Dersin Amacı: |
Dersin amacı, iç mekan tasarımında sürdürülebilirlik ile ilgili temel bilgi birikimi oluşturmak; enerji korunumu, su korunumu, malzeme korunumu ve insan sağlığı ve konforu gibi sürdürülebilir tasarım stratejilerini iç mekan tasarımında veri olarak kullanma becerisi kazandırmak; iç mekan tasarımında çevresel performans sistemlerini incelemek ve iç mekan tasarımında sürdürülebilirlik problemleri ile ilgili araştırma raporu hazırlama ve sunma becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Sürdürülebilirlik kavramı, yapılı çevrede sürdürülebilirlik, sürdürülebilir iç mekan tasarımı, mekanların kullanım ömürlerine (geçici, esnek, uzun vadeli) göre sürdürülebilir mekan tasarımı stratejileri , çevresel performans ile ilgili sertifikasyon sistemleri, iç mekanların çevresel performans değerlendirmesi, teknik rapor hazırlanması. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş: Dersin amacı ve kapsamı ile ilgili bilgilendirme |
|
2) |
Sürdürülebilirlik kavramı, çevresel, sosyo-kültürel ve ekonomik sürdürülebilirlik, yapılı çevrede sürdürülebilirlik, sürdürülebilir mimarlık kavramı |
|
3) |
Sürdürülebilir iç mekan tasarımı, mekanların kullanım ömürlerine (geçici, esnek, uzun vadeli) göre sürdürülebilir mekan tasarımı stratejileri |
|
4) |
Çevresel performans ile ilgili sertifikasyon sistemleri |
|
5) |
Strateji 1: Enerji ve su korunumu: Pasif tasarım, enerji-etkin ekipman seçimi, yenilenebilir enerji kullanımı, suyun yeniden kullanımı, su tasarrufu sağlayan ekipman seçimi |
|
6) |
Strateji 2: Malzeme korunumu: Azaltma, yeniden kullanım, geri dönüşüm |
|
7) |
Strateji 3: İnsan sağlığı ve konforu: Isısal, işitsel, görsel konfor ve iç ortam hava kalitesi |
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
İç mekanların çevresel performans değerlendirmesi: Araştırma, veri toplama, analiz, değerlendirme 1 |
|
10) |
İç mekanların çevresel performans değerlendirmesi: Araştırma, veri toplama, analiz, değerlendirme 2 |
|
11) |
Öğrenci sunumları-Tartışma |
|
12) |
Öğrenci sunumları-Tartışma |
|
13) |
Öğrenci sunumları-Tartışma |
|
14) |
Öğrenci sunumları-Tartışma |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Bauer, M., Mösle, P., & Schwarz, M. (2009). Green building: guidebook for sustainable architecture. Springer Science & Business Media. Edwards B.(1998). Sustainable architecture, Architectural Press. Jones D.L. (1998). Architecture and the environment, Laurence King Publishing,Londra. Jones, L. (2008). Environmentally responsible design: Green and sustainable design for interior designers. John Wiley & Sons. Moxon, S. (2012). Sustainability in interior design. Laurence King Publishing. Sassi, P. (2006). Strategies for sustainable architecture. Taylor & Francis. Schmitz-Günther, T.(1998). Living spaces, sustainable building & design, Könemann, Cologne. Spiegel R. and Meadows, D. (1999). Green building materials, John Wiley&Sons Inc., New York. Williamson, T., Radford, A., & Bennetts, H. (2003). Understanding sustainable architecture. Taylor & Francis. Winchip, S. M. (2011). Sustainable design for interior environments second edition. A&C Black. |
Diğer Kaynaklar: |
Bauer, M., Mösle, P., & Schwarz, M. (2009). Green building: guidebook for sustainable architecture. Springer Science & Business Media. Edwards B.(1998). Sustainable architecture, Architectural Press. Jones D.L. (1998). Architecture and the environment, Laurence King Publishing,Londra. Jones, L. (2008). Environmentally responsible design: Green and sustainable design for interior designers. John Wiley & Sons. Moxon, S. (2012). Sustainability in interior design. Laurence King Publishing. Sassi, P. (2006). Strategies for sustainable architecture. Taylor & Francis. Schmitz-Günther, T.(1998). Living spaces, sustainable building & design, Könemann, Cologne. Spiegel R. and Meadows, D. (1999). Green building materials, John Wiley&Sons Inc., New York. Williamson, T., Radford, A., & Bennetts, H. (2003). Understanding sustainable architecture. Taylor & Francis. Winchip, S. M. (2011). Sustainable design for interior environments second edition. A&C Black. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme. |
|
2) |
İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma. |
|
3) |
İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma. |
|
4) |
İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma. |
|
5) |
Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme. |
|
6) |
İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme. |
|
7) |
Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme. |
|
8) |
İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme. |
|
9) |
Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma. |
|
10) |
Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme. |
|
11) |
Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme. |
|
12) |
Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme. |
|
13) |
Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma. |
|
14) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
|