ICM061 Çizim ve Araç Deneyleriİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ICM061
Ders İsmi: Çizim ve Araç Deneyleri
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BİLGE YARAREL DOĞAN
Dersi Veren(ler): Mustafa Mortaş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Çizim Araç Deneyleri dersinin amacı, iç mimarlık lisans öğrencilerine çeşitli çizim araçlarını etkili bir şekilde kullanma becerileri kazandırmaktır. Bu ders, öğrencilere dijital ve analog çizim araçları üzerinde pratik deneyim kazandırmakla birlikte, teknik çizimler, 3D modelleme ve el çizim becerilerini geliştirmeyi hedefler. Aynı zamanda renk teorisi, kompozisyon kuralları ve görsel iletişim ilkeleri gibi temel konuları içererek öğrencilerin estetik anlayışlarını güçlendirmeyi amaçlar. Ders, öğrencilere iç mimarlık alanındaki profesyonel uygulamalar için gerekli olan çizim becerilerini güçlendirmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği:
Çizim Araç Deneyleri dersi, iç mimarlık lisans öğrencilerine temel çizim araçlarını etkili bir şekilde kullanma becerileri kazandırmayı amaçlayan kapsamlı bir program sunmaktadır. Bu ders, öğrencilere dijital ve analog çizim araçlarını kullanarak kavramsal tasarımlar oluşturma yeteneklerini geliştirmelerine olanak tanır. Öğrenciler, AutoCAD, SketchUp, Photoshop gibi endüstri standardı yazılımları kullanarak teknik çizimler ve 3D modelleme yapma becerilerini pekiştirecek ve aynı zamanda el çizim becerilerini geliştireceklerdir. Ders ayrıca renk teorisi, kompozisyon kuralları ve görsel iletişim ilkeleri gibi temel konuları içererek öğrencilere estetik anlayışlarını güçlendirmeleri konusunda rehberlik eder. Çeşitli proje örnekleri ve uygulamalar aracılığıyla öğrencilere tasarım sürecinde çizim araçlarını etkili bir şekilde nasıl entegre edecekleri konusunda pratik deneyim kazandırılacaktır. Bu ders, öğrencilerin iç mimarlık alanındaki profesyonel uygulamalara hazırlanmalarını desteklemek üzere tasarlanmıştır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Renk teorisi, kompozisyon kuralları ve görsel iletişim ilkeleri gibi temel estetik konuları içeren ders, öğrencilere tasarımlarını görsel olarak etkili bir şekilde iletmeleri için gerekli olan estetik anlayışı geliştirecektir.
2) Öğrenciler, çizim araçlarını tasarım sürecinde etkili bir şekilde yönetmeyi öğrenerek iç mimarlık projelerini planlama ve uygulama konusundaki becerilerini geliştireceklerdir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı ve içeriğinin açıklanması
2) Temel Teknik Çizim Becerileri ve Giriş
3) Dijital Çizim Araçları ve 3D Modelleme
4) Dijital Çizim Araçları ve 3D Modelleme
5) El Çizimi ve Kavramsal Tasarım
6) El Çizimi ve Kavramsal Tasarım
7) Estetik ve Proje Yönetimi
8) Estetik ve Proje Yönetimi
9) İleri Düzey Teknik Çizim ve Uygulamalar
10) İleri Düzey Teknik Çizim ve Uygulamalar
11) Diğer Çizim Araçları ve Görselleştirme Teknikleri
12) Diğer Çizim Araçları ve Görselleştirme Teknikleri
13) Toplu Değerlendirme ve İleri Uygulamalar
14) Toplu Değerlendirme ve İleri Uygulamalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

Program Kazanımları
1) İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme.
2) İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma.
3) İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma.
4) İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma.
5) Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme.
6) İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme.
7) Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme.
8) İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme.
9) Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma.
10) Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme.
11) Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme.
12) Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme.
13) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme.
2) İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma.
3) İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma.
4) İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma.
5) Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme.
6) İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme.
7) Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme.
8) İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme.
9) Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma.
10) Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme.
11) Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme.
12) Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme.
13) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Ödevler 2 4
Toplam İş Yükü 32