Ebelik (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | EBE6101 | ||||
Ders İsmi: | Obstetrik Aciller Ve Bakım Yönetimi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. ELİF BALKAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Refika Genç Koyucu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Temel ve Kapsamlı Acil Obstetrik Bakım hizmeti sunan kuruluşlarda ekip anlayışı içinde hizmet sunan ve alanların hakları gözetilerek anne ve bebeğin doğum öncesi, doğum, doğum sonrası döneminde yaşamını tehdit eden komplikasyonlarını tanıma, yönetebilme bilgi ve becerisi kazanmak. |
Dersin İçeriği: | Acil Obsterik Bakımın Sisteminin Tanımı, Acil Obstetrik Bakım Hizmetlerinde Kalite Yaklaşımı, Kullanıcı Hakları, Hizmet Standartları ve Hizmet Sunumunda Ekip Yaklaşımı, Acil obstetrik bakımda İletişim ve Danışmanlık, Obstetrik Problemleri Çözme Yaklaşımı, Gebelikte Hipertansif Bozukluklar ve yönetimi, Erkenve Geç Gebelik Komplikasyonları, Gebelikte Kanama Yönetimi (Hafif, Orta, ağır ve Doğum sonu Kanama Yönetimi)Acil Obstetrik Bakımda Ateş ve Enfeksiyon Yönetimi, Güvenli Kan Nakli İlerlemeyen Travayın Yönetimi, Genetik ve Prenatal Tanı Yöntemleri, Fetal Sağlığı Değerlendirme, Prenatal Dönemi Etkileyen Sağlık Sorunları, Doğum İzleminde Partograf Kullanımı, Yenidoğan acillerinin yönetimi ve Obstetrik Triaj konularını içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) AOB sistemini tanımlayabilmeli 2) Acil Obstetrik vakalarını protokollara göre hızlı değerlendirebilmeli |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Acil Obsterik Bakımın Sisteminin Tanımı, Acil Obstetrik Bakım Hizmetlerinde Kalite Yaklaşımı | ilgili ders notları |
2) | Kullanıcı Hakları, Hizmet Standartları ve Hizmet Sunumunda Ekip Yaklaşımı | ilgili ders notları |
3) | Acil obstetrik bakımda İletişim ve Danışmanlık | ilgili ders notları |
4) | Obstetrik Problemleri Çözme Yaklaşımı | ilgili ders notları |
5) | Gebelikte Kanama Yönetimi (Hafif, Orta, ağır ve Doğum sonu Kanama Yönetimi) | ilgili ders notları |
6) | Erken ve Geç Gebelik Komplikasyonları | ilgili ders notları |
7) | Gebelikte Hipertansif Bozukluklar ve yönetimi | ilgili ders notları |
8) | Ara sınav | yok |
9) | Acil Obstetrik Bakımda Ateş ve Enfeksiyon Yönetimi, Güvenli Kan Nakli | ilgili ders notları |
10) | İlerlemeyen travayın yönetimi | ilgili ders notları |
11) | Genetik ve Prenatal Tanı Yöntemleri | ilgili ders notları |
12) | Fetal Sağlığı Değerlendirme | ilgili ders notları |
13) | Prenatal Dönemi Etkileyen Sağlık Sorunları | ilgili ders notları |
14) | Doğum İzleminde Partograf Kullanımı | ilgili ders notları |
15) | Yenidoğan acillerinin yönetimi ve Obstetrik Triaj | ilgili ders notları |
16) | final | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | öğretim üyesinin notları |
Diğer Kaynaklar: | öğretim üyesinin notları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Ebelik alanı ile ilgili bilgilerini sürekli geliştirir ve analiz eder, diğer disiplinlerden edindiği bilgiyi ebelik bilgisini geliştirmede kullanır. | 3 | 2 | ||||
2) Anne ve çocuk sağlığı ile ilgili sorunları kavrar ve açıklar | 3 | 3 | ||||
3) Ebelik bakımını etik ilkeler doğrultusunda, hümanist ve bütüncül yaklaşımla kapsamlı şekilde planlar ve uygular | 3 | 3 | ||||
4) Ulusal/uluslararası alanda, ebelik ile ilgili konularda strateji, standart, politika ve uygulama planları geliştirir | 2 | 1 | ||||
5) Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek, ebelik uygulamalarında ulusal ve uluslararası alandaki yenilikleri bakıma aktarır | 2 | 2 | ||||
6) Mesleki bilgi birikimine katkı sağlayan özgün araştırmalar yapar | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ebelik alanı ile ilgili bilgilerini sürekli geliştirir ve analiz eder, diğer disiplinlerden edindiği bilgiyi ebelik bilgisini geliştirmede kullanır. | 3 |
2) | Anne ve çocuk sağlığı ile ilgili sorunları kavrar ve açıklar | 3 |
3) | Ebelik bakımını etik ilkeler doğrultusunda, hümanist ve bütüncül yaklaşımla kapsamlı şekilde planlar ve uygular | 3 |
4) | Ulusal/uluslararası alanda, ebelik ile ilgili konularda strateji, standart, politika ve uygulama planları geliştirir | 3 |
5) | Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek, ebelik uygulamalarında ulusal ve uluslararası alandaki yenilikleri bakıma aktarır | 3 |
6) | Mesleki bilgi birikimine katkı sağlayan özgün araştırmalar yapar | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 68 |