Dersin Amacı: |
Bu ders, öğrencilere artırılmış gerçeklik (AR), sanal gerçeklik (VR), karma gerçeklik (MR), genişletilmiş gerçeklik (XR) ve Metaverse ortamlarının doğasında bulunan çeşitli veri odaklı fırsatlar ve tehditler hakkında kapsamlı bir anlayış sağlamayı amaçlamaktadır. Öğrenciler en son yenilikler hakkında derinlemesine bilgi sahibi olacak, gerçek dünyadaki vaka çalışmalarını tartışacak ve verileri etkili bir şekilde analiz etmek ve kullanmak için gereken teknikleri keşfedeceklerdir. Ders ayrıca, bu sürükleyici alanlarda sorumlu veri yönetimi ve kullanımı için kritik olan etik ve gizlilik konularını da kapsayacaktır. Amaç, öğrencileri veri merkezli bir dünyada XR teknolojilerinin gelişmekte olan manzarasında gezinmek için gerekli becerilerle donatmaktır. |
Dersin İçeriği: |
1. AR, VR, MR, XR ve Metaverse ortamlarına giriş.
2. Sürükleyici teknolojilerdeki veri fırsatlarını anlama.
3. Genişletilmiş gerçeklikte (XR) tehditlerin ve güvenlik açıklarının belirlenmesi ve değerlendirilmesi.
4. Sanal alanlarda kullanıcı davranışı ve etkileşimi için veri analitiği.
5. Sürükleyici ortamlarda veri toplamaya ilişkin yasal ve etik hususlar.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Genişletilmiş gerçekliklere giriş: AR, VR, MR, XR tanımları-evrimi ve mevcut durumu. |
|
2) |
Metaverse kavramına genel bakış: Metaverse kavramına genel bakış: veri bilimi ve analitik için çıkarımlar. |
|
3) |
AR ve VR'da veri fırsatları: toplama, izleme ve görsel analitik. |
|
4) |
MR ve XR kullanım örnekleri: MR ve XR kullanım durumları: iş ve eğlence uygulamaları için veri analizi. |
|
5) |
Sürükleyici ortamlarda veri güvenliği ve gizlilik: tehditler ve önleme stratejileri. |
|
6) |
Davranışsal veri analizi: Davranışsal veri analizi: kullanıcı katılımını ve etkileşim modellerini anlama. |
|
7) |
XR deneyimlerini geliştirmede yapay zekanın rolü: veri odaklı kişiselleştirme. |
|
8) |
Ara Sınav. |
|
9) |
XR'da etik hususlar ve veri işleme sorumluluğu. |
|
10) |
Metaverse'de kullanıcı tarafından oluşturulan içerik ve veriler: faydalar ve zorluklar. |
|
11) |
XR teknolojilerinde ağ oluşturma ve veri iletimi: gecikme süresi, bant genişliği ve güvenilirlik. |
|
12) |
XR ortamlarında gerçek zamanlı etkileşim analizi için veri hatları oluşturma. |
|
13) |
Vaka çalışmaları: AR ve VR için verilerden yararlanmada başarılar ve başarısızlıklar. |
|
14) |
XR'da tahmine dayalı analitik: trendleri ve kullanıcı davranışını tahmin etme. |
|
15) |
XR veri biliminde ortaya çıkan trendler ve gelecekteki araştırmalar üzerine gözden geçirme oturumu ve tartışma. |
|
16) |
final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Veri biliminin teknik uygulamalarının kapsamını ve kullanılabilecek araçları bilir. |
2 |
2) |
Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler,
Uygulama sonuçlarının toplum-kültür-hukuk üzerindeki etkilerini bilir. |
3 |
3) |
Bu programı tamamlayan öğrenciler;
Uygulama süreçlerindeki matematiği ve kodu tanır |
3 |
4) |
Bu programı tamamlayan öğrenciler;
Veri bilimindeki süreçlerin çıktı ve birey üzerindeki etkilerini açıklar |
3 |
5) |
Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler,
Bir bütün olarak veri bilimiyle oluşan içgörü-öngörü ve uzgörüyü belli bir disiplin/vaka karşında anlar. |
3 |