İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ICM053 | ||||
Ders İsmi: | Mobilya Tasarımı | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BİLGE YARAREL DOĞAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Cemal Çobanoğlu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders temel olarak öğrencilerin mobilya tasarımına olan ilgi ve isteklerini ortaya çıkarmaya odaklanır ve 20. yüzyıl mobilya tarihine genel bir bakışla birlikte tasarlama, düşünme ve üretme başlıklarında mobilya tasarımı bilgisi ve becerisi kazandırmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, uygulayarak (Çizim, model, maket, prototip vb.) öğrenme yöntemleri ile, mobilya tarihinden de referans alarak, temel olarak mobilya tasarım bilgisi ve donanımı öğretmek amacıyla kurgulanmıştır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler yaratıcı düşünme, tasarlama ve üretme konusundaki tutkularını arttıracaktır. 2) Öğrenciler mobilya tasarımı tarihi (20. yüzyıl; sanat ve el sanatları, modernizm, yumuşak modernizm, orta yüzyıl modernizmi, fütürizm, pop art…) hakkında temel bilgileri edineceklerdir. 3) Öğrenciler mobilya tasarımı ile ilgili sunumlar ve projeler yaparak modern tasarımın dönüşümünü/gelişimini tartışacak ve bu bilgilerin modern bağlamda nasıl kullanılacağını öğreneceklerdir. 4) Öğrenciler mobilya üretiminde kullanılabilecek temel malzemeleri tanımlayacak ve bu malzemelerin teknik ve görsel potansiyelini keşfedeceklerdir. 5) Öğrenciler arkadaşları ile gruplar halinde çalışarak takım çalışması becerilerini geliştirecek ve mobilya tasarımı mesleğinin koşulları hakkında bilgi edineceklerdir." 6) Öğrenciler sunum, teknik çizim, maket yapımı ve iletişim tekniklerini geliştireceklerdir." |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Ders hakkında bilgilendirme | |
2) | Öğrenci sunumları, ders içi tartışma | |
3) | Öğrenci sunumları, ders içi tartışma | |
4) | Öğrenci sunumları, ders içi tartışma | |
5) | Öğrenci sunumları, ders içi tartışma | |
6) | Öğrenci sunumları, ders içi tartışma | |
7) | Öğrenci sunumları, ders içi tartışma | |
8) | ARA JÜRİ (ARA SINAV) | |
9) | Tasarımcı konuşmaları/sunuşları (Davetli Konuşmacı/lar) | |
10) | Öğrenci sunumları, ders içi tartışma | |
11) | Öğrenci sunumları, ders içi tartışma | |
12) | Öğrenci sunumları, ders içi tartışma | |
13) | Öğrenci sunumları, ders içi tartışma | |
14) | Öğrenci sunumları, ders içi tartışma | |
15) | FİNAL JÜRİSİ (FİNAL SINAVI) |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Fiell C. and Fiell P., “Design of the 20th Century”, Taschen, 2012 2. Miller J., “20th Century Design”, Octopus Publishing Group Ltd, 2012 3. Pina L., “Furniture in History”, Pearson Education Inc., 2009 4. Polster B. and Neumann C. and Schuler M. and Leven F., “The AZ of Modern Design”, Merrell Publishers Limited, 2006 5. Postell J., “Furniture Design”, John Wiley & Sons Inc., 2012 6. Raizman D., “History of Modern Design”, Laurance King Publishing, 2004 7. Quinn B., “Mid-Century Modern”, Conran