ENS022 Introduction to Digital Manufacturing Techniquesİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Moleküler Biyoloji ve Genetik (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Moleküler Biyoloji ve Genetik (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ENS022
Ders İsmi: Dijital Üretim Tekniklerine Giriş
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SALİHA KARADAYI USTA
Dersi Veren(ler): Saliha Karadayı Usta
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders temel dijital üretim faaliyetlerini ve teknolojik altyapısını genel bir perspektifle öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Entegre imalat sistemlerine giriş, Bilgisayarla bütünleşik imalat (CIM) sistemleri, CIM ne zaman uygulanmalı, Endüstriyel robotlar, Otomatik Kılavuzlu Araçlar (AGV'ler), Bilgisayar destekli tasarım (CAD), CNC Programlama, Esnek ve geleneksel imalat sistemleri arasındaki ekonomik karşılaştırma, Konveyör Sistemleri , Depolama, dijital üretim kavramı, Endüstri 4.0 teknolojileri ve dijital dönüşümün temelleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İnsan, makine, malzeme ve ekipman, bilgi ve enerjiyi içeren dijital üretim sistemlerini analiz edebilir, tasarlar ve yorumlar.
2) Üretim ortamlarını dijital üretim temelleri aracılığıyla analiz edebilir.
3) Mühendislik ve işletme alanlarında çok disiplinli ekiplerde görev alma ve liderlik edebilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilgisayarla Bütünleşik Üretim (CIM) sistemlerine giriş, CIM ne zaman uygulanmalı Bedworth, D.D., Henderson, M.R., Wolfe, P.M., Computer-Integrated Design and Manufacturing, McGraw-Hill, 1991. GROOVER, M.P., Automation, Production Systems and CIM, Prentice-HALL, 1987.
2) Endüstriyel robotlar Bedworth, D.D., Henderson, M.R., Wolfe, P.M., Computer-Integrated Design and Manufacturing, McGraw-Hill, 1991. GROOVER, M.P., Automation, Production Systems and CIM, Prentice-HALL, 1987.
3) Otomatik Güdümlü Araçlar (AGV'ler) Bedworth, D.D., Henderson, M.R., Wolfe, P.M., Computer-Integrated Design and Manufacturing, McGraw-Hill, 1991. GROOVER, M.P., Automation, Production Systems and CIM, Prentice-HALL, 1987.
4) Bilgisayar destekli tasarım (CAD) Bedworth, D.D., Henderson, M.R., Wolfe, P.M., Computer-Integrated Design and Manufacturing, McGraw-Hill, 1991. GROOVER, M.P., Automation, Production Systems and CIM, Prentice-HALL, 1987.
5) CNC Programlama, Esnek ve geleneksel üretim sistemleri arasındaki ekonomik karşılaştırma Bedworth, D.D., Henderson, M.R., Wolfe, P.M., Computer-Integrated Design and Manufacturing, McGraw-Hill, 1991. GROOVER, M.P., Automation, Production Systems and CIM, Prentice-HALL, 1987.
6) Konveyör Sistemleri, Depolama Bedworth, D.D., Henderson, M.R., Wolfe, P.M., Computer-Integrated Design and Manufacturing, McGraw-Hill, 1991. GROOVER, M.P., Automation, Production Systems and CIM, Prentice-HALL, 1987.
7) Dijital Üretime (DM) Giriş, İmalatta Dönüşüm, İmalatta Tüketici Odaklı Değişim Bedworth, D.D., Henderson, M.R., Wolfe, P.M., Computer-Integrated Design and Manufacturing, McGraw-Hill, 1991. GROOVER, M.P., Automation, Production Systems and CIM, Prentice-HALL, 1987.
8) Ara Sınav
9) Üretim kariyerlerine DM etkisi, Dijital üretim çağında İK, DM'de Çeşitlilik, eşitlik ve katılım, Dijital Dönüşümde Organizasyonel Zorluklar, Hayat Kurtarıcı Olarak Dijital Yetenekler, DM'nin Avantajları, Dijital iş parçacığında bilgi paylaşımı, Veri alımı ve standartlar Ozel, T., & Davik, J. P. (Eds.). (2009). Intelligent Machining: Modeling and Optimization of the Machining Processes and Systems. London, England: Wiley-Iste.
10) Endüstriyel nesnelerin interneti (IIoT), Sensör teknolojisi, Sensör teknolojisinin ekonomisi, Sensörler için ortak iş senaryoları, Bulut bilişim ve IIoT ekosistemi, IIoT iş değeri teklifi, IIoT uygulama çerçevesi, IIoT zorlukları ve riskleri, IIoT'nin gelecek trendi Ozel, T., & Davim, J. P. (Eds.). (2009). Intelligent Machining: Modeling and Optimization of the Machining Processes and Systems. London, England: Wiley-Iste.
