Moleküler Biyoloji ve Genetik (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CHEM112 | ||||
Ders İsmi: | Genel Kimya | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MELİKE ATAKOL | ||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üy. ESMAEIL DOUST KHAH HERAGH |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Genel kimya, bilim, mühendislik ve tıbbın tüm alanlarında yararlı olan güçlü bir dizi fikir ve yöntemden oluşan bir ölçüm bilimidir. Genel kimyanın birçok anabilim dalı ile yaygınlaşması, bu dersi alan öğrencilerde onlardan etkilenenleri elde etmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Madde: Özellikleri ve Ölçümü; Atoms and the Atomic Theory; Kimyasal Bileşikler & Kimyasal Tepkimeler; Sulu Çözeltilerde Reaksiyonlara Giriş; Gazlar; Termokimya; Atomlardaki Elektronlar & Periyodik Tablo ve Bazı Atomik Özellikler; Kiyasal Bağlar I & II; Moleküller Arası Kuvvetler: Sıvılar ve Katılar; Kİmyasal Kinetik; Kimyasal Denge İlkeleri; Asitler ve Bazlar ve Asit Baz Dengesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler genel kimyanın gerekli temel kavramlarını öğrenmiş ve iyi bir temele sahip olacaklardır. 2) Öğrenciler, madde-kimya ve kimyasal yasalar-kavramları arasındaki ilişkiyi öğreneceklerdir. 3) Malzemelerin yapısını ve yapılarında meydana gelebilecek kimyasal değişimleri öğreneceklerdir. 4) Kimyasal problemlerde analitik düşünce bakış açısı kazanmak. 5) Öğrenciler ihtiyaç duyduğu çözümleri hazırlayabilecek ve çözümlerin özelliklerini bilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Madde: Özellikleri ve Ölçümü | |
2) | Atomlar ve Atom Kuramı | |
3) | Kimyasal Bileşikler & Kimyasal Tepkimeler | |
4) | Sulu Çözeltilerde Tepkimelerine Giriş | |
5) | Gazlar | |
6) | Termokimya | |
7) | Atomlardaki Elektronlar & Periyodik Tablo ve Bazı Atomik Özellikler | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Kimyasal Bağlar I & II | |
10) | Moleküller Arası Kuvvetler: Sıvılar ve Katılar | |
11) | Çözeltiler ve Fiziksel Özellikleri | |
12) | Kimyasal kinetik | |
13) | Kimyasal Denge İlkeleri | |
14) | Asitler ve Bazlar ve Asit Baz Dengesinin Ek Yönleri |
Ders Notları / Kitaplar: | Ralph H. Petrucci, F. Geooffrey Herring, Jeffry D. Madura, Carey Bissonnette (Çeviri), "GENEL KİMYA”, Palme yayıncılık 10. baskı (2011). |
Diğer Kaynaklar: | Ralph H. Petrucci, F. Geooffrey Herring, Jeffry D. Madura, Carey Bissonnette, General Chemistry |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Moleküler biyoloji ve genetik alanına temel bilgi birikimini oluşturan biyoloji, kimya, fizik, matematik konularında teorik ve pratik alt yapıya sahiptir. | 3 | |||||||||||
2) Biyolojik olgu ve olayları moleküler düzeyde açıklayabilir ve bunların diğer temel bilimler ve mühendislik uygulamaları ile ilişkisini kurabilir. | ||||||||||||
3) Alanın gerektirdiği temel laboratuvar bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||
4) Bilimsel prensiplere ve etik kurallara uygun çalışır. | ||||||||||||
5) Biyolojik verilerin analizleri ve temel değerlendirmelerinde gerekli olan işlemsel ve matematiksel yazılım programlarını en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | ||||||||||||
6) Alanıyla ilgili literatürü ve güncel yöntemleri takip etme bilgisi, kültürü ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||
7) Sağlık, tarım, hayvancılık, çevre, endüstri ve benzeri konulardaki ihtiyaçlar doğrultusunda temel problemi belirleyerek ve güncel teknolojiyi kullanarak gerekli çözümleri sunabilir. | ||||||||||||
8) Sistemler düzeyindeki biyolojik olgu ve olayları evrimsel bakış açısıyla değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||
9) Bireysel ve grup çalışmalarına dahil olabilme, belirli konularda proje hazırlayabilme ve yürütebilme, yazılı ve sözlü sunum becerisine sahiptir. | ||||||||||||
10) En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde okuma, yazma ve konuşma alanlarında kullanır. | ||||||||||||
11) Toplumsal ve küresel sorunları kendi alan bilgisini kullanarak saptayabilme ve disiplinler arası iş birliği içinde çözümün bir parçası olabilme becerisine sahiptir. | ||||||||||||
12) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde sosyal, kültürel ve bireysel farklılıklara, evrensel değerlere ve insan haklarına saygılıdır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Moleküler biyoloji ve genetik alanına temel bilgi birikimini oluşturan biyoloji, kimya, fizik, matematik konularında teorik ve pratik alt yapıya sahiptir. | 3 |
2) | Biyolojik olgu ve olayları moleküler düzeyde açıklayabilir ve bunların diğer temel bilimler ve mühendislik uygulamaları ile ilişkisini kurabilir. | |
3) | Alanın gerektirdiği temel laboratuvar bilgi ve becerisine sahiptir. | |
4) | Bilimsel prensiplere ve etik kurallara uygun çalışır. | |
5) | Biyolojik verilerin analizleri ve temel değerlendirmelerinde gerekli olan işlemsel ve matematiksel yazılım programlarını en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | |
6) | Alanıyla ilgili literatürü ve güncel yöntemleri takip etme bilgisi, kültürü ve becerisine sahiptir. | |
7) | Sağlık, tarım, hayvancılık, çevre, endüstri ve benzeri konulardaki ihtiyaçlar doğrultusunda temel problemi belirleyerek ve güncel teknolojiyi kullanarak gerekli çözümleri sunabilir. | |
8) | Sistemler düzeyindeki biyolojik olgu ve olayları evrimsel bakış açısıyla değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahiptir. | |
9) | Bireysel ve grup çalışmalarına dahil olabilme, belirli konularda proje hazırlayabilme ve yürütebilme, yazılı ve sözlü sunum becerisine sahiptir. | |
10) | En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde okuma, yazma ve konuşma alanlarında kullanır. | |
11) | Toplumsal ve küresel sorunları kendi alan bilgisini kullanarak saptayabilme ve disiplinler arası iş birliği içinde çözümün bir parçası olabilme becerisine sahiptir. | |
12) | Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde sosyal, kültürel ve bireysel farklılıklara, evrensel değerlere ve insan haklarına saygılıdır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 3 | 39 | ||||
Laboratuvar | 13 | 2 | 26 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 1 | 13 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 | ||||
Final | 1 | 20 | 20 | ||||
Toplam İş Yükü | 108 |