Veri Bilimi (YL) (Tezli) (İngilizce) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | DATS5290 | ||||
Ders İsmi: | Tez 2 | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ŞEBNEM ÖZDEMİR | ||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ŞEBNEM ÖZDEMİR |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin akademik araştırma becerilerini geliştirmeyi, bağımsız ve orijinal bir araştırma gerçekleştirmeyi, bu süreci etik kurallar çerçevesinde yönetmeyi ve bilimsel bir yazılı eser ortaya koyarak akademik iletişim becerilerini arttırmayı hedeflemektedir. Bu dersin temel amacı, öğrencinin seçtiği alana özgü bir problemi belirlemesi, bu problem hakkında derinlemesine bilgi edinmesi, uygun araştırma yöntemlerini seçip uygulaması ve kendi analizleriyle orijinal sonuçlar üretebilmesidir. |
Dersin İçeriği: | 1. Araştırma metodolojilerinin incelenmesi ve uygulanması. 2. Literatür taraması teknikleri ve bilgi yönetimi. 3. Bilimsel veri analizi, modelleme ve yorumlama. 4. Akademik yazım teknikleri ve etik kurallar. 5. Tez yazım süreci ve sunum teknikleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. Bağımsız araştırma yürütme konusunda ustalık. 2) 2. Gerekli araştırma yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 3) 3. Akademik yazma ve sunum becerilerinde yetkinlik. 4) 4. Araştırma etiği ve telif hakkı ilkelerine bağlılık. 5) 5. Bulguları analiz etme ve bilimsel bir yazılı rapor üretme becerisi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tez Çalışması | |
2) | Tez Çalışması | |
3) | Tez Çalışması | |
4) | Tez Çalışması | |
5) | Tez Çalışması | |
6) | Tez Çalışması | |
7) | Tez Çalışması | |
8) | Tez Çalışması | |
9) | Tez Çalışması | |
10) | Tez Çalışması | |
11) | Tez Çalışması | |
12) | Tez Çalışması | |
13) | Tez Çalışması | |
14) | Tez Çalışması |
Ders Notları / Kitaplar: | The Craft of Research, Fourth Edition (Chicago Guides to Writing, Editing, and Publishing) Fourth Edition by Wayne C. Booth (Author), Gregory G. Colomb (Author), Joseph M. Williams (Author), Joseph Bizup (Author) |
Diğer Kaynaklar: | The Craft of Research, Fourth Edition (Chicago Guides to Writing, Editing, and Publishing) Fourth Edition by Wayne C. Booth (Author), Gregory G. Colomb (Author), Joseph M. Williams (Author), Joseph Bizup (Author) |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Veri biliminin teknik uygulamalarının kapsamını ve kullanılabilecek araçları bilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
2) Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Uygulama sonuçlarının toplum-kültür-hukuk üzerindeki etkilerini bilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
3) Bu programı tamamlayan öğrenciler; Uygulama süreçlerindeki matematiği ve kodu tanır | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
4) Bu programı tamamlayan öğrenciler; Veri bilimindeki süreçlerin çıktı ve birey üzerindeki etkilerini açıklar | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
5) Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Bir bütün olarak veri bilimiyle oluşan içgörü-öngörü ve uzgörüyü belli bir disiplin/vaka karşında anlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Veri biliminin teknik uygulamalarının kapsamını ve kullanılabilecek araçları bilir. | 3 |
2) | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Uygulama sonuçlarının toplum-kültür-hukuk üzerindeki etkilerini bilir. | 3 |
3) | Bu programı tamamlayan öğrenciler; Uygulama süreçlerindeki matematiği ve kodu tanır | 3 |
4) | Bu programı tamamlayan öğrenciler; Veri bilimindeki süreçlerin çıktı ve birey üzerindeki etkilerini açıklar | 3 |
5) | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Bir bütün olarak veri bilimiyle oluşan içgörü-öngörü ve uzgörüyü belli bir disiplin/vaka karşında anlar. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Sunum / Seminer | 14 | 740 |
Toplam İş Yükü | 740 |