ICM068 İç Mimari Tasarımda Sürdürülebilirlikİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ICM068
Ders İsmi: İç Mimari Tasarımda Sürdürülebilirlik
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BİLGE YARAREL DOĞAN
Dersi Veren(ler): Zuhal Ayanoğlu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, iç mekan tasarımında sürdürülebilirlik ile ilgili temel bilgi birikimi oluşturmak; enerji korunumu, su korunumu, malzeme korunumu ve insan sağlığı ve konforu gibi sürdürülebilir tasarım stratejilerini iç mekan tasarımında veri olarak kullanma becerisi kazandırmak; iç mekan tasarımında çevresel performans sistemlerini incelemek ve iç mekan tasarımında sürdürülebilirlik problemleri ile ilgili araştırma raporu hazırlama ve sunma becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Sürdürülebilirlik kavramı, yapılı çevrede sürdürülebilirlik, sürdürülebilir iç mekan tasarımı, mekanların kullanım ömürlerine (geçici, esnek, uzun vadeli) göre sürdürülebilir mekan tasarımı stratejileri , çevresel performans ile ilgili sertifikasyon sistemleri, iç mekanların çevresel performans değerlendirmesi, teknik rapor hazırlanması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sürdürülebilir Tasarım İlkelerini Anlama
2) Malzeme Seçiminde Sürdürülebilirlik Bilinci
3) Yeşil Sertifikasyon Standartlarına Uygun Tasarım Yapabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Dersin amacı ve kapsamı ile ilgili bilgilendirme
2) Sürdürülebilirlik kavramı, çevresel, sosyo-kültürel ve ekonomik sürdürülebilirlik, yapılı çevrede sürdürülebilirlik, sürdürülebilir mimarlık kavramı
3) Sürdürülebilir iç mekan tasarımı, mekanların kullanım ömürlerine (geçici, esnek, uzun vadeli) göre sürdürülebilir mekan tasarımı stratejileri
4) Çevresel performans ile ilgili sertifikasyon sistemleri
5) Strateji 1: Enerji ve su korunumu: Pasif tasarım, enerji-etkin ekipman seçimi, yenilenebilir enerji kullanımı, suyun yeniden kullanımı, su tasarrufu sağlayan ekipman seçimi
6) Strateji 2: Malzeme korunumu: Azaltma, yeniden kullanım, geri dönüşüm
7) Strateji 3: İnsan sağlığı ve konforu: Isısal, işitsel, görsel konfor ve iç ortam hava kalitesi
8) Ara sınav
9) İç mekanların çevresel performans değerlendirmesi: Araştırma, veri toplama, analiz, değerlendirme 1
10) İç mekanların çevresel performans değerlendirmesi: Araştırma, veri toplama, analiz, değerlendirme 2
11) Öğrenci sunumları-Tartışma
12) Öğrenci sunumları-Tartışma
13) Öğrenci sunumları-Tartışma
14) Öğrenci sunumları-Tartışma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bauer, M., Mösle, P., & Schwarz, M. (2009). Green building: guidebook for sustainable architecture. Springer Science & Business Media. Edwards B.(1998). Sustainable architecture, Architectural Press. Jones D.L. (1998). Architecture and the environment, Laurence King Publishing,Londra. Jones, L. (2008). Environmentally responsible design: Green and sustainable design for interior designers. John Wiley & Sons. Moxon, S. (2012). Sustainability in interior design. Laurence King Publishing. Sassi, P. (2006). Strategies for sustainable architecture. Taylor & Francis. Schmitz-Günther, T.(1998). Living spaces, sustainable building & design, Könemann, Cologne. Spiegel R. and Meadows, D. (1999). Green building materials, John Wiley&Sons Inc., New York. Williamson, T., Radford, A., & Bennetts, H. (2003). Understanding sustainable architecture. Taylor & Francis. Winchip, S. M. (2011). Sustainable design for interior environments second edition. A&C Black.
Diğer Kaynaklar: Bauer, M., Mösle, P., & Schwarz, M. (2009). Green building: guidebook for sustainable architecture. Springer Science & Business Media. Edwards B.(1998). Sustainable architecture, Architectural Press. Jones D.L. (1998). Architecture and the environment, Laurence King Publishing,Londra. Jones, L. (2008). Environmentally responsible design: Green and sustainable design for interior designers. John Wiley & Sons. Moxon, S. (2012). Sustainability in interior design. Laurence King Publishing. Sassi, P. (2006). Strategies for sustainable architecture. Taylor & Francis. Schmitz-Günther, T.(1998). Living spaces, sustainable building & design, Könemann, Cologne. Spiegel R. and Meadows, D. (1999). Green building materials, John Wiley&Sons Inc., New York. Williamson, T., Radford, A., & Bennetts, H. (2003). Understanding sustainable architecture. Taylor & Francis. Winchip, S. M. (2011). Sustainable design for interior environments second edition. A&C Black.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme.
2) İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma.
3) İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma.
4) İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma.
5) Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme.
6) İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme.
7) Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme.
8) İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme.
9) Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma.
10) Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme.
11) Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme.
12) Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme.
13) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme.
2) İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma.
3) İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma.
4) İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma.
5) Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme.
6) İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme.
7) Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme.
8) İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme.
9) Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma.
10) Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme.
11) Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme.
12) Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme.
13) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Proje 4 8
Final 1 2
Toplam İş Yükü 38