ICM056 Sahne Tasarımıİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ICM056
Ders İsmi: Sahne Tasarımı
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BİLGE YARAREL DOĞAN
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör.Atıl Aggündüz
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere sahne tasarımının temel kavramlarını, sanat yönetimi süreçlerini ve Āörsel
anlatının sahne üzerindeki rolünü anlamaları için bir fırsat sunar. Renk, ışık, doku, mekan ve kostüm
Āibi tasarım öğeleri üzerinde odaklanarak, öğrenciler sahne dünyasını yaratırken Āörsel hikayeler
anlatma yeteneklerini geliştirirler.
Bu ders aynı zamanda sahne sanatlarının yaratıcı potansiyelini keşÿetmek isteyen öğrencilere sanat
yönetimi süreçlerine daha yakından bakma ÿırsatı sunar. Öğrenciler, sanat yönetimi süreçlerini
öğrenirken aynı zamanda Āörsel tasarımın dramatik etkisini anlama ve uyĀulama fırsatı elde ederler.
Ders boyunca, öğrencilere sahne tasarımı ve sanat yönetimi alanında kendilerini iÿade etme ve özĀün
projeler oluşturma ÿırsatı verilir. Ayrıca, kendi sahne tasarım projelerini hayata Āeçirme yeteneklerini
Āeliştirirler
Dersin İçeriği: Bu ders, sahne tasarımı ve sanat yönetimi disiplinlerini kapsayan kapsamlı bir içeriği benimsemekte olup, öğrencilere teorik bilĀi ve pratik beceriler kazandırmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, hem set tasarımı hem de sahne tasarımı alanında öne çıkan konsept ve teknikleri keşfederken, projelerini profesyonel standartlara uygun bir şekilde gerçekleştirmeyi öğreneceklerdir. Dersin vurgusu, öğrencilere sanat yönetimi süreçlerini pratiğe dökme ve sahne tasarımının dramatik etkilerini güçlendirmeye odaklanan projeler üzerinde çalışma becerisi kazandırmaktır. Ayrıca, ders boyunca sektörün önde Āelen profesyonellerini konuk olarak ağırlayarak, öğrencilere gerçek dünya deneyimleri ve sektörel bağlamlar hakkında bilĀi edinme şansı sunulacaktır. Bu yaklaşım, öğrencilerin sadece kuramsal bilgi değil, aynı zamanda endüstri standartlarına uygun pratiğe yönelik donanıma
sahip olmalarına odaklanarak, öğrenmeyi daha etkili ve uygulanabilir kılmayı hedeflemektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Teorik Temellerin Anlaşılması: Öğrenciler, sahne tasarımı ve sanat yönetimi disiplinlerinin temel teorik kavramlarını kavrayacak, sanatın evrimi ve sahne tasarımının tarihsel bağlamını anlayacaklardır.
2) Pratik Becerilerin Geliştirilmesi: Öğrenciler, sahne tasarımı ve sanat yönetimi süreçlerine yönelik temel pratik becerileri geliştirme fırsatı bulacak, projelerini planlama, tasarlama ve uygulama konularında yetkinlik kazanacaklardır.
3) Görsel Analitik Yeteneklerin Güçlendirilmesi: Öğrenciler, sahne tasarımının görsel dilini anlama ve analiz etme yeteneklerini geliştirecek, sahne öğelerinin dramatik etkilerini görsel olarak deşiÿre etme becerisi kazanacaklardır.
4) Endüstri Standartlarına Uygunluğun Sağlanması: Öğrenciler, profesyonel standartlara uygun olarak sahne tasarımı ve sanat yönetimi projeleri gerçekleştirmeyi öğrenerek, endüstri normlarına hakim olacaklardır.
5) Ekip Çalışması ve İletişim Becerileri: Öğrenciler, sahne tasarımında etkili bir şekilde çalışma ve iletişim kurma yetenekleri kazanacak, grup içinde işbirliği yapma ve fikir alışverişinde bulunma becerilerini geliştireceklerdir.
6) Proÿesyonel Ağ Oluşturma: Ders kapsamında konuk edilecek sektör proÿesyonelleri ve uyĀulama projeleri sayesinde öğrenciler, sahne tasarımı ve sanat yönetimi alanındaki mevcut proÿesyonel ağlarını Āenişleterek, sektörel bağlantılar kurma ÿırsatı bulacaklardır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hafta 01: 20 Ekim Cuma:TANIŞMA Ders kapsamı ve haftalık akış hakkında bilgilendirme + tanışma.
