim tabanlı işlevlerin tasarımı ve kontrolü hakkında temel bilgileri kullanarak çözüm üretebilmek. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
15) Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirebilmek ve denetlemek. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
16) Elektronik ile ilgili kavramları bilmek, Elektronik devre elemanlarını tanımak ve ilgili devrelerde kullanmak. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
17) Elektronik devre bileşenlerinin fiziksel dayanım sınırlarını tanımak ve bunlara göre çalışma koşullarını belirleme becerisini kazanmak. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ve fen bilimlerini Elektronik Teknolojisi alanında uygulama konularında yeterli bilgi ve birikime sahip olmak. | 2 |
2) | İş güvenliği ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma ve uygulamalarını gerçekleştirebilme yetkinliğine sahip olmak. | 3 |
3) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olmak. | 3 |
4) | Temel seviyede İngilizce dil bilgisine sahip olarak mesleki alanda kullanma becerisine sahip olmak. | 1 |
5) | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. | |
6) | Elektronik alanında ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara aktarabilir ve takım çalışması yapar. | 3 |
7) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek. | 3 |
8) | Bilgisayar destekli elektronik tasarım programlarını, benzetim ve baskı devre oluşturma amaçlı olarak temel düzeyde kullanabilmek. | 3 |
9) | Bağımsız çalışmada karar verebilme, meslek içi ve dışı kişilerle yapılan takım çalışmasında inisiyatif alabilme ve uyum sağlayabilmek. | 3 |
10) | Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanmak. | 3 |
11) | Elektronik laboratuvarlarında bulunan cihazları etkin olarak kullanmak, ölçüm yoluyla veri toplamak ve arıza tespiti yapmak. | 3 |
12) | Elektronik ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirlemek ve sorunlara çözüm üretmek. | 3 |
13) | Elektronik ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. | 3 |
14) | Elektronik devre ve sistemlerde denetim tabanlı işlevlerin tasarımı ve kontrolü hakkında temel bilgileri kullanarak çözüm üretebilmek. | 3 |
15) | Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirebilmek ve denetlemek. | 3 |
16) | Elektronik ile ilgili kavramları bilmek, Elektronik devre elemanlarını tanımak ve ilgili devrelerde kullanmak. | 3 |
17) | Elektronik devre bileşenlerinin fiziksel dayanım sınırlarını tanımak ve bunlara göre çalışma koşullarını belirleme becerisini kazanmak. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 2 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 1 | 4 | 3 | 3 | 10 | ||
Arazi Çalışması | 14 | 4 | 3 | 3 | 140 | ||
Toplam İş Yükü | 150 |