Dersin Amacı: |
This course aims to equip students with an understanding ofcities as complex mixtures of conflicting social entities andbehaviors; including institutional structures, daily practices,political movements and design interventions. |
Dersin İçeriği: |
An elective course addressing various forms of urban practicesthat shapes and transforms the cities and daily urban life. Thecourse will cover a range of issues including social movements,disaster management, racial and gender justice, infrastructure, public services, climate change, shelter, mobility, food, andparticipatory and collaborative design. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş
Müfredat ve müfredatın tanıtımı |
|
2) |
-Şehri güzelleştiren aktörler
Devlet kurumları, sivil aktörler ve vatandaşlık
Kentsel hareketler – sosyal adalet Kentsel yönetişim
Kent ve kentsel ortak alanlar hakkı |
|
3) |
-Hayatta kalma ve güvenlik
Barınma, hijyen, beslenme ve bakım
Konut türleri
Gecekondu mahalleleri- Evsizlik
Afetler ve iklim riskleri |
|
4) |
-Topluluk ihtiyaçları
Eğitim, sağlık ve diğer sosyal hizmetler
Dezavantajlı gruplar
Rekreasyon, eğlence, toplanma
Yansıma ve ifade |
|
5) |
-Kültür ve miras
Semboller ve kimlikler
Sanat ve şehir
Kültürel miras hakkı |
|
6) |
-Kent Ekonomisi
Şehir içi ve çevresinde üretim
Sanayi, hizmetler ve teknoloji
Gayrimenkul endüstrisi
Tarım
Çalışma alanları |
|
7) |
-Urban infrastructures
Movement and mobility
Energy and communications
Water
Waste |
|
8) |
Ara dönem ödevleri |
|
9) |
-Doğa ve Ekolojik Bakış Açıları
Ekolojik planlama
Dayanıklılık ve afet yönetimi
Yeşil Altyapı
Hareketlilik |
|
10) |
-Feminist şehircilik
Cinsiyet ve Cinsellik
Bakım işi
Kesişimsellik |
|
11) |
-Sivil katılım ve sosyal katılım
Topluluk uygulamaları ve kentsel ortak alanlar
Paylaşım ve işbirliği |
|
12) |
Katılımcı Planlama |
|
13) |
Son sözler ve tartışma |
|
14) |
FİNAL SINAVI |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. |
|
2) |
Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. |
|
3) |
Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. |
|
4) |
Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. |
|
5) |
Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. |
|
6) |
Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. |
|
7) |
Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. |
|
8) |
Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. |
|
9) |
Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. |
|
10) |
Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
11) |
Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. |
|
12) |
Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
13) |
Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. |
|
14) |
Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. |
|
15) |
Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. |
|