Matematik (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MATH252 | ||||
Ders İsmi: | Analysis 2 | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. GAMZE AKAR UYSAL | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Selçuk Demir | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; çok değişkenli kalkülüs dersinde basit fonksiyonlar için öğrenilen teoriyi daha genel fonksiyonlar için geiştirmek, matematiğin başka alanlarında karşımıza çıkan problemlerin ifadesinde ve çözümünde kullanmak. |
Dersin İçeriği: | Dersin içeriği; çok değişkenli fonksiyonların sükelilik, türev ve integrallerini basit fonksiyonlardan daha genel fonksiyonlara genelleştirmek için gerekli yapısal sonuçların ifade ve kanıtlarından oluşmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) R^n in temel topolojik özelliklerini kullanabilecektir. 2) Ters Fonksiyon Teoremi'ni ve Kapalı Fonksiyon Teoremi'ni anlayabilme. 3) Genelleştirilmiş diktörtgenler ve R^n in sınırlı kümeleri üzerinde integrallenebilme kavramlarını tanımlayabilme. 4) Eğri ve yüzey integralleri kavramlarını tanımlayabilme. 5) Yukarıdaki konulara ilişkin problemlerin tam ve düzgün kanıtlarını yazabilme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kuvvet serileri, üstel ve logaritmik fonksiyonlar, trigonometrik fonksiyonlar | |
2) | Kompleks sayıların cebirsel tamlığı, Fourier serileri, Gamma fonksiyonu, | |
3) | Çok değişkenli fonsiyonlarda türev, Hacobi matrisleri, ters ve kapalı fonksiyon teoremleri, | |
4) | Rank teoremi, determinantlar, yüksek türevler, integral altında türev | |
5) | çok değişkenli fonksiyonların integrali, özellikleri, | |
6) | Ardışık integraller, Fubini teoremi, | |
7) | Birimin parçalanışı, fonksiyonların yapısı, değişken değiştirme, | |
8) | Arasınav | |
9) | Formlar, formların itegrali, | |
10) | Simpleksler ve zincirler, Stokes teoremi, | |
11) | Kapalı ve tam formlar, eğrisel integraller, | |
12) | Vektör analzinin teoremleri, | |
13) | Green formülleri, harmonik fonskiyonlar | |
14) | Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | W. Rudin: Principles of Mathematical Analysis |
Diğer Kaynaklar: | T. Apostol: Mathematical Analysis |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Matematiğin kapsamı, tarihi, uygulamaları, problemleri, metotları ve insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahiptir. | |||||||||||
2) Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurma ve disiplinler arası problemler için matematiksel modeller geliştirme becerisine sahiptir. | |||||||||||
3) Gerçek hayattaki problemleri istatistiksel ve matematiksel tekniklerle tanımlama, formüle etme ve inceleme becerisine sahiptir. | |||||||||||
4) Analitik düşünme yeteneğine ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||
5) Literatür taraması yapabilme, okuduğu bilimsel makaleleri anlama ve yorumlama becerisine sahiptir. | |||||||||||
6) Bilgisayar bilimleriyle ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde temel yazılım bilgisine ve bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde kullanabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||
7) Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||
8) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ile etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, etkin sunum yapabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; akademik standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |||||||||||
10) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 düzeyinde kullanabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematiğin kapsamı, tarihi, uygulamaları, problemleri, metotları ve insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahiptir. | 2 |
2) | Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurma ve disiplinler arası problemler için matematiksel modeller geliştirme becerisine sahiptir. | |
3) | Gerçek hayattaki problemleri istatistiksel ve matematiksel tekniklerle tanımlama, formüle etme ve inceleme becerisine sahiptir. | |
4) | Analitik düşünme yeteneğine ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | 3 |
5) | Literatür taraması yapabilme, okuduğu bilimsel makaleleri anlama ve yorumlama becerisine sahiptir. | |
6) | Bilgisayar bilimleriyle ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde temel yazılım bilgisine ve bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde kullanabilme becerisine sahiptir. | |
7) | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir. | |
8) | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ile etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, etkin sunum yapabilme becerisine sahiptir. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; akademik standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |
10) | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 düzeyinde kullanabilme becerisine sahiptir. | 3 |
11) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 0 | 6 | 78 | |||
Uygulama | 13 | 0 | 0 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 0 | 8 | 104 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 25 | 25 | |||
Final | 1 | 0 | 35 | 35 | |||
Toplam İş Yükü | 242 |