Bilgisayar Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | BST024 | ||||
Ders İsmi: | Temel C Programlama | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. HÜSEYİN GÖKAL | ||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr. Gör. ALPER AKOĞUZ |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, herhangi bir problemin çözümü için gerekli ilke ve evreleri kavrayarak algoritmik düşünce tarzını benimseyebilmektir. Sahip olunun bu algoritmik düşünce tarzı ile problemler için geliştirilen çözümleri, gerektiğinde temel programlama yapılarını kullanarak akış diyagramları üzerinde gösterebilmek ve öğretim için kullanılan programlama dili üzerinde kodlayabilmektir |
Dersin İçeriği: | Bilgisayarın tanımı, tarihçesi ve veri işlemesi Donanım Birimleri Yazılım Birimleri, İşletim sistemleri ve görevleri Bilgisayar aritmetiği, Kayan noktalı sayı sistemi Normalleştirilmiş bilimsel gösterim, Makine sayısı Kayan nokta hata analizi, Kararlı-Kararsız hesaplamalar Bilgisayar Programı geliştirme aşamaları, Programlama Dilleri Algoritmaya giriş Akış diyagramı, Algoritmada değişken, sayaç kavramları Algoritmada aritmetik gösterimler, Mantıksal işlemler Quick Basic programlama diline giriş- Hazır Fonksiyonlar Input-Print-Cls komutları Karar Komut yapıları; If Then, If Then Else,.. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bir problemi tanımlar. Kritik noktaları belirler, problemi parçalara böler. 2) Problemin her kısmı için algoritmaları düşünür, yazar, akış şemaları haline dönüştürür, test eder ve hataları bulur. 3) Akış diyagramını hazırladığı çözümün kodlanacağı programlama ortamını tanır. Bu ortamda saklama, çağırma gibi temel işlemleri yapar. 4) Programı çalıştırıp test eder. Söz dizim ve çalışma anı hatalarını giderir. 5) Dizilerin ne amaçla kullanıldığını bilir, dizileri program içerisinde gerektiği şekilde tanımlar, değer atar ve sıralar. 6) Alt program kullanmanın gerekliliğini bilir, bir altprogram tasarlar ve parametreleri ile birlikte hatasız yazar. Bunu birkaç değişik altprogramdan çağırır ve sonucunu kullanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Algoritma Kavramı ve Problem Çözme | İ.Onur Sığırcı TEMEL C PROGRAMLAMA Kodlab |
2) | Akış Diyagramları ve Temel Programlama Yapıları (Operatörler, Değişken ve Sabitler, Akış Kontrol Mekanizmaları) | İ.Onur Sığırcı TEMEL C PROGRAMLAMA Kodlab |
3) | Dil Bağımsız Programlama Ortamları Üzerinde Kodlama (Flowchart, Code Monkey, Scratch) | İ.Onur Sığırcı TEMEL C PROGRAMLAMA Kodlab |
4) | Görsel Programlama Bileşenleri ve Olay Tabanlı Programlamaya Giriş (Temel Nesneler ve Temel Olaylar) | İ.Onur Sığırcı TEMEL C PROGRAMLAMA Kodlab |
5) | Operatörleri Kullanmak, Değişken ve Sabitlerle Çalışmak | İ.Onur Sığırcı TEMEL C PROGRAMLAMA Kodlab |
6) | Karar Yapıları ve Temel Hata Yakalama İşlemleri | İ.Onur Sığırcı TEMEL C PROGRAMLAMA Kodlab |
7) | Döngüler | İ.Onur Sığırcı TEMEL C PROGRAMLAMA Kodlab |
8) | Vize Sınavı | İ.Onur Sığırcı TEMEL C PROGRAMLAMA Kodlab Öğretim Elemanı Ders Notları |
9) | Dinamik Diziler | İ.Onur Sığırcı TEMEL C PROGRAMLAMA Kodlab |
10) | Liste Yapıları | İ.Onur Sığırcı TEMEL C PROGRAMLAMA Kodlab |
11) | Nesne Tabanlı Programlamanın Temelleri (Sınıf ve Nesne Kavramları) | İ.Onur Sığırcı TEMEL C PROGRAMLAMA Kodlab |
12) | Alt Programlar | İ.Onur Sığırcı TEMEL C PROGRAMLAMA Kodlab |
13) | Programlama Teknikleri – I (Tag Özelliği ve Sender Parametresi Uygulamaları) | İ.Onur Sığırcı TEMEL C PROGRAMLAMA Kodlab |
14) | Programlama Teknikleri – II (ArrayList ve Liste Yapıları Uygulamaları) | İ.Onur Sığırcı TEMEL C PROGRAMLAMA Kodlab |
15) | Final Sınavı | İ.Onur Sığırcı TEMEL C PROGRAMLAMA Kodlab Öğretim Elemanı Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak | ||||||||||
2) Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak | ||||||||||
3) Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak | ||||||||||
4) Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||||||
5) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak. | ||||||||||
6) Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||||||
7) Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak | ||||||||||
8) Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak | ||||||||||
9) Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||||||
10) Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak | |
2) | Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak | |
3) | Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak | |
4) | Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak | |
5) | Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak. | |
6) | Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak | |
7) | Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak | |
8) | Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak | |
9) | Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak | |
10) | Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 2 | 0 | 0 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 40 | 40 | ||||
Final | 1 | 60 | 60 | ||||
Toplam İş Yükü | 100 |