Ebelik (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | EBE6004 | ||||
Ders İsmi: | Ürojinekoloji Ve Ebelik | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. ELİF BALKAN | ||||
Dersi Veren(ler): | STAFF | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan doktora öğrencisinin doğum ve doğum sonu dönemlerini ürojinekolojik etkiler açısından anlaması, gelişecek ürojinekolojik sorunlar için gerekli tedbirleri alması ve pelvik taban yetmezliği ile ortaya çıkan sağlık sorunlarını ebelik bakımı yönünden değerlendirmesi amaçlanmaktadır |
Dersin İçeriği: | Gebelik, doğum ve doğum sonu dönemlerini ürojinekolojik etkiler açısından anlamak, gelişecek ürojinekolojik sorunlar için gerekli tedbirleri almak ve pelvik taban yetmezliği ile ortaya çıkan sağlık sorunlarını ebelik bakımı yönünden değerlendirmek konularını kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ürojinekolojide kullanılan tanı testleri ve tedavi hakkında bilgi sahibi olabilmeli 2) Üriner inkontinans tipi, sıklığı, risk faktörleri ve sınıflandırılmasını ifade edebilmeli 3) Gebeliğin ve doğumun pelvik taban üzerindeki etkilerini açıklayabilmeli ve yorumlayabilmeli 4) Ürojinekoloji alanında sağlıklı/hasta birey ve sağlık profesyonellerine yönelik eğitim programı tasarlayabilmeli veya bu konuda özgün araştırma planlayabilmeli/yürütebilmeli |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kontinans Mekanizması Anatomisi | - |
2) | Kontinans Mekanizması Fizyolojisi | - |
3) | Ürojinekolojide kullanılan temel ve ileri tanı testleri | - |
4) | Üriner inkoninans (Tipi, Sıklığı vs) | - |
5) | Fekal İnkontinans | - |
6) | Gebeliğin Pelvik Taban Üzerine Etkileri | - |
7) | Doğumun Pelvik Taban Üzerine Etkileri | - |
8) | Ara Sınav | - |
9) | İnkontinansın Cinsel Sağlık Üzerine Etkileri | - |
10) | İnkontinansın Psikososyal Boyutu | - |
11) | Kontinansta Konservatif Tedaviler-1 | - |
12) | Kontinansta Konservatif Tedaviler-2 | - |
13) | Kontinans Cerrahisi ve Ebelik Bakımı-1 | - |
14) | Kontinans Cerrahisi ve Ebelik Bakımı-2 | - |
15) | Final | - |
Ders Notları / Kitaplar: | öğretim üyesinin notları |
Diğer Kaynaklar: | öğretim üyesinin notları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Ebelik alanı ile ilgili bilgilerini sürekli geliştirir ve analiz eder, diğer disiplinlerden edindiği bilgiyi ebelik bilgisini geliştirmede kullanır. | 3 | 2 | 2 | 1 | ||
2) Anne ve çocuk sağlığı ile ilgili sorunları kavrar ve açıklar | 2 | 2 | 1 | 1 | ||
3) Ebelik bakımını etik ilkeler doğrultusunda, hümanist ve bütüncül yaklaşımla kapsamlı şekilde planlar ve uygular | 2 | 2 | 3 | 1 | ||
4) Ulusal/uluslararası alanda, ebelik ile ilgili konularda strateji, standart, politika ve uygulama planları geliştirir | 2 | 2 | 2 | 2 | ||
5) Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek, ebelik uygulamalarında ulusal ve uluslararası alandaki yenilikleri bakıma aktarır | 2 | 2 | 2 | 2 | ||
6) Mesleki bilgi birikimine katkı sağlayan özgün araştırmalar yapar | 2 | 1 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ebelik alanı ile ilgili bilgilerini sürekli geliştirir ve analiz eder, diğer disiplinlerden edindiği bilgiyi ebelik bilgisini geliştirmede kullanır. | 3 |
2) | Anne ve çocuk sağlığı ile ilgili sorunları kavrar ve açıklar | 3 |
3) | Ebelik bakımını etik ilkeler doğrultusunda, hümanist ve bütüncül yaklaşımla kapsamlı şekilde planlar ve uygular | 3 |
4) | Ulusal/uluslararası alanda, ebelik ile ilgili konularda strateji, standart, politika ve uygulama planları geliştirir | 3 |
5) | Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek, ebelik uygulamalarında ulusal ve uluslararası alandaki yenilikleri bakıma aktarır | 3 |
6) | Mesleki bilgi birikimine katkı sağlayan özgün araştırmalar yapar | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 128 |
Sunum / Seminer | 4 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 196 |