11) Üretimde Dijital İkizler (DT), DT ve otomotiv endüstrisinin karmaşıklığı ve ölçeği, DT platform ekosistemi, DT konsepti, İş avantajları, DT uygulaması, Zorluklar ve riskler, Geleceğe bakış, Dijital iş parçacığı RIT.edu. (2015). Quote by Jeff Immelt, Chairman and CEO of General Electric. In Center of Excellence in Sustainable Manufacturing. National Institute of Standards and Technology homepage. (n.d.). In NIST. Retrieved from https://www.nist.gov/
12) Eklemeli İmalat, Eklemeli İmalatın genel uygulamaları, Eklemeli İmalat Teknolojisi ve endüstriyel uygulama örnekleri Ozel, T., & Davim, J. P. (Eds.). (2009). Intelligent Machining: Modeling and Optimization of the Machining Processes and Systems. London, England: Wiley-Iste
13) Geniş Katmanlı Üretim ortakları, Katmanlı Üretim iş değeri teklifi, Uygulama çerçevesi, Zorluklar ve riskler, Gelecek trendleri
14) Geniş Katmanlı Üretim ortakları, Katmanlı Üretim iş değeri teklifi, Uygulama çerçevesi, Zorluklar ve riskler, Gelecek trendleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bedworth, D.D., Henderson, M.R., Wolfe, P.M., Computer-Integrated Design and Manufacturing, McGraw-Hill, 1991. GROOVER, M.P., Automation, Production Systems and CIM, Prentice-HALL, 1987.
Grieves, M. (2006). Product Lifecycle Management: Driving the Next Generation of Lean Thinking. New York, NY: McGraw Hill.
Ozel, T., & Davim, J. P. (Eds.). (2009). Intelligent Machining: Modeling and Optimization of the Machining Processes and Systems. London, England: Wiley-Iste.
Diğer Kaynaklar: RIT.edu. (2015). Quote by Jeff Immelt, Chairman and CEO of General Electric. In Center of Excellence in Sustainable Manufacturing.
National Institute of Standards and Technology homepage. (n.d.). In NIST. Retrieved from https://www.nist.gov/
Manpower Group. (2016). In Manpower. Retrieved from https://www.manpower.com
UI Labs. (2016). The Digital Manufacturing and Design Innovation Institute. In DMDII

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Moleküler biyoloji ve genetik alanına temel bilgi birikimini oluşturan biyoloji, kimya, fizik, matematik konularında teorik ve pratik alt yapıya sahiptir.
2) Biyolojik olgu ve olayları moleküler düzeyde açıklayabilir ve bunların diğer temel bilimler ve mühendislik uygulamaları ile ilişkisini kurabilir.
3) Alanın gerektirdiği temel laboratuvar bilgi ve becerisine sahiptir.
4) Bilimsel prensiplere ve etik kurallara uygun çalışır.
5) Biyolojik verilerin analizleri ve temel değerlendirmelerinde gerekli olan işlemsel ve matematiksel yazılım programlarını en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.
6) Alanıyla ilgili literatürü ve güncel yöntemleri takip etme bilgisi, kültürü ve becerisine sahiptir.
7) Sağlık, tarım, hayvancılık, çevre, endüstri ve benzeri konulardaki ihtiyaçlar doğrultusunda temel problemi belirleyerek ve güncel teknolojiyi kullanarak gerekli çözümleri sunabilir.
8) Sistemler düzeyindeki biyolojik olgu ve olayları evrimsel bakış açısıyla değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahiptir.
9) Bireysel ve grup çalışmalarına dahil olabilme, belirli konularda proje hazırlayabilme ve yürütebilme, yazılı ve sözlü sunum becerisine sahiptir.
10) En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde okuma, yazma ve konuşma alanlarında kullanır.
11) Toplumsal ve küresel sorunları kendi alan bilgisini kullanarak saptayabilme ve disiplinler arası iş birliği içinde çözümün bir parçası olabilme becerisine sahiptir.
12) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde sosyal, kültürel ve bireysel farklılıklara, evrensel değerlere ve insan haklarına saygılıdır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Moleküler biyoloji ve genetik alanına temel bilgi birikimini oluşturan biyoloji, kimya, fizik, matematik konularında teorik ve pratik alt yapıya sahiptir.
2) Biyolojik olgu ve olayları moleküler düzeyde açıklayabilir ve bunların diğer temel bilimler ve mühendislik uygulamaları ile ilişkisini kurabilir.
3) Alanın gerektirdiği temel laboratuvar bilgi ve becerisine sahiptir.
4) Bilimsel prensiplere ve etik kurallara uygun çalışır.
5) Biyolojik verilerin analizleri ve temel değerlendirmelerinde gerekli olan işlemsel ve matematiksel yazılım programlarını en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.
6) Alanıyla ilgili literatürü ve güncel yöntemleri takip etme bilgisi, kültürü ve becerisine sahiptir.
7) Sağlık, tarım, hayvancılık, çevre, endüstri ve benzeri konulardaki ihtiyaçlar doğrultusunda temel problemi belirleyerek ve güncel teknolojiyi kullanarak gerekli çözümleri sunabilir.
8) Sistemler düzeyindeki biyolojik olgu ve olayları evrimsel bakış açısıyla değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahiptir.
9) Bireysel ve grup çalışmalarına dahil olabilme, belirli konularda proje hazırlayabilme ve yürütebilme, yazılı ve sözlü sunum becerisine sahiptir.
10) En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde okuma, yazma ve konuşma alanlarında kullanır.
11) Toplumsal ve küresel sorunları kendi alan bilgisini kullanarak saptayabilme ve disiplinler arası iş birliği içinde çözümün bir parçası olabilme becerisine sahiptir. 2
12) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde sosyal, kültürel ve bireysel farklılıklara, evrensel değerlere ve insan haklarına saygılıdır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 5 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 2 2 52
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 1 13
Küçük Sınavlar 5 2 10
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 115