Dersin Amacı: |
Öğrencilerin üçüncü sınıfa kadar öğrendikleri bilgileri kullanarak disiplinlerarası işbirliğiyle karmaşık bir mühendislik problemini gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında analiz etme, bilginin sentezi yoluyla çözüm üretme, proje planlaması, yönetmesi, raporlaması, sunumu becerilerini öğrenciye kazandırmak amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği: |
Disiplinler arası proje kapsamında en az iki farklı mühendislik bölümünden en az birer en fazla ikişer öğrencinin katılımı ile ortak bir araştırma konusu belirlenmekte ve bu problemin çözümünde öğrencilerin kendi disiplinlerinde öğrendiklerini entegre ederek çözüm üretmeleri ve uygulama projesi ortaya çıkarmaları beklenmektedir.
Öğrencilerin üçüncü sınıfa kadar öğrendikleri bilgileri kullanarak disiplinler arası işbirliğiyle karmaşık bir mühendislik problemini gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında analiz etme, bilginin sentezi yoluyla çözüm üretme, proje planlaması, yönetmesi, raporlaması, sunumu becerilerini öğrenciye kazandırmak amaçlanmaktadır.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders içeriğinin öğrencilerle paylaşılması, proje gruplarının belirlenmesi, dersin yürütücüsüyle toplantı |
|
2) |
Literatür taraması ve araştırma probleminin belirlenmesi, dersin yürütücüsüyle toplantı |
|
3) |
Literatür taraması ve araştırma probleminin belirlenmesi, dersin yürütücüsüyle toplantı |
|
4) |
Çözüm yönteminin belirlenmesi, dersin yürütücüsüyle toplantı |
|
5) |
Çözüm yönteminin belirlenmesi, dersin yürütücüsüyle toplantı |
|
6) |
Proje iş akış planının ve görev paylaşımının netleştirilmesi, dersin yürütücüsüyle toplantı |
|
7) |
Ara Sınav - Ara raporun teslimi ve sunumu |
|
8) |
Çözüm yönteminin uygulanması, dersin yürütücüsüyle toplantı |
|
9) |
Çözüm yönteminin uygulanması, dersin yürütücüsüyle toplantı |
|
10) |
Çözüm yönteminin uygulanması, dersin yürütücüsüyle toplantı |
|
11) |
Sonuçların ve bulguların analizi, dersin yürütücüsüyle toplantı |
|
12) |
Sonuçların ve bulguların analizi, dersin yürütücüsüyle toplantı |
|
13) |
Projenin gözden geçirilmesi, dersin yürütücüsüyle toplantı |
|
14) |
Projenin gözden geçirilmesi, dersin yürütücüsüyle toplantı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, Fen Bilimleri ve Makine Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir. |
|
2) |
Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
3 |
3) |
Karmaşık mekanik sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. |
3 |
4) |
Makine Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
3 |
5) |
Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için nümerik veya fiziksel deney tasarlar ve yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
3 |
6) |
Makine Mühendisliğini ilgilendiren problemlerde bireysel ve ilgili çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır. |
3 |
7) |
İngilizce ve Türkçe (eğer Türk vatandaşı ise) sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde Ingilizce dil bilgisi (Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyi) kazanir; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır. |
3 |
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerilerine sahip olur. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinci sahibidir; Makine Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgilidir. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir. |
3 |
11) |
Makine Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; Makine mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
|