SWE411 Software Verification and Validationİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Yazılım Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Yazılım Mühendisliği (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SWE411
Ders İsmi: Yazılım Doğrulama ve Gerçekleme
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. MUHAMMED DAVUD
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Bahman Arasteh Abbasabad
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu kurs, çeşitli test tekniklerinin ve bunların yazılım güvenilirliğini sağlamadaki uygulanabilirliklerinin derinlemesine araştırılmasını sağlar. Öğrenciler, işlevsel (kara kutu) testi, yapısal (beyaz kutu) testi, entegrasyon testi, mutasyon testi, model tabanlı test ve test durumu oluşturma hakkında genel bir bakışın yanı sıra yazılım doğrulama ve doğrulama konusunda kapsamlı bir anlayış kazanacaklardır. Kurs aynı zamanda yazılım güvenilirlik modellemesini ve bunun test etmeyle olan bağlantısını da kapsıyor ve güvenilirlik hususlarının önemini vurguluyor. Ek olarak, öğrencilere test süreci, test araçları ve otomasyon teknikleri tanıtılacaktır.
Dersin İçeriği: Yazılım, ulaşım sistemleri, tıbbi hizmetler, gömülü uygulamalar, ev aletleri ve cep telefonları gibi farklı sistemlerde yaygın olarak kullanılmaktadır. Yazılım Testinde Kalite Kontrolü, yazılım ürünlerinin veya hizmetlerinin kalitesini sağlamak için kullanılan sistematik bir süreçler dizisidir. Kalite kontrol sürecinin temel amacı, yazılım ürününün gerçek gereksinimleri karşılamasını ve minimum hata(hata) içermesini sağlamaktır. Yazılım testi, yazılım sistemlerinin kalitesini artıran ve aynı zamanda yazılım geliştirme sürecindeki önemli aşamalardan biri olan bir süreci ifade eder. Bu derste öğrenciler yazılımları etkin bir şekilde test etmeyi öğrenirler. Programcılar, yazılım geliştirmenin tüm aşamalarında yüksek kaliteli testler tasarlamanın pratik yollarını öğrenirler. Öğrenciler, ölçüte dayalı test tasarımının arkasındaki teoriyi öğrenir ve bu teoriyi pratikte uygular. Konular arasında test tasarımı, test otomasyonu, test kapsamı kriterleri ve araçları yer alır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler standart etkili, pratik yazılım test tekniklerini öğreneceklerdir.
2) Öğrenciler, birim, entegrasyon ve regresyon testleri için yüksek kaliteli testler tasarlayacak ve uygulayacaktır.
3) Öğrenciler test otomasyon tekniklerini öğrenecek ve test araçlarına aşina olacaklardır.
4) Öğrenciler mutasyon testi tekniklerini ve araçlarını öğreneceklerdir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yazılımları Neden Test Ediyoruz? Yazılımı test etmenin amaçları nelerdir?
2) Grafik Kapsam Kriterleri (Genel Bakış)
3) kapsam tabanlı test (Coverage based Test)
4) Veri Akış tabanlı Kod testi (Data flow based Test)
5) Nunit, Junit, Jasmin araçları
6) kısıtlamaya dayalı test ve entegrasyon testi
7) Yazılım Senaryosu Testi
8) Ara Sınav
9) model tabanlı testı
10) selenium kullanarak kullanıcı arayüzü testi (UI test using Selenium tool)
11) UI testı 2
12) postman kullanarak API Testi
13) Güvenlik Testi
14) Yazılımı Mutasiyon Testı (Software Mutation Test)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Introduction to Software Testing , by Paul Ammann and Jeff Offutt
Diğer Kaynaklar: https://cs.gmu.edu/~offutt/softwaretest/

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve yazılım mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık yazılım mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir yazılım sistemini, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama, gerçekleştirme, sınama, doğrulama, ölçme ve bakımını yapma becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Yazılım mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya yazılım mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve yazılım mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Yazılım mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın yazılım mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; yazılım mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve yazılım mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık yazılım mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir yazılım sistemini, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama, gerçekleştirme, sınama, doğrulama, ölçme ve bakımını yapma becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Yazılım mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya yazılım mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve yazılım mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Yazılım mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın yazılım mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; yazılım mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 3 % 30
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 12 36
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Ödevler 3 30
Ara Sınavlar 1 20
Final 1 25
Toplam İş Yükü 139