Elektronik Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ELT104 | ||||
Ders İsmi: | Sayısal Elektronik | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. YAKUP EROĞLU | ||||
Dersi Veren(ler): | Yakup Eroğlu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste bilgisayarın işleyişini kavramak ve sayısal elektronik ile ilgili hakkında temel bilgileri vermek amaçlanmaktadır. Bu sayede bilgisayar programcılarının kullandıkları donanım sisteminin işleyiş ve yapısı hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Sayısal elektronik ile ilgili temel kavramları kavrayabilme, Sayı Sistemleri, İkili Sayı Sistemleri, Lojik(Mantık) Kapıları, Boolean Matematiği, Karnough Haritası, Flip Floplar, Sayıcılar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sayısal elektronik ile ilgili temel kavramları öğrenme ve sayısal sinyalleri anlayabilme. 2) Sayısal mantık devrelerinde kullanılan sayı sistemlerini (ikili, sekizli, on altılı, vb.) ve kodlarını anlayabilme. 3) Sayısal Mantık Devrelerini Kavrama. 4) Temel Mantık Devrelerini sadeleştirme. 5) Temel Mantık Devrelerini bilgisayar mimarisinde uygulamak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Elektronik sinyallere giriş, analog ve dijital sinyaller, ADC ve DAC Kavramları | |
2) | İkili Sayı Sistemleri | |
3) | Sekizli, Onaltılı Sayı sistemleri ve Sayı Sistemleri arasında dönüşüm | |
4) | Temel Mantık İşlemleri, Boolean Cebiri | |
5) | Mantık Kapıları, De Morgan Yöntemi | |
6) | Kapı Seviyesinde Sadeleştirme | |
7) | Karnaugh Haritasının Kullanımı, Değişkenli Karnough Haritası | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Karnaugh Haritasının Kullanımı, Değişkenli Karnough Haritası | |
10) | Kodlayıcı ve Kod Çözücüler, Veri Seçiciler ve Veri Dağıtıcılar | |
11) | Flip Flop’lar (D tipi, JK Tipi, T Tipi) | |
12) | Flip Flop’lar (D tipi, JK Tipi, T Tipi) | |
13) | Kaydediciler | |
14) | Sayıcılar | |
15) | Final Sınavı | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | -M.Morris Mono, Digital Design 5th edition, Pearson. Türkçe Çevirisi: M. Morris Mono, Sayısal Elektronik, Literatür Yayınevi |
Diğer Kaynaklar: | -M. Yağımlı, F. Akar, Dijital Elektronik, Beta Basım Yayım Dağıtım -Ders Notları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||
1) Matematik ve fen bilimlerini Elektronik Teknolojisi alanında uygulama konularında yeterli bilgi ve birikime sahip olmak. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
2) İş güvenliği ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma ve uygulamalarını gerçekleştirebilme yetkinliğine sahip olmak. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||
3) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olmak. | |||||||||||||||||
4) Temel seviyede İngilizce dil bilgisine sahip olarak mesleki alanda kullanma becerisine sahip olmak. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||
5) Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. | |||||||||||||||||
6) Elektronik alanında ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara aktarabilir ve takım çalışması yapar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
7) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
8) Bilgisayar destekli elektronik tasarım programlarını, benzetim ve baskı devre oluşturma amaçlı olarak temel düzeyde kullanabilmek. | |||||||||||||||||
9) Bağımsız çalışmada karar verebilme, meslek içi ve dışı kişilerle yapılan takım çalışmasında inisiyatif alabilme ve uyum sağlayabilmek. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
10) Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanmak. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
11) Elektronik laboratuvarlarında bulunan cihazları etkin olarak kullanmak, ölçüm yoluyla veri toplamak ve arıza tespiti yapmak. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
12) Elektronik ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirlemek ve sorunlara çözüm üretmek. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
13) Elektronik ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. | |||||||||||||||||
14) Elektronik devre ve sistemlerde denetim tabanlı işlevlerin tasarımı ve kontrolü hakkında temel bilgileri kullanarak çözüm üretebilmek. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
15) Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirebilmek ve denetlemek. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
16) Elektronik ile ilgili kavramları bilmek, Elektronik devre elemanlarını tanımak ve ilgili devrelerde kullanmak. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
17) Elektronik devre bileşenlerinin fiziksel dayanım sınırlarını tanımak ve bunlara göre çalışma koşullarını belirleme becerisini kazanmak. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ve fen bilimlerini Elektronik Teknolojisi alanında uygulama konularında yeterli bilgi ve birikime sahip olmak. | 3 |
2) | İş güvenliği ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma ve uygulamalarını gerçekleştirebilme yetkinliğine sahip olmak. | 1 |
3) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olmak. | |
4) | Temel seviyede İngilizce dil bilgisine sahip olarak mesleki alanda kullanma becerisine sahip olmak. | 1 |
5) | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. | |
6) | Elektronik alanında ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara aktarabilir ve takım çalışması yapar. | 2 |
7) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek. | 1 |
8) | Bilgisayar destekli elektronik tasarım programlarını, benzetim ve baskı devre oluşturma amaçlı olarak temel düzeyde kullanabilmek. | 2 |
9) | Bağımsız çalışmada karar verebilme, meslek içi ve dışı kişilerle yapılan takım çalışmasında inisiyatif alabilme ve uyum sağlayabilmek. | |
10) | Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanmak. | |
11) | Elektronik laboratuvarlarında bulunan cihazları etkin olarak kullanmak, ölçüm yoluyla veri toplamak ve arıza tespiti yapmak. | 3 |
12) | Elektronik ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirlemek ve sorunlara çözüm üretmek. | 2 |
13) | Elektronik ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. | |
14) | Elektronik devre ve sistemlerde denetim tabanlı işlevlerin tasarımı ve kontrolü hakkında temel bilgileri kullanarak çözüm üretebilmek. | 3 |
15) | Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirebilmek ve denetlemek. | |
16) | Elektronik ile ilgili kavramları bilmek, Elektronik devre elemanlarını tanımak ve ilgili devrelerde kullanmak. | 3 |
17) | Elektronik devre bileşenlerinin fiziksel dayanım sınırlarını tanımak ve bunlara göre çalışma koşullarını belirleme becerisini kazanmak. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuvar | 3 | % 20 |
Ödev | 4 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 35 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 10 | 3 | 30 | ||||
Laboratuvar | 3 | 4 | 12 | ||||
Ödevler | 4 | 2 | 8 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 | ||||
Final | 1 | 15 | 15 | ||||
Toplam İş Yükü | 75 |