SWE109 Programming with C++İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SWE109
Ders İsmi: C++ ile Programlama
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. MUHAMMED DAVUD
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Peren Jerfi Canatalay
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı; programlama kavramları, bilgisayar program tasarımı ve C++ dili ile programlamaya genel bir bakış sağlamaktır. C++ dili ile çalışan programlar yazılması dersin amaçlarının başında gelmektedir. Ders, yazılım geliştirme aşamaları olan program analizi, tasarlanması, gerçeklemesi ve sınama kavramlarına temel oluşturacaktır.
Dersin İçeriği: Dersin içeriği; temel programlama kavramları, basit veri tipleri, sabitler, değişkenler, tanımlayıcılar, aritmetik operatörler, ilişkisel ve mantıksal operatörler, koşullu yapılar, döngüler, fonksiyonlar, özyinelemeli fonksiyonlar, diziler, dizi sıralama, dizilerde arama, işaretçiler, referansla geçirme, değerle geçirme, fonksiyon işaretçileri başlıklarından oluşmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Temel programlama kavramlarını tanımlar
2) C++ programlama dilinde kontrol yapılarını kullanır
3) C++ programlama dilinde fonksiyonları tasarlar
4) C++ programlama dilinde dizileri kullanır
5) C++ programlama dilinde işaretçileri kullanır

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilgisayar sistemi kavramlarına giriş, bilgisayar bileşenleri, işletim sistemi, dosya sistemi, programlama dilleri, derleyiciler
2) Basit veri tipleri, sabitler, değişkenler, tanımlayıcılar, aritmetik operatörler
3) Koşullu yapılar, ilişkisel ve mantıksal operatörler
4) Döngüler (do / while)
5) Döngüler (for), 'break' ve 'continue' anahtar sözcükleri
6) Fonksiyonlar, özyinelemeli fonksiyonlar
7) Diziler
8) Ara Sınav
9) Karakter dizileri, karakter dizi fonksiyonları
10) Çok boyutlu diziler
11) Dizi sıralama, arama yapmak
12) Hata yönetimi
13) İşaretçiler
14) Fonksiyonlara işaretçileri kullanarak referansla geçirme, fonksiyon işaretçileri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: C++ How to Program, 10/E, Paul Deitel, Harvey Deitel, ISBN-13: 9780134448237, Pearson.
Diğer Kaynaklar: https://cplusplus.com/doc/tutorial/

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimlerine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahiptir.
2) Elektrik-Elektronik mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahiptir.
3) Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik mühendisliğine özgü konulardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisine sahiptir. 2 2 2
4) Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahiptir. 3 3 3
5) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisine ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahiptir.
6) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. 2 2 2
7) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Elektrik-Elektronik mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahiptir.
8) Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir. 2 2
9) Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir.
10) Bireysel çalışma becerisine sahiptir.
11) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahiptir.
12) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
13) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahiptir.
14) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgiye sahiptir.
15) Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalığa sahiptir.
16) Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgiye sahiptir.
17) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
18) Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimlerine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahiptir.
2) Elektrik-Elektronik mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahiptir.
3) Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik mühendisliğine özgü konulardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisine sahiptir. 2
4) Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahiptir. 3
5) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisine ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahiptir.
6) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. 2
7) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Elektrik-Elektronik mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahiptir.
8) Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir. 2
9) Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir.
10) Bireysel çalışma becerisine sahiptir.
11) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahiptir.
12) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
13) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahiptir.
14) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgiye sahiptir.
15) Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalığa sahiptir.
16) Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgiye sahiptir.
17) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
18) Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 12 36
Laboratuvar 12 24
Uygulama 13 13
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 36
Ara Sınavlar 1 15
Final 1 15
Toplam İş Yükü 139