Yazılım Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ENS002 | ||||
Ders İsmi: | Karar Verme İçin Uygulama Geliştirme | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. NOYAN SEBLA SEZER | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üy. NOYAN SEBLA SEZER | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin üçüncü sınıfa kadar öğrendikleri bilgileri kullanarak disiplinlerarası işbirliğiyle karmaşık bir mühendislik problemini gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında analiz etme, bilginin sentezi yoluyla çözüm üretme, proje planlaması, yönetmesi, raporlaması, sunumu becerilerini öğrenciye kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Disiplinlerarası proje kapsamında en az iki farklı mühendislik bölümünden en az birer en fazla ikişer öğrencinin katılımı ile ortak bir araştırma konusu belirlenmekte, ve bu problemin çözümünde öğrencilerin kendi disiplinlerinde öğrendiklerini entegre ederek çözüm üretmeleri ve uygulama projesi ortaya çıkarmaları beklenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çok disiplinli takım çalışması becerileri kazanır. 2) Karmaşık mühendislik problemini tanımlar ve çözerek uygulamaya dönüştürür. 3) Bilimsel araştırma yapma, rapor hazırlama ve sunum yapabilme yetenekleri kazanır. 4) Proje iş akışı planlaması ve proje yönetimi becerileri kazanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders içeriğinin öğrencilerle paylaşılması, proje gruplarının belirlenmesi, dersin yürütücüsüyle toplantı | |
2) | Literatür taraması ve araştırma probleminin belirlenmesi, dersin yürütücüsüyle toplantı | |
3) | Literatür taraması ve araştırma probleminin belirlenmesi, dersin yürütücüsüyle toplantı | |
4) | Çözüm yönteminin belirlenmesi, dersin yürütücüsüyle toplantı | |
5) | Çözüm yönteminin belirlenmesi, dersin yürütücüsüyle toplantı | |
6) | Proje iş akış planının ve görev paylaşımının netleştirimesi, dersin yürütücüsüyle toplantı | |
7) | Ara Sınav - Ara raporun teslimi ve sunumu | |
8) | Çözüm yönteminin uygulanması, dersin yürütücüsüyle toplantı | |
9) | Çözüm yönteminin uygulanması, dersin yürütücüsüyle toplantı | |
10) | Çözüm yönteminin uygulanması, dersin yürütücüsüyle toplantı | |
11) | Sonuçların ve bulguların analizi, dersin yürütücüsüyle toplantı | |
12) | Sonuçların ve bulguların analizi, dersin yürütücüsüyle toplantı | |
13) | Projenin gözden geçirilmesi, dersin yürütücüsüyle toplantı | |
14) | Projenin gözden geçirilmesi, dersin yürütücüsüyle toplantı |
Ders Notları / Kitaplar: | Kerzner, H. (2014). Project Management Best Practices: Achieving Global Excellence. |
Diğer Kaynaklar: | Cobb, C.G. (2011). Making Sense of Agile Project Management: Balancing Control and Agility. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve yazılım mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | |||||||||||
2) Karmaşık yazılım mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 2 | ||||||||||
3) Karmaşık bir yazılım sistemini, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama, gerçekleştirme, sınama, doğrulama, ölçme ve bakımını yapma becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 2 | ||||||||||
4) Yazılım mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |||||||||||
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya yazılım mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 3 | ||||||||||
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 3 | ||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |||||||||||
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve yazılım mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |||||||||||
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 2 | ||||||||||
11) Yazılım mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın yazılım mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; yazılım mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve yazılım mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık yazılım mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 2 |
3) | Karmaşık bir yazılım sistemini, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama, gerçekleştirme, sınama, doğrulama, ölçme ve bakımını yapma becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 2 |
4) | Yazılım mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya yazılım mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 3 |
7) | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 3 |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve yazılım mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 2 |
11) | Yazılım mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın yazılım mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; yazılım mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 0 | 3 | 39 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 | ||||
Final | 1 | 45 | 45 | ||||
Toplam İş Yükü | 114 |