YAZ306 Yazılım Proje Yönetimiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Yazılım MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Yazılım Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: YAZ306
Ders İsmi: Yazılım Proje Yönetimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
7
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. MUHAMMED DAVUD
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Peren Jerfi Canatalay
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere proje başlatma, planlama, yürütme, kontrol ve kapatmayı kapsayan proje yönetimi yaşam döngüsünün her aşamasında yer alan araçları, teknikleri ve bilgi birikimini tanıtır. Öğrenciler, proje yönetiminin çeşitli organizasyon türlerinde nasıl uygulandığına ve kurumsal stratejinin ayrılmaz bir parçası olduğuna dair fikir edineceklerdir. Kurs, yazılım proje yönetimini gözden geçirir ve yazılım geliştirmedeki en son yaklaşımları, metodolojileri ve standartları araştırır. Öğrenciler, ilk geliştirme maliyetlerini ve programlarını değerlendirmeyi, test ve prototip faaliyetlerini tanımlamayı, risk yönetimi yaklaşımlarını belirlemeyi ve teklif aşamasından emeklilik aşamasına kadar tüm yazılım yaşam döngüsünü denetlemeyi öğreneceklerdir.
Dersin İçeriği: Proje başlatma, planlama, yürütme, kontrol ve kapatma dahil olmak üzere yazılım proje yönetimi yaşam döngüsünün her aşamasında yer alan araçları, teknikleri ve bilgi birikimini anlamaktır.
Proje yönetiminin kurumsal stratejiye ulaşmadaki rolünü kabul ederek, çeşitli organizasyon türlerine proje yönetimi ilkelerini ve uygulamaları uygulamaktadır.
Kapsam, kaynaklar ve kısıtlamalar gibi faktörleri göz önünde bulundurarak yazılım projeleri için ilk geliştirme maliyetlerini ve çizelgelerini değerlendirmektedir.
Yazılım teslimatlarının kalitesini ve işlevselliğini sağlamak için test ve prototip faaliyetlerini tanımlayıp planlamaktadır.
Yazılım projesi yaşam döngüsü boyunca potansiyel riskleri belirlemek, analiz etmek ve azaltmak için etkili risk yönetimi yaklaşımlarını belirleyip uygulayabilmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrencilere proje başlatma, planlama, yürütme, kontrol ve kapatmayı kapsayan proje yönetiminin ne olduğunu anlamayı öğrenirler.
2) Projenin her aşamasında yer alan araçları, teknikleri ve bilgi birikimini anlamaya başlarlar. Proje yönetiminin kurumsal stratejiye ulaşmadaki rolünü öğretir. Çeşitli organizasyon türlerine proje yönetimi ilkelerini anlamayı öğrenirler.
3) Kapsam, kaynaklar ve kısıtlamalar gibi faktörleri göz önünde bulundurarak yazılım projeleri için ilk geliştirme maliyetlerini ve çizelgelerini değerlendirmeyi öğrenirler.
4) Yazılım teslimatlarının kalitesini ve işlevselliğini sağlamak için test ve prototip faaliyetlerini tanımlama ve planlamayı öğrenirler.
5) Yazılım projesi yaşam döngüsü boyunca potansiyel riskler nelerdir, bunları analiz etmek ve azaltmak için etkili risk yönetimi yaklaşımlarını belirlemeyi kazanırlar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Proje yönetimi ilkelerine giriş.
2) Proje yönetimi, planlama, yürütme ve kontrol yapıları nelerdir.
3) Proje Tanımı ve projenin bölümleri.
4) Proje planlaması ve bir projenin ilerlemesi.
5) Proje kontrol ve kontrol yöntemleri ve kontrol mekanizması geliştirme
6) Proje bileşenleri ve çözümleri nedir?
7) Bir proje maliyeti hesaplar. Bir projenin Maliyet bileşenleri nelerdir.
8) Bir Yaılım Projesinin Son Maliyetinin Hesaplanması.
9) Test ve prototipleme faaliyetlerinin tanımı. Yazılımın kalitesi ve işlevselliği.
10) Herhangi bir felaket senaryosu altında test etme.
11) Yazılım projesi yaşam döngüsünün potansiyel riskleri nelerdir.
12) Etkili risk yönetimi yaklaşımları nelerdir ve bunları nasıl azaltabiliriz
13) Proje Sonuç Raporları hazırlama.
14) Proje Yönetim Dökümanın çıktısının hazırlanması.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Software Project Management, Bob Hughes & Mike Cotterell, McGrowHill
Diğer Kaynaklar: www.tutorialspoint.com/software_engineering/software_project_management

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve yazılım mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık yazılım mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 2 2 2
3) Karmaşık bir yazılım sistemini, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama, gerçekleştirme, sınama, doğrulama, ölçme ve bakımını yapma becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Yazılım mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya yazılım mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 2 2
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 2 2
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 3 3 3
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve yazılım mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. 3 3
11) Yazılım mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın yazılım mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; yazılım mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve yazılım mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık yazılım mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 2
3) Karmaşık bir yazılım sistemini, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama, gerçekleştirme, sınama, doğrulama, ölçme ve bakımını yapma becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Yazılım mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya yazılım mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 2
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 2
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 3
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve yazılım mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. 3
11) Yazılım mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın yazılım mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; yazılım mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 0 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 0 3 42
Sunum / Seminer 1 0 20 20
Proje 1 0 20 20
Ara Sınavlar 1 2 14 16
Final 1 2 35 37
Toplam İş Yükü 174