Dersin Amacı: |
Öğrencilerin üçüncü sınıfa kadar öğrendikleri bilgileri kullanarak disiplinlerarası işbirliğiyle karmaşık bir mühendislik problemini gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında analiz etme, bilginin sentezi yoluyla çözüm üretme, proje planlaması, yönetmesi, raporlaması, sunumu becerilerini öğrenciye kazandırmak amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği: |
Disiplinler arası proje kapsamında en az iki farklı mühendislik bölümünden en az birer en fazla ikişer öğrencinin katılımı ile ortak bir araştırma konusu belirlenmekte ve bu problemin çözümünde öğrencilerin kendi disiplinlerinde öğrendiklerini entegre ederek çözüm üretmeleri ve uygulama projesi ortaya çıkarmaları beklenmektedir.
Öğrencilerin üçüncü sınıfa kadar öğrendikleri bilgileri kullanarak disiplinler arası işbirliğiyle karmaşık bir mühendislik problemini gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında analiz etme, bilginin sentezi yoluyla çözüm üretme, proje planlaması, yönetmesi, raporlaması, sunumu becerilerini öğrenciye kazandırmak amaçlanmaktadır.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders içeriğinin öğrencilerle paylaşılması, proje gruplarının belirlenmesi, dersin yürütücüsüyle toplantı |
|
2) |
Literatür taraması ve araştırma probleminin belirlenmesi, dersin yürütücüsüyle toplantı |
|
3) |
Literatür taraması ve araştırma probleminin belirlenmesi, dersin yürütücüsüyle toplantı |
|
4) |
Çözüm yönteminin belirlenmesi, dersin yürütücüsüyle toplantı |
|
5) |
Çözüm yönteminin belirlenmesi, dersin yürütücüsüyle toplantı |
|
6) |
Proje iş akış planının ve görev paylaşımının netleştirilmesi, dersin yürütücüsüyle toplantı |
|
7) |
Ara Sınav - Ara raporun teslimi ve sunumu |
|
8) |
Çözüm yönteminin uygulanması, dersin yürütücüsüyle toplantı |
|
9) |
Çözüm yönteminin uygulanması, dersin yürütücüsüyle toplantı |
|
10) |
Çözüm yönteminin uygulanması, dersin yürütücüsüyle toplantı |
|
11) |
Sonuçların ve bulguların analizi, dersin yürütücüsüyle toplantı |
|
12) |
Sonuçların ve bulguların analizi, dersin yürütücüsüyle toplantı |
|
13) |
Projenin gözden geçirilmesi, dersin yürütücüsüyle toplantı |
|
14) |
Projenin gözden geçirilmesi, dersin yürütücüsüyle toplantı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve yazılım mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık yazılım mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir yazılım sistemini, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama, gerçekleştirme, sınama, doğrulama, ölçme ve bakımını yapma becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
|
4) |
Yazılım mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya yazılım mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve yazılım mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Yazılım mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın yazılım mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; yazılım mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|