Matematik (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MATH411
Ders İsmi: Capstone Project 1
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. SELÇUK DEMİR
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Hüseyin Ali Nesin, Prof. Dr. Selçuk Demir, Prof. Dr. Şükrü Yalçınkaya, Dr. Öğr. Üyesi Doğa Can Sertbaş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı; bölüm akademik programı kapsamında edinilen bilgi ve becerileri, akademik program kapsamı dışında kalan konuların öğrenilmesinde kullanmak, bu bağlamda karşılaşılan matematiksel sorunları ele alırken eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini öğretmek, yazılı raporlar ve sözlü sunumlar aracılığıyla çeşitli kitlelere etkili iletişim kurabilmeyi sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders, öğrencilerin akademik programları boyunca edindikleri bilgi ve becerileri uygulama fırsatı sunan bir deneyimdir. Öğrenciler, bir fakülte danışmanının rehberliğinde matematiksel bir problem üzerine çalışırlar. Kurs boyunca öğrencilerin eleştirel düşünme, problem çözme ve iletişim becerilerini sergilemeleri beklenir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Akademik program içerisinde öğrendiği matematiksel bilgileri, yeni öğreneceği matematiksel konulara uygular.
2) Araştırma yeteneklerini geliştirerek yeni karşılaştığı problemler için yaklaşımlar sunar.
3) Matematik sunumlarında gerekli olan sunum ve iletişim becerilerini kavrar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Haftalık Buluşma
2) Haftalık Buluşma
3) Haftalık Buluşma
4) Haftalık Buluşma
5) Haftalık Buluşma
6) Haftalık Buluşma
7) Haftalık Buluşma
8) Ara Rapor
9) Haftalık Buluşma
10) Haftalık Buluşma
11) Haftalık Buluşma
12) Haftalık Buluşma
13) Haftalık Buluşma
14) Final Raporu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The art of mathematics, Bela Bollobas
Diğer Kaynaklar: proofs from the book, Martin Aigner, Günter M. Ziegler

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Matematiğin kapsamı, tarihi, uygulamaları, problemleri, metotları ve insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahiptir.
2) Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurma ve disiplinler arası problemler için matematiksel modeller geliştirme becerisine sahiptir.
3) Gerçek hayattaki problemleri istatistiksel ve matematiksel tekniklerle tanımlama, formüle etme ve inceleme becerisine sahiptir.
4) Analitik düşünme yeteneğine ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanabilme becerisine sahiptir.
5) Literatür taraması yapabilme, okuduğu bilimsel makaleleri anlama ve yorumlama becerisine sahiptir.
6) Bilgisayar bilimleriyle ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde temel yazılım bilgisine ve bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde kullanabilme becerisine sahiptir.
7) Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir.
8) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ile etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, etkin sunum yapabilme becerisine sahiptir.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; akademik standartlar hakkında bilgiye sahiptir.
10) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 düzeyinde kullanabilme becerisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematiğin kapsamı, tarihi, uygulamaları, problemleri, metotları ve insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahiptir.
2) Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurma ve disiplinler arası problemler için matematiksel modeller geliştirme becerisine sahiptir.
3) Gerçek hayattaki problemleri istatistiksel ve matematiksel tekniklerle tanımlama, formüle etme ve inceleme becerisine sahiptir.
4) Analitik düşünme yeteneğine ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanabilme becerisine sahiptir.
5) Literatür taraması yapabilme, okuduğu bilimsel makaleleri anlama ve yorumlama becerisine sahiptir. 3
6) Bilgisayar bilimleriyle ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde temel yazılım bilgisine ve bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde kullanabilme becerisine sahiptir.
7) Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir. 2
8) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ile etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, etkin sunum yapabilme becerisine sahiptir. 3
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; akademik standartlar hakkında bilgiye sahiptir. 2
10) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 düzeyinde kullanabilme becerisine sahiptir. 3
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Uygulama 13 0 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 0 2 26
Ara Sınavlar 1 0 15 15
Final 1 0 25 25
Toplam İş Yükü 105