Gastronomi ve Mutfak Sanatları (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | GMS5103 | ||||
Ders İsmi: | Fermente Ürünler Teknolojisi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. FAZİLET MIDIK | ||||
Dersi Veren(ler): | Fazilet MIDIK | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere fermentasyon teknolojileri, fermentasyon prosesi ve endüstriyel mikroorganizmalar hakkında bilgi vermek, bazı fermente ürünlerin yapılışını deneyimletmek, fermantasyonun sağlık üzerine etkilerinin önemini kavramalarını sağlamayı amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Fermente ürünlerin üretim teknolojisine, fermantasyon süreçlerine, fermente gıdaları etkileyen bazı mikroorganimalar ve özellikleri, bazı fermente ürünler, fermente ürünlerin sağlık üzerine olumlu etkileri, fermente gıdalardaki bazı bozulmalar ve fermente ürünlerde bulunabilecek patojen mikroorganizmalar, endüstriyel önemi olan bazı mikrobiyal ürünler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dünya’daki fermente ürün örnekleri hakkında fikir edinir. 2) Fermantasyon tarihçesi hakkında bilgi sahibi olur. 3) Fermantasyon biyokimyasının önemini kavrar. 4) Endüstride kullanılan mikroorganizmaları daha yakından tanır. 5) Fermantasyon teknolojisi hakkında bilgi edinir. 6) Bazı fermente ürünlerin yapımını deneyimleyerek öğrenir. 7) Fermente ürünlerin sağlık üzerine etkileri hakkında bilgi edinir. 8) Fermente ürünlerin bozulmasını önlenmesinin ve bozulan ürünlerin tehlikesinin önemini kavrar. 9) Probiyotik mikroorganizmalar hakkında bilgi edinir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Fermantasyonun Tarihçesi ve Önemi | |
2) | Fermantasyon Biyokimyasına Giriş | |
3) | Fermantasyon Teknolojisine Giriş | |
4) | Endüstriyel Mikroorganizmalar | |
5) | Dünya’da Üretilen Bazı Fermente Gıdalar | |
6) | Ekmek | |
7) | Genel Tekrar | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Türkiye’de Üretilen Bazı Fermente Gıdalar – Tarhana Üretimi | |
10) | Türkiye’de Üretilen Bazı Fermente Gıdalar – Turşu Üretimi | |
11) | Türkiye’de Üretilen Bazı Fermente Gıdalar – Yoğurt Üretimi | |
12) | Probiyotik Mikroorganizmalar | |
13) | Fermente Gıdalar ve Sağlık | |
14) | Genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Çeşitli kitaplardan derlenmiş ders notları kullanılacaktır. Lecture notes compiled from various books will be accessed. |
Diğer Kaynaklar: | Ed. Anlı, R. E., Şanlıbaba, P. Fermente Gıdalar: Mikrobiyoloji, Teknoloji ve Sağlık, Nobel Yayınları, Ankara, 2019. Ed. Erkmen, O., Erten, H., Sağlam, Hidayet. Fermente Ürünler Teknolojisi ve Mikrobiyolojisi, Nobel Yayınları, Ankara, 2020. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |||||||||
2) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |||||||||
3) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||||||
4) Menü planlama, pişirme yöntemleri, dünya mutfakları, yöresel mutfaklar gibi çeşitli konularda bilgi ve yöntem sahibi olur ve bu bilgi ve yöntemleri mesleki gelişime yönelik kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |
2) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |
3) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
4) | Menü planlama, pişirme yöntemleri, dünya mutfakları, yöresel mutfaklar gibi çeşitli konularda bilgi ve yöntem sahibi olur ve bu bilgi ve yöntemleri mesleki gelişime yönelik kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 30 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Uygulama | 1 | 30 | 30 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 | ||||
Final | 1 | 40 | 40 | ||||
Toplam İş Yükü | 100 |