Gastronomi ve Mutfak Sanatları (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | GMS5017 | ||||
Ders İsmi: | Gastronomi Ve Sürdürülebilir Kalkınma | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ÇİĞDEM GÜRSOY | ||||
Dersi Veren(ler): | Çiğdem GÜRSOY | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, ekonomi ve gastronomi ilişkisi üzerinden Birleşmiş Milletlerin 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri hakkında farkındalık kazandırmaktır. Ayrıca gastronomi disiplininin hedefler içindeki yeri ve önemi tartışılacaktır. |
Dersin İçeriği: | Gastronomi sektörünün tüm paydaşlarıyla birlikte sürdürülebilir kalkınmaya sağlayacağı katkılar tartışmaya açılacaktır. Konular açlığa son, yoksulluğa son, sağlıklı bireyler, sorumlu tüketim ve üretim, erişilebilir ve temiz enerji, eşitsizliklerin azaltılması, karasal yaşam, barış adalet ve güçlü kurumlar, sürdürülebilir şehir ve yaşam alanları, insana yakışır iş ve ekonomik büyüme, sanayi yenilikçilik ve alt yapı, iklim eylemi gibi BM’lerin belirlediği 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerini kapsayacak şekilde ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Temel ekonomik kavramlar hakkında bilgi sahibi olur. 2) Gastronominin ekonomik büyüme ve kalkınmadaki yeri ve önemi hakkında bilgi sahibi olur. 3) BM 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerine ulaşmada gastronomi sektörünün katkı sağlama potansiyelinin yüksek olduğunu bilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sürdürülebilir Kalkınma Nedir? | |
2) | Sürdürülebilir Kalkınmada Gastronomi Sektörünün Yeri | |
3) | Açlık ve Yoksullukla Mücadelede Sosyal Gastronomi | |
4) | Sürdürülebilir Kalkınmada Gastronomi Sektörünün Yeri | |
5) | Sanayi Yenilikçilik ve Altyapının Gastronomi Sektörü ile İlişkisi | |
6) | Gastronomik Destinasyonlar ve İktisadi Coğrafya | |
7) | Sürdürülebilir Şehir ve Yaşam Alanlarında Coğrafi İşaretlerin Yeri ve Önemi | |
8) | Ara Sınav | |
9) | İnsana Yakışır İş ve Ekonomik Büyümede Gastronominin Yeri ve Önemi | |
10) | İklim Eylemi ve Eko-Gastronomi | |
11) | BM 2030 Kalkınma Hedefleri için Gastronomi Sektörü ile Kurulabilecek Ortaklıklar | |
12) | Sunum | |
12) | Sunum | |
13) | Sunum | |
14) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Çeşitli kaynaklardan derlenmiş ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Blackboard sistemine yüklenen tüm belgeler |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
|
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||
1) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||
2) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | ||||
3) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||
4) Menü planlama, pişirme yöntemleri, dünya mutfakları, yöresel mutfaklar gibi çeşitli konularda bilgi ve yöntem sahibi olur ve bu bilgi ve yöntemleri mesleki gelişime yönelik kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |
2) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |
3) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
4) | Menü planlama, pişirme yöntemleri, dünya mutfakları, yöresel mutfaklar gibi çeşitli konularda bilgi ve yöntem sahibi olur ve bu bilgi ve yöntemleri mesleki gelişime yönelik kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Sunum / Seminer | 1 | 20 | 20 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 | ||||
Final | 1 | 50 | 50 | ||||
Toplam İş Yükü | 100 |