Mimari Tasarım (YL) (Tezli) (İngilizce) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | ARCH5005 | ||||
Ders İsmi: | Mimarlık Kavramlarına Eleştirel Yaklaşımlar | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ZEHRA TONBUL | ||||
Dersi Veren(ler): | Zehra Tonbul | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders, modern mimarlık kavramlarını eleştirel bakış açısıyla öğrencilere tanıtmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Ders, mimarlık düşüncesinde yer alan kavramların tarihini eleştirel bakış açısıyla ele alır; örneklerle tartışır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mimarlığı sadece inşai olmakla kalmayan düşünsel ve eleştirel bir pratik olarak görmek 2) Mimarlığı bir akademik çalışma alanı olarak inceleyebilme ve düşünceler üretme becerisi edinmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş Mimarlık nasıl iletişim kurar? | |
2) | Bir Mimarlık Sözlüğü | Zevi, Bruno. 1994. The modern language of architecture. New York: Da Capo Press. Pp. 3-6 (Introduction) |
3) | Form, Gestalt, Le Corbusier, Frank Lloyd Wright | Le Corbusier. (1923). Vers une architecture. Paris: Les Editions G. Cres et cie. Trans. 1927. Towards a new architecture. Chicago: Harcourt. pp. 1-8 (Argument) pp. 21- 64 (Mass, Surface, Plan) |
4) | Mekan, Algı ve Mies van der Rohe | |
5) | Bağlam, Genius Loci | Norberg-Schulz, Christian. 1979. Genius loci: towards a phenomenology of architecture. New York: Rizzoli. |
6) | Kullanıcı, İşlev, İşlevselcilik, Esneklik | De Zurko, Edward Robert. 1957. Origins of functionalist theory. N.Y: Columbia Univ. Press, pp.3-14. |
7) | Mimari İfade, Daniel Liebeskind, Frank Gehry | Mitias, Michael H. 1994. Philosophy and architecture. Amsterdam [u.a.]: Olms. Pp. 85-106 (Expression in Architecture) |
8) | Atmosfer | Zumthor, Peter. 2006. Peter Zumthor: atmospheres : architectural environments, surrounding objects. Basel: Birkhäuser, pp. 19-63. |
9) | Hareket, Sekans, Senografi, Bernard Tschumi | Tschumi, Bernard. 1996. Architecture and Disjunction. Boston: MIT Press, pp. 154-168 (Sequences). |
10) | Cephe, Pastiş, İşaret- Robert Venturi | Robert Venturi, Complexity and Contradiction in Architecture, Perspecta, Vol. 9. (1965), pp. 18-21. |
11) | Sunum için Bina Seçimi | |
12) | Öğrenci Sunumları | |
12) | Öğrenci Sunumları | |
12) | Öğrenci Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Forty, Adrian. 2004. Words and buildings: a vocabulary of modern architecture. New York: Thames & Hudson. |
Diğer Kaynaklar: | Zevi, Bruno. 1994. The modern language of architecture. New York: Da Capo Press. Pp. 3-6 (Introduction) |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Mimarlığı disiplinlerüstü düşünsel ve eleştirel bir alan olarak görmek | |||||||||
2) Mimarlık düşüncesini uygun terminoloji ile yazılı ve sözlü olarak ifade etme becerisi geliştirmek. | |||||||||
3) Mimari Tasarım alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarına dair sonuçları farklı ortamlarda, farklı gruplar ile paylaşabilmek için gerekli araçları öğrenmek ve kullanmak. | |||||||||
4) Güncel tasarım sorunlarını tartışma ve yaratıcı çözümler önerme becerisi geliştirmek. | |||||||||
5) Mimari tasarım alanındaki güncel araştırma metodlarını takip etmek, anlamak, uygulamak ve yeni araştırma yöntemleri üretmek. | |||||||||
6) Yeni teknik/teknolojik gelişmeleri mimarlık açısından değerlendirmek, hibrit uygulamaları ve yaratıcı pratikleri tanımak ve eleştirel bakış açısı geliştirmek. | |||||||||
7) Mimarlıkta yeni matematiksel düşünceyi uygulamaya dönüştürebilme yaklaşımları geliştirmek. | |||||||||
8) Mimari tasarım alanındaki veri toplama, yorumlama ve duyurulmaya dayanan araştırma süreçlerini, etik değerler ve kurallar çerçevesinde bağımsız bir şekilde tasarlayıp yürütebilmek. | |||||||||
9) Mimari Tasarım alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek, mimari tasarım ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mimarlığı disiplinlerüstü düşünsel ve eleştirel bir alan olarak görmek | 3 |
2) | Mimarlık düşüncesini uygun terminoloji ile yazılı ve sözlü olarak ifade etme becerisi geliştirmek. | 3 |
3) | Mimari Tasarım alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarına dair sonuçları farklı ortamlarda, farklı gruplar ile paylaşabilmek için gerekli araçları öğrenmek ve kullanmak. | 3 |
4) | Güncel tasarım sorunlarını tartışma ve yaratıcı çözümler önerme becerisi geliştirmek. | 2 |
5) | Mimari tasarım alanındaki güncel araştırma metodlarını takip etmek, anlamak, uygulamak ve yeni araştırma yöntemleri üretmek. | 3 |
6) | Yeni teknik/teknolojik gelişmeleri mimarlık açısından değerlendirmek, hibrit uygulamaları ve yaratıcı pratikleri tanımak ve eleştirel bakış açısı geliştirmek. | |
7) | Mimarlıkta yeni matematiksel düşünceyi uygulamaya dönüştürebilme yaklaşımları geliştirmek. | |
8) | Mimari tasarım alanındaki veri toplama, yorumlama ve duyurulmaya dayanan araştırma süreçlerini, etik değerler ve kurallar çerçevesinde bağımsız bir şekilde tasarlayıp yürütebilmek. | 2 |
9) | Mimari Tasarım alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek, mimari tasarım ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 112 |
Toplam İş Yükü | 154 |