Ebelik (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | EBE6006 | ||||
Ders İsmi: | Sağlık Politikaları | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. ELİF BALKAN | ||||
Dersi Veren(ler): | STAFF | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, ulusal ve uluslar arası düzeyde sağlık sistemlerini, sağlık ve ebelik hizmetlerini etkileyen ulusal ve uluslar arası kararları, sağlık politikalarını ve yasal düzenlemeleri değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, sağlık ve ebelikle ilgili ulusal ve uluslar arası kararlar, sağlık politikaları ve yasal düzenlemeleri kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sağlık ve ebelikle ilgili ulusal ve uluslararası kararları, sağlık politikalarını ve yasal düzenlemeleri kavrar. 2) Sağlık politikalarını etkileyen etmenleri yorumlar. 3) Ulusal ve uluslararası sağlık politikalarının; ülkemiz sağlık sistemine ve ebeliğe etkilerini değerlendirir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sağlık Politikalarına Giriş ve Sağlık Sistemi | ders notları |
2) | Türkiye’nin Cumhuriyet Öncesi Sağlık Sistemi ve Sağlık Politikaları | ders notları |
3) | Sağlık Hizmetlerinin Sosyalleştirilmesine İlişkin Kanun (No: 224) | ders notları |
4) | Türkiye’de Sağlık Reformu Çalışmaları ve Sağlıkta Dönüşüm Programı | ders notları |
5) | Ebelikle ilgili kanun ve yönetmelikler | ders notları |
6) | Dünya Sağlık Örgütü'nün Sağlık Politikaları ve 21 yy Herkese İçin Sağlık Hedefleri | ders notları |
7) | Ara sınav | yok |
8) | Ülkelerin sağlık sistemleri ve Türkiye'nin sağlık göstergeleriyle karşılaştırılması (Amerika Birleşik Devletleri, Küba) | yok |
9) | Ülkelerin sağlık sistemleri ve Türkiye'nin sağlık göstergeleriyle karşılaştırılması (İngiltere, Almanya) | yok |
10) | Ülkelerin sağlık sistemleri ve Türkiye'nin sağlık göstergeleriyle karşılaştırılması (Kanada, Güney Kore) | yok |
11) | Uluslararası Ebelik Konseyi'nin (ICM) Politikaları ve Oluşturduğu Temaları | yok |
12) | Ebelik ve örgütlenme, ebelik dernekleri | ders notları |
13) | Sunumlar | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Sağlık Bakanlığı Mevzuatları |
Diğer Kaynaklar: | Ministry of Health Regulations |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Ebelik alanı ile ilgili bilgilerini sürekli geliştirir ve analiz eder, diğer disiplinlerden edindiği bilgiyi ebelik bilgisini geliştirmede kullanır. | 1 | 1 | 1 | |||
2) Anne ve çocuk sağlığı ile ilgili sorunları kavrar ve açıklar | 1 | 1 | 1 | |||
3) Ebelik bakımını etik ilkeler doğrultusunda, hümanist ve bütüncül yaklaşımla kapsamlı şekilde planlar ve uygular | 1 | 1 | 1 | |||
4) Ulusal/uluslararası alanda, ebelik ile ilgili konularda strateji, standart, politika ve uygulama planları geliştirir | 3 | 3 | 3 | |||
5) Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek, ebelik uygulamalarında ulusal ve uluslararası alandaki yenilikleri bakıma aktarır | 1 | 1 | 1 | |||
6) Mesleki bilgi birikimine katkı sağlayan özgün araştırmalar yapar | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ebelik alanı ile ilgili bilgilerini sürekli geliştirir ve analiz eder, diğer disiplinlerden edindiği bilgiyi ebelik bilgisini geliştirmede kullanır. | 3 |
2) | Anne ve çocuk sağlığı ile ilgili sorunları kavrar ve açıklar | 1 |
3) | Ebelik bakımını etik ilkeler doğrultusunda, hümanist ve bütüncül yaklaşımla kapsamlı şekilde planlar ve uygular | 3 |
4) | Ulusal/uluslararası alanda, ebelik ile ilgili konularda strateji, standart, politika ve uygulama planları geliştirir | 3 |
5) | Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek, ebelik uygulamalarında ulusal ve uluslararası alandaki yenilikleri bakıma aktarır | 3 |
6) | Mesleki bilgi birikimine katkı sağlayan özgün araştırmalar yapar | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 128 |
Sunum / Seminer | 4 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 196 |