Moleküler Biyoloji ve Genetik (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MBG209 | ||||
Ders İsmi: | Mikrobiyoloji | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. KAAN ADACAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Betül Giray, Araş. Gör. Bekir İlgar | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders mikroorganizmaların genel özelliklerini, sınıflandırmalarını, yapılarını, üremelerini, genetik özelliklerini, identifikasyon yöntemlerini, bulaşma yollarını ve kontrol yöntemlerini, antibiyotik duyarlılık testlerini ve insan-mikroorganizma ilişkilerini öğretmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Mikroorganizmaların (bakteriler, viruslar ve mantarlar) yapıları, üremeleri, bakterilerin sınıflandırılması, fizyolojileri, metabolizması, genetiği, mikroorganizmaların identifikasyonu, patojenite, temel immunoloji, antimikrobiyel terapi, insan-mikroorganizma-çevre ilişkileri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sterilizasyon ve dezenfeksiyon kurallarını öğrenir. 2) Mikroorganizmaların morfolojik ve genetik yapılarını, üreme özelliklerini bilir, bakterilerin sınıflandırılma prensiplerini öğrenir. 3) Saf kültür eldesi ve antibiyotik duyarlılık testlerini bilir. 4) Bakterilerin izolasyon ve identifikasyon yöntemlerini bilir, bakteriyel enfeksiyonların moleküler teşhis yöntemleri ile teşhisini anlayabilir. 5) İnsan-mikroorganizma-çevre etkileşimini kavrar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mikrobiyolojiye giriş, mikroorganizmaların sınıflandırılması | |
2) | Mikroorganizmaların morfolojileri, fizyoloji ve genetiği | |
3) | Bakteriklerin genel özellikleri ve tıbbi öneme sahip bakteriler | |
4) | Fungusların genel özellikleri ve tıbbi öneme sahip funguslar | |
5) | Virüslerin genel özellikleri ve tıbbi öneme sahip virüsler | |
6) | Parazitlerin genel özellikleri ve tıbbi öneme sahip parazitler | |
7) | Antimikrobiyal kemoterapi | |
8) | Ara sınav | |
9) | Sterilizasyon, dezenfeksiyon ve antisepsi | |
10) | Mikrobiyota | |
11) | Konak - mikroorganizma - çevre ilişkileri | |
12) | İmmünoloji | |
13) | Doğal ve edinsel bağışıklık yanıt | |
14) | Hücre içi sinyal iletimi, immun tolerans mekanizmaları ve aşılar |
Ders Notları / Kitaplar: | Brock Biology of Microorganisms (12th Edition): Michael T. Madigan, John M. Martinko, Paul V. Dunlap, David P. Clark, Benjamin Cummings Publ. |
Diğer Kaynaklar: | Mikrobiyoloji; Lippincott’un Şekillerle Açıklamalı Derleme Ders Kitapları. 2017. Richard A. Harvey, Cynthia Nau Cornelissen, Bruce D. Fisher. Çeviri Editörü: Özdem Anğ. Nobel Tıp Kitabevleri, 2017. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Moleküler biyoloji ve genetik alanına temel bilgi birikimini oluşturan biyoloji, kimya, fizik, matematik konularında teorik ve pratik alt yapıya sahiptir. | 2 | 2 | ||||||||||
2) Biyolojik olgu ve olayları moleküler düzeyde açıklayabilir ve bunların diğer temel bilimler ve mühendislik uygulamaları ile ilişkisini kurabilir. | ||||||||||||
3) Alanın gerektirdiği temel laboratuvar bilgi ve becerisine sahiptir. | 3 | 2 | 2 | |||||||||
4) Bilimsel prensiplere ve etik kurallara uygun çalışır. | ||||||||||||
5) Biyolojik verilerin analizleri ve temel değerlendirmelerinde gerekli olan işlemsel ve matematiksel yazılım programlarını en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | ||||||||||||
6) Alanıyla ilgili literatürü ve güncel yöntemleri takip etme bilgisi, kültürü ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||
7) Sağlık, tarım, hayvancılık, çevre, endüstri ve benzeri konulardaki ihtiyaçlar doğrultusunda temel problemi belirleyerek ve güncel teknolojiyi kullanarak gerekli çözümleri sunabilir. | ||||||||||||
8) Sistemler düzeyindeki biyolojik olgu ve olayları evrimsel bakış açısıyla değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||
9) Bireysel ve grup çalışmalarına dahil olabilme, belirli konularda proje hazırlayabilme ve yürütebilme, yazılı ve sözlü sunum becerisine sahiptir. | ||||||||||||
10) En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde okuma, yazma ve konuşma alanlarında kullanır. | ||||||||||||
11) Toplumsal ve küresel sorunları kendi alan bilgisini kullanarak saptayabilme ve disiplinler arası iş birliği içinde çözümün bir parçası olabilme becerisine sahiptir. | ||||||||||||
12) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde sosyal, kültürel ve bireysel farklılıklara, evrensel değerlere ve insan haklarına saygılıdır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Moleküler biyoloji ve genetik alanına temel bilgi birikimini oluşturan biyoloji, kimya, fizik, matematik konularında teorik ve pratik alt yapıya sahiptir. | 3 |
2) | Biyolojik olgu ve olayları moleküler düzeyde açıklayabilir ve bunların diğer temel bilimler ve mühendislik uygulamaları ile ilişkisini kurabilir. | |
3) | Alanın gerektirdiği temel laboratuvar bilgi ve becerisine sahiptir. | 2 |
4) | Bilimsel prensiplere ve etik kurallara uygun çalışır. | |
5) | Biyolojik verilerin analizleri ve temel değerlendirmelerinde gerekli olan işlemsel ve matematiksel yazılım programlarını en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | |
6) | Alanıyla ilgili literatürü ve güncel yöntemleri takip etme bilgisi, kültürü ve becerisine sahiptir. | |
7) | Sağlık, tarım, hayvancılık, çevre, endüstri ve benzeri konulardaki ihtiyaçlar doğrultusunda temel problemi belirleyerek ve güncel teknolojiyi kullanarak gerekli çözümleri sunabilir. | |
8) | Sistemler düzeyindeki biyolojik olgu ve olayları evrimsel bakış açısıyla değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahiptir. | |
9) | Bireysel ve grup çalışmalarına dahil olabilme, belirli konularda proje hazırlayabilme ve yürütebilme, yazılı ve sözlü sunum becerisine sahiptir. | |
10) | En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde okuma, yazma ve konuşma alanlarında kullanır. | |
11) | Toplumsal ve küresel sorunları kendi alan bilgisini kullanarak saptayabilme ve disiplinler arası iş birliği içinde çözümün bir parçası olabilme becerisine sahiptir. | |
12) | Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde sosyal, kültürel ve bireysel farklılıklara, evrensel değerlere ve insan haklarına saygılıdır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuvar | 13 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 0 | 2 | 26 | |||
Laboratuvar | 13 | 0 | 4 | 52 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 0 | 4 | 52 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 20 | 20 | |||
Final | 1 | 0 | 20 | 20 | |||
Toplam İş Yükü | 170 |