2) TEMEL KAVRAMLAR + İKONOGRAFİ İzlemeler ve analizler üzerinden temel kavramların çıkarılması ve ikonografiye giriş, teorik/pratik referanslar ve kavramların bağlantı şemaları
3) MOODBOARD/VIDEO Anlatıların görsel ve konsept bütünlüğünün sağlanması ve uygulanabilirlik, kavramsal çerçevenin oturtulması ve uygulamaya/operasyona geçiş.
4) STÜDYO MEKAN, EKİPMAN VE OPERASYONLARI[Saha Ziyareti]Saha Ziyareti + Pop-up Workshop
5) TESLİM Proje/Pratik 01 Teslim sunumları ve değerlendirme.
6) MARKA KİMLİK YARATIM/YÖNETİMİ VE DİĞER UYARLAMA/UYGULAMALAR. Konuk: HAZAL KANTMAN
7) MÜZİK ENDÜSTRİSİ KİMLİK YARATIM/YÖNETİMİ VE DİĞER UYARLAMA/UYGULAMALAR Konuk: ECE ÇELEBİOĞLU ALBAYRAK + NOVA NORDA
8) ARA TESLİM
9) Proje/Pratik 02 Teslim sunumları ve değerlendirme
10) PERFORMANS, İÇERİK VE SAHNE İLETİŞİMİ/İLİŞKİSİ Konuk: LARA Dİ LARA
11) KONSEPT + MOODBOARD + SAHNE TASARIMINA GİRİŞ PRATİĞİ
12) SAHNE TASARIMI + SAHNE OPERASYONU: Konsept çalışmaların ve ilk sahne fikirlerinin uygulamalarına dair geri dönüşler ve operasyon hazırlıkları
13) MALZEME, UYGULANABİLİRLİK, ANLAMSAL BÜTÜNLÜK VE AKIŞ
14) SANAT YÖNETİMİ + SAHNE TASARIMININ FİNALİZE EDİLMESİ Sahne tasarımı ve sanat yönetimi kararlarının finalize edilmesi, öğrencilerle değerlendirme görüşmeleri ve ders değerlendirmesi.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The Art oÿ Dramatic WritinĀ" - Lajos EĀri (1942)
"Theater oÿ the Mind: ImaĀination, Aesthetics, and American Radio Drama" - Neil Verma (2012)
"StaĀe DesiĀn: A Practical Guide" - Gary Thorne (2007)
"ScenoĀraphy: An Evolutionary Perspective" - Arnold Aronson (2005)
"Theatre and Perÿormance DesiĀn: A Reader in ScenoĀraphy" - Jane Collins, Andrew Nisbet (2010)
"Visual StorytellinĀ: The Art and Technique" - Tony C. Caputo (2011)
"The Scene Study Book: ActinĀ the Text" - Michael Bloom (2002)
"Theatrical DesiĀn and Production: An Introduction to Scene DesiĀn and Construction, LiĀhtinĀ,
Sound, Costume, and Makeup" - J. Michael Gillette, Rich Dionne (2013)
"A Visual History oÿ Costume: The Twentieth Century" - NiĀel Lester, Jenny de Gex (1996)
"Space and Place: The Perspective oÿ Experience" - Yi-Fu Tuan (1977)
Diğer Kaynaklar: The Art oÿ Dramatic WritinĀ" - Lajos EĀri (1942)
"Theater oÿ the Mind: ImaĀination, Aesthetics, and American Radio Drama" - Neil Verma (2012)
"StaĀe DesiĀn: A Practical Guide" - Gary Thorne (2007)
"ScenoĀraphy: An Evolutionary Perspective" - Arnold Aronson (2005)
"Theatre and Perÿormance DesiĀn: A Reader in ScenoĀraphy" - Jane Collins, Andrew Nisbet (2010)
"Visual StorytellinĀ: The Art and Technique" - Tony C. Caputo (2011)
"The Scene Study Book: ActinĀ the Text" - Michael Bloom (2002)
"Theatrical DesiĀn and Production: An Introduction to Scene DesiĀn and Construction, LiĀhtinĀ,
Sound, Costume, and Makeup" - J. Michael Gillette, Rich Dionne (2013)
"A Visual History oÿ Costume: The Twentieth Century" - NiĀel Lester, Jenny de Gex (1996)
"Space and Place: The Perspective oÿ Experience" - Yi-Fu Tuan (1977)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme.
2) İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma.
3) İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma.
4) İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma.
5) Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme.
6) İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme.
7) Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme.
8) İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme.
9) Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma.
10) Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme.
11) Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme.
12) Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme.
13) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme.
2) İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma.
3) İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma.
4) İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma.
5) Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme.
6) İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme.
7) Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme.
8) İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme.
9) Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma.
10) Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme.
11) Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme.
12) Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme.
13) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 26
Ara Sınavlar 2 4
Toplam İş Yükü 30