Ebelik (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | EBE6201 | ||||
Ders İsmi: | Biyoistatistik | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. ELİF BALKAN | ||||
Dersi Veren(ler): | STAFF | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencinin bir araştırmanın verilerinin çözümlemesinde kullanılacak istatistiksel testleri açıklayabilmesidir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders Tek grup ortalaması t testi/ İşaret testi (sign test), Bağımsız gruplarda iki ortalama arasındaki farkın anlamlılığı (Student’s t test /Mann Whitney U test), Bağımlı gruplarda iki ortalama arasındaki farkın anlamlılığı (Paired t test), Bağımsız gruplarda iki oran arasındaki farkın anlamlılığı (Ki-kare test, Fisher in kesin testi), Bağımlı gruplarda iki oran arasındaki farkın anlamlılığı (Mc Nemar test), Bağımsız gruplarda üç ya da daha fazla ortalama arasındaki farkın anlamlılığı (Tek yönlü varyans analizi, Bağımsız gruplarda üç ya da daha fazla ortalama arasındaki farkın anlamlılığı (Kruskal Wallis varyans analizi), İki yönlü varyans analizi, Covaryans analizi, Korelasyon analizi, Basit doğrusal regresyon, Çoklu doğrusal regresyon, Faktör analizi içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tanımlayıcı istatistik yöntemlerini açıklayabilme 2) Korelasyon ve regresyon analizini açıklayabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş-dersin tanıtımı beklentiler | - |
2) | Tek grup ortalaması t testi/ İşaret testi (sign test) | - |
3) | Bağımsız gruplarda iki ortalama arasındaki farkın anlamlılığı (Student’s t test /Mann Whitney U test) Bağımlı gruplarda iki ortalama arasındaki farkın anlamlılığı (Paired t test) | - |
4) | Bağımsız gruplarda iki oran arasındaki farkın anlamlılığı (Ki-kare test, Fisher in kesin testi) Bağımlı gruplarda iki oran arasındaki farkın anlamlılığı (Mc Nemar test) | - |
5) | Bağımsız gruplarda üç ya da daha fazla ortalama arasındaki farkın anlamlılığı (Tek yönlü varyans analizi)Bağımsız gruplarda üç ya da daha fazla ortalama arasındaki farkın anlamlılığı (Kruskal Wallis varyans analizi) | - |
6) | İki yönlü varyans analizi | - |
7) | Covaryans analizi | - |
8) | Ara sınav | - |
9) | Korelasyon analizi | - |
10) | Basit doğrusal regresyon | - |
11) | Çoklu doğrusal regresyon | - |
12) | Açıklayıcı faktör analizi | - |
13) | Doğrulayıcı faktör analizi | - |
14) | Örneklerle biyoistatistik | - |
15) | Ders değerlendirme | - |
16) | Final | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Biyoistatistik kitapları |
Diğer Kaynaklar: | Biyoistatistik kitapları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Ebelik alanı ile ilgili bilgilerini sürekli geliştirir ve analiz eder, diğer disiplinlerden edindiği bilgiyi ebelik bilgisini geliştirmede kullanır. | ||||||
2) Anne ve çocuk sağlığı ile ilgili sorunları kavrar ve açıklar | ||||||
3) Ebelik bakımını etik ilkeler doğrultusunda, hümanist ve bütüncül yaklaşımla kapsamlı şekilde planlar ve uygular | ||||||
4) Ulusal/uluslararası alanda, ebelik ile ilgili konularda strateji, standart, politika ve uygulama planları geliştirir | ||||||
5) Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek, ebelik uygulamalarında ulusal ve uluslararası alandaki yenilikleri bakıma aktarır | ||||||
6) Mesleki bilgi birikimine katkı sağlayan özgün araştırmalar yapar | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ebelik alanı ile ilgili bilgilerini sürekli geliştirir ve analiz eder, diğer disiplinlerden edindiği bilgiyi ebelik bilgisini geliştirmede kullanır. | 1 |
2) | Anne ve çocuk sağlığı ile ilgili sorunları kavrar ve açıklar | 1 |
3) | Ebelik bakımını etik ilkeler doğrultusunda, hümanist ve bütüncül yaklaşımla kapsamlı şekilde planlar ve uygular | 1 |
4) | Ulusal/uluslararası alanda, ebelik ile ilgili konularda strateji, standart, politika ve uygulama planları geliştirir | 1 |
5) | Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek, ebelik uygulamalarında ulusal ve uluslararası alandaki yenilikleri bakıma aktarır | 1 |
6) | Mesleki bilgi birikimine katkı sağlayan özgün araştırmalar yapar | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 128 |
Ödevler | 5 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 202 |