EBE6201 Biyoistatistikİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Ebelik (DR)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Ebelik (DR)

Önizleme

Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EBE6201
Ders İsmi: Biyoistatistik
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Araş. Gör. ELİF BALKAN
Dersi Veren(ler): STAFF
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencinin bir araştırmanın verilerinin çözümlemesinde kullanılacak istatistiksel testleri açıklayabilmesidir.
Dersin İçeriği: Bu ders Tek grup ortalaması t testi/ İşaret testi (sign test), Bağımsız gruplarda iki ortalama arasındaki farkın anlamlılığı (Student’s t test /Mann Whitney U test), Bağımlı gruplarda iki ortalama arasındaki farkın anlamlılığı (Paired t test), Bağımsız gruplarda iki oran arasındaki farkın anlamlılığı (Ki-kare test, Fisher in kesin testi), Bağımlı gruplarda iki oran arasındaki farkın anlamlılığı (Mc Nemar test), Bağımsız gruplarda üç ya da daha fazla ortalama arasındaki farkın anlamlılığı (Tek yönlü varyans analizi, Bağımsız gruplarda üç ya da daha fazla ortalama arasındaki farkın anlamlılığı (Kruskal Wallis varyans analizi), İki yönlü varyans analizi, Covaryans analizi, Korelasyon analizi, Basit doğrusal regresyon, Çoklu doğrusal regresyon, Faktör analizi içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tanımlayıcı istatistik yöntemlerini açıklayabilme
2) Korelasyon ve regresyon analizini açıklayabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş-dersin tanıtımı beklentiler -
2) Tek grup ortalaması t testi/ İşaret testi (sign test) -
3) Bağımsız gruplarda iki ortalama arasındaki farkın anlamlılığı (Student’s t test /Mann Whitney U test) Bağımlı gruplarda iki ortalama arasındaki farkın anlamlılığı (Paired t test) -
4) Bağımsız gruplarda iki oran arasındaki farkın anlamlılığı (Ki-kare test, Fisher in kesin testi) Bağımlı gruplarda iki oran arasındaki farkın anlamlılığı (Mc Nemar test) -
5) Bağımsız gruplarda üç ya da daha fazla ortalama arasındaki farkın anlamlılığı (Tek yönlü varyans analizi)Bağımsız gruplarda üç ya da daha fazla ortalama arasındaki farkın anlamlılığı (Kruskal Wallis varyans analizi) -
6) İki yönlü varyans analizi -
7) Covaryans analizi -
8) Ara sınav -
9) Korelasyon analizi -
10) Basit doğrusal regresyon -
11) Çoklu doğrusal regresyon -
12) Açıklayıcı faktör analizi -
13) Doğrulayıcı faktör analizi -
14) Örneklerle biyoistatistik -
15) Ders değerlendirme -
16) Final -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Biyoistatistik kitapları
Diğer Kaynaklar: Biyoistatistik kitapları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

Program Kazanımları
1) Ebelik alanı ile ilgili bilgilerini sürekli geliştirir ve analiz eder, diğer disiplinlerden edindiği bilgiyi ebelik bilgisini geliştirmede kullanır.
2) Anne ve çocuk sağlığı ile ilgili sorunları kavrar ve açıklar
3) Ebelik bakımını etik ilkeler doğrultusunda, hümanist ve bütüncül yaklaşımla kapsamlı şekilde planlar ve uygular
4) Ulusal/uluslararası alanda, ebelik ile ilgili konularda strateji, standart, politika ve uygulama planları geliştirir
5) Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek, ebelik uygulamalarında ulusal ve uluslararası alandaki yenilikleri bakıma aktarır
6) Mesleki bilgi birikimine katkı sağlayan özgün araştırmalar yapar 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ebelik alanı ile ilgili bilgilerini sürekli geliştirir ve analiz eder, diğer disiplinlerden edindiği bilgiyi ebelik bilgisini geliştirmede kullanır. 1
2) Anne ve çocuk sağlığı ile ilgili sorunları kavrar ve açıklar 1
3) Ebelik bakımını etik ilkeler doğrultusunda, hümanist ve bütüncül yaklaşımla kapsamlı şekilde planlar ve uygular 1
4) Ulusal/uluslararası alanda, ebelik ile ilgili konularda strateji, standart, politika ve uygulama planları geliştirir 1
5) Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek, ebelik uygulamalarında ulusal ve uluslararası alandaki yenilikleri bakıma aktarır 1
6) Mesleki bilgi birikimine katkı sağlayan özgün araştırmalar yapar 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 30
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 128
Ödevler 5 40
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 202