EBE6103 Ebelikte Kavram Ve Kuramİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Ebelik (DR)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Ebelik (DR)

Önizleme

Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EBE6103
Ders İsmi: Ebelikte Kavram Ve Kuram
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Araş. Gör. ELİF BALKAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Nuray Şahin Orak
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrenciye ebelik mesleğinin gelişimini, bireysel ve mesleki değerleri, profesyonel sorumlulukları öğretmek ve ebelik mesleği konusunda bilinçlendirip, meslek beğenisini geliştirerek yüksek öğrenme uyumunu kolaylaştırmak.
Dersin İçeriği: Ebeliğin tanımı ve sosyolojik özellikleri, Ebelikte temel kavramlar (İnsan, Aile, Çevre), Dünya’da ebeliğin tarihsel gelişimi, Türkiye’de ebeliğin tarihsel gelişimi, Ebelik eğitiminin amaç ve felsefesi, Ebelik ve Avrupa Birliği, Ebelerin görev, yetki ve sorumlulukları, Türkiye’de sağlık hizmetlerinin gelişimi, Ebelikte mesleki örgütlenme ve meslek etiği, Vizyon ve misyon.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ebeliğin kavram, kuram ve ilkeleri hakkında bilgilerle ebelik felsefesinin geliştirir.
2) Ebelik alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgilere sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ebeliğin tanımı yoktur
2) Dünyada ve Türkiyede ebelik tarihi yoktur
3) Ebelikte Teorik Unsurlara Giriş yoktur
4) Birey, aile, etik, ahlak, kültür, toplum, çevre, sağlık ve hastalık kavramları yoktur
5) Ebelik: Felsefesi, kavramsal modelleri, paradigma, kuram yoktur
6) Ebelik bakımına model ve kuramların etkileri yoktur
7) Ebelikte Kuramcılar: Reva Rubin yoktur
8) Ebelikte Kuramcılar: Ramona T. Mercer yoktur
9) Ebelikte Kuramcılar: Ela-Joy Lehrman, Jean Ball yoktur
10) Ebelikte Kuramcılar: Ernestein Wiedenbach yoktur
11) Ebelik uygulamalarında teori geliştirmede yaklaşımlar yoktur
12) Ebelik uygulamalarında teori geliştirme aşamaları yoktur
13) Kuram ve model içeren araştırma örnekleri yoktur
14) Kuram ve model içeren araştırma örnekleri yoktur
15) ödev sunumları yoktur

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim elemanının sunumları
Diğer Kaynaklar: Öğretim elemanının sunumları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

Program Kazanımları
1) Ebelik alanı ile ilgili bilgilerini sürekli geliştirir ve analiz eder, diğer disiplinlerden edindiği bilgiyi ebelik bilgisini geliştirmede kullanır. 1 2
2) Anne ve çocuk sağlığı ile ilgili sorunları kavrar ve açıklar 3 2
3) Ebelik bakımını etik ilkeler doğrultusunda, hümanist ve bütüncül yaklaşımla kapsamlı şekilde planlar ve uygular 3 1
4) Ulusal/uluslararası alanda, ebelik ile ilgili konularda strateji, standart, politika ve uygulama planları geliştirir 2 1
5) Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek, ebelik uygulamalarında ulusal ve uluslararası alandaki yenilikleri bakıma aktarır 2 2
6) Mesleki bilgi birikimine katkı sağlayan özgün araştırmalar yapar 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ebelik alanı ile ilgili bilgilerini sürekli geliştirir ve analiz eder, diğer disiplinlerden edindiği bilgiyi ebelik bilgisini geliştirmede kullanır. 3
2) Anne ve çocuk sağlığı ile ilgili sorunları kavrar ve açıklar 3
3) Ebelik bakımını etik ilkeler doğrultusunda, hümanist ve bütüncül yaklaşımla kapsamlı şekilde planlar ve uygular 3
4) Ulusal/uluslararası alanda, ebelik ile ilgili konularda strateji, standart, politika ve uygulama planları geliştirir 3
5) Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek, ebelik uygulamalarında ulusal ve uluslararası alandaki yenilikleri bakıma aktarır 3
6) Mesleki bilgi birikimine katkı sağlayan özgün araştırmalar yapar 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 80
Toplam İş Yükü 128