Mimari Tasarım (YL) (Tezli) (İngilizce) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | ARCH5006 | ||||
Ders İsmi: | Türkiye'de Modernleşme ve Fiziksel Çevre | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ABDULLAH UĞUR TANYELİ | ||||
Dersi Veren(ler): | ABDULLAH UĞUR TANYELİ | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders, Türkiye modernleşmesinin yoğun idealizasyonlar ve değer yargılarıyla tartışılması alışkanlığını tartışmaya yöneliktir. Fiziksel çevredeki değişimleri sadece olağan dönüşüm süreçleri olarak kavrama ve yorumlama amacıyla yürütülecektir. |
Dersin İçeriği: | Makrodan mikro ölçeğe uzanan bir çerçevede fiziksel çevre değişimini bugüne uzanan bir aralıkta okumayı öngören tematik başlıkları içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mimarlık bilgisinin ve mimari çevrenin tarihselliğinin bilincine varmak 2) Mimarlığı sadece inşai olmakla kalmayan düşünsel ve eleştirel bir pratik olarak görmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Fiziksel çevrenin modernleşmesi kavramı | |
2) | Türkiye’de kentsel ütopyalar ve genelde ütopik düşünce | |
3) | Türkiye’de köy ütopyaları ve genelde kırsal gerçekliğe yaklaşımlar | |
4) | 1930’lardan bugüne şirket kentleri olgusu: KİT’ler, fabrikaları ve ürettikleri yeni kentsellik | |
5) | 1930’lardan bugüne rekreasyon alışkanlıklarının değişimi ve fiziksel çevre | |
6) | 1930’lardan bugüne alışveriş pratiklerinin değişimi ve fiziksel çevre: Çarşıdan AVM’ye ve web ortamına | |
7) | 1950’lerden bugüne beslenme alışkanlıklarının değişimi ve fiziksel çevre | |
8) | 1950’lerden bugüne kentsel mobilitenin tırmanışı ve sonuçları | |
9) | 1930’lardan bugüne değişen aile yapısı ve fiziksel çevredeki sonuçları | |
10) | 1950’lerden bugüne kurgusal mekanlar: Edebiyattan fotoğraf ve sinemaya | |
11) | 2000’lerde yapısal boyutların büyümesi ve sonuçları | |
12) | Ödev sunumu ve tartışma | |
12) | Ödev sunumu ve tartışma | |
12) | Ödev sunumu ve tartışma |
Ders Notları / Kitaplar: | Uğur Tanyeli, İstanbul 1900-2000. Konutu ve Modernleşmeyi Metropolden okumak, Akın Nalça, İstanbul, 2004. |
Diğer Kaynaklar: | İlhan Tekeli, Yiğit Gülöksüz, Tarık Okyay, Gecekondulu, Dolmuşlu, İşportalı Şehir, Cem Yayınları, İstanbul, 1976. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Mimarlığı disiplinlerüstü düşünsel ve eleştirel bir alan olarak görmek | |||||||||
2) Mimarlık düşüncesini uygun terminoloji ile yazılı ve sözlü olarak ifade etme becerisi geliştirmek. | |||||||||
3) Mimari Tasarım alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarına dair sonuçları farklı ortamlarda, farklı gruplar ile paylaşabilmek için gerekli araçları öğrenmek ve kullanmak. | |||||||||
4) Güncel tasarım sorunlarını tartışma ve yaratıcı çözümler önerme becerisi geliştirmek. | |||||||||
5) Mimari tasarım alanındaki güncel araştırma metodlarını takip etmek, anlamak, uygulamak ve yeni araştırma yöntemleri üretmek. | |||||||||
6) Yeni teknik/teknolojik gelişmeleri mimarlık açısından değerlendirmek, hibrit uygulamaları ve yaratıcı pratikleri tanımak ve eleştirel bakış açısı geliştirmek. | |||||||||
7) Mimarlıkta yeni matematiksel düşünceyi uygulamaya dönüştürebilme yaklaşımları geliştirmek. | |||||||||
8) Mimari tasarım alanındaki veri toplama, yorumlama ve duyurulmaya dayanan araştırma süreçlerini, etik değerler ve kurallar çerçevesinde bağımsız bir şekilde tasarlayıp yürütebilmek. | |||||||||
9) Mimari Tasarım alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek, mimari tasarım ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mimarlığı disiplinlerüstü düşünsel ve eleştirel bir alan olarak görmek | 3 |
2) | Mimarlık düşüncesini uygun terminoloji ile yazılı ve sözlü olarak ifade etme becerisi geliştirmek. | 3 |
3) | Mimari Tasarım alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarına dair sonuçları farklı ortamlarda, farklı gruplar ile paylaşabilmek için gerekli araçları öğrenmek ve kullanmak. | 1 |
4) | Güncel tasarım sorunlarını tartışma ve yaratıcı çözümler önerme becerisi geliştirmek. | 1 |
5) | Mimari tasarım alanındaki güncel araştırma metodlarını takip etmek, anlamak, uygulamak ve yeni araştırma yöntemleri üretmek. | 2 |
6) | Yeni teknik/teknolojik gelişmeleri mimarlık açısından değerlendirmek, hibrit uygulamaları ve yaratıcı pratikleri tanımak ve eleştirel bakış açısı geliştirmek. | |
7) | Mimarlıkta yeni matematiksel düşünceyi uygulamaya dönüştürebilme yaklaşımları geliştirmek. | |
8) | Mimari tasarım alanındaki veri toplama, yorumlama ve duyurulmaya dayanan araştırma süreçlerini, etik değerler ve kurallar çerçevesinde bağımsız bir şekilde tasarlayıp yürütebilmek. | 3 |
9) | Mimari Tasarım alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek, mimari tasarım ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 112 |
Toplam İş Yükü | 154 |