COE307 Database Management Systemsİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Endüstri Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstri Mühendisliği (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: COE307
Ders İsmi: Veritabanı Yönetim Sistemleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
7
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BAHMAN ARASTEH ABBASABAD
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Bahman Arasteh
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bir veritabanı yönetim sistemi (DBMS) kullanarak temel bir veritabanı sistemi tasarlayın ve uygulayın.
Veri varlıklarını ve ilişkilerini temsil etmek için varlık-ilişki (ER) diyagramları oluşturun.
Bir veritabanında veri bütünlüğünü sağlamak ve tekrarlamanın azaltılması için normalleştirme tekniklerini uygulayın.
Bir veritabanından veri almak ve manipüle etmek için SQL sorguları yazın.
SQL kullanarak işlemleri yönetin ve veri tutarlılığını sağlayın.
İndeksleme ve sorgu optimizasyon tekniklerini kullanarak sorguları optimize edin ve bir veritabanının performansını iyileştirin.
Dersin İçeriği: Bu ders, bir veritabanı yönetim sistemi (DBMS) kullanarak verileri etkili bir şekilde yönetmek için gerekli temel kavramları ve becerileri kapsar. Öğrenciler, varlık ilişkisi (ER) modeli, ilişkisel model ve veri tanımlama dili, fonksiyonel bağımlılıklar, SQL, işlemler, eşzamanlılık kontrolü, dosya ve disk yönetimi, kurtarma sistemleri, indeksleme ve sorgu işleme ve optimizasyon hakkında bilgi edinecekler. Ayrıca, veritabanı normalleştirme, indeksleme ve sorgu optimizasyon tekniklerini öğrenerek veritabanlarının performansını iyileştirmeyi öğrenecekler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Veritabanı Kavramları
2) Veri Modelleme ve Tasarım
3) SQL Sorguları
4) Veritabanı Yönetimi ve Güvenliği
5) Pratik Beceriler

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Veritabanlarına Giriş
2) İlişkisel Veri Modeli - İlişkisel Model
3) İlişkisel Veri Modeli - İlişkisel Cebir
4) Veritabanı Tasarımı - ER Veri Modeli
5) Veritabanı Tasarımı - ER Veri Modeli
6) SQL - Veri Tanımlama Dili, Veri Manipülasyon Dili
7) SQL - Sorgu Dili - Küme İşlemleri
8) Ara Sınav
9) SQL - Alt sorgular - Küme elemanı testi, Küme karşılaştırması, Boş küme testi
10) SQL-Grouping
11) SQL - Kısıtlamalar: Veri tipi, birincil anahtar, ikincil anahtar, null olamaz, sütun kısıtlamaları
12) SQL - Depolanan prosedürler/fonksiyonlar
13) Normalleştirme
14) Sorgu optimizasyonu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Database System Concepts" by Abraham Silberschatz, Henry F. Korth, and S. Sudarshan
Diğer Kaynaklar: ders notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve endüstri mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık endüstri mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir endüstriyel sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Endüstri mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya endüstri mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve endüstri mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Endüstri mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın endüstri mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; endüstri mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve endüstri mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık endüstri mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 2
3) Karmaşık bir endüstriyel sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 2
4) Endüstri mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 2
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya endüstri mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve endüstri mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Endüstri mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın endüstri mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; endüstri mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 55
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42
Ara Sınavlar 1 20
Final 1 20
Toplam İş Yükü 152