ARCH409 Architectural Practicesİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Mimarlık (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ARCH409
Ders İsmi: Mimari Uygulamalar
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ARZU ERDEM
Dersi Veren(ler): Arzu Erdem
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, mesleki uygulama konularının tanımını yaparak ve davet edilen profesyonellerle tartışarak mimarlık alanındaki mesleki uygulamada karşılaşılacak konulara bir giriş yapmaktır. Aynı zamanda bir mimarın meslekteki çeşitli rollerinin ortaya konması amaçlanmaktadır.
Araştırma yaparak, derslere katılarak, sorular sorarak, sınıf içi tartışmalara katılarak eleştirel bir duruş geliştirmek dersin ana hedefidir.
Dersin İçeriği: Bu ders, ulusal ve uluslararası meslek odaları ve meslek pratikleri tarafından ortaya konan mesleki kriterlere ilişkin kaynaklar temel alınarak ders yöneticisi tarafından oluşturulmuş notlarına ve farklı tasarım alanlarından profesyonellerin ve/veya akademisyenlerin mesleki deneyimlerine odaklanan seminerlerine ve tartışmalara dayanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
4) Mimari tasarım sürecinin temel konularını anlamak
5) Mimarlığın mesleki uygulama yöntemlerinin kavramak
6) Profesyonel tasarım mekanizmaları üzerine eleştirel bir yaklaşım geliştirilmek
7) Profesyonelliğin' veya bir 'mesleğin' ya da 'profesyonel' olmanın nasıl tanımlanacağı konusunda farkındalık geliştirmek
8) Mesleki kurallar, nitelikler, müşteriler tarafından seçilmek için standart şartları anlamak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) TANIŞMA * DERS SÜRESİNCE AKTİF KATILIM SAĞLAMAK İŞLENEN KONULARA DAİR SORULAR GÜNDEME GETİRMELK, ÖZGÜN YAKLAŞIM GELİŞTİRMEK YETERLİDİR.
2) ALTI ANA BAŞLIĞA GENEL BAKIŞ
3) PROFESYONELLİK
4) PROFESYONELLİK DAVETLİ KONUŞMACI
5) MİMARLIK OFİSİ KURULUMU
6) MİMARLIK OFİSİ KURULUMU DAVETLİ KONUŞMACI
7) TEKLİFLER VE SÖZLEŞMELER
8) ARA SINAV VERİLEN KONU ÜZERİNE HAZIRLANMIŞ ÖDEV METNİ SINAV GÜNÜ TESLİM SAATİNE KADAR EPOSTA YOLU İLE İLETİLECEKTİR.
9) TARTIŞMA
10) TASARIM SÜRECİ
11) TASARIM SÜRECİ DAVETLİ KONUŞMACI
12) PROJE
13) DİĞER DİSİPLİNLER, DANIŞMANLAR VE PROJE YÖNETİMİ
14) TARTIŞMA

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dersler anlatıma dayalıdır, notlar öğrenci tarafından alınacaktır./
Courses are lecture based, notes will be taken by the student.
Diğer Kaynaklar: AIA - The Architect's Handbook Of Professional Practice
RIBA - Architect's Handbook of Practice Management
RIBA - Job Book
Eleanor Jolliffe, Paul Crosby - Architect The evolving story of a profession
RIBA - Assembling a Collaborative Project Team
TMMOB- Mimarlik Muhendislik Hizmetleri Sartnamesi
3194 Sayılı İmar Kanunu ve yapılaşmaya ilişkin diğer Kanun ve Yönetmelikler

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular.
2) Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir.
3) Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir.
4) Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır.
5) Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir.
6) Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir.
7) Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır.
8) Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir.
9) Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır.
10) Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
11) Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir.
12) Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir.
13) Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
14) Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır.
15) Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular.
2) Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. 3
3) Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir.
4) Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır.
5) Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir.
6) Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir.
7) Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır.
8) Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir.
9) Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır.
10) Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 3
11) Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir.
12) Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir.
13) Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 3
14) Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır.
15) Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 28 % 35
Ara Sınavlar 2 % 25
Final 2 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 56
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 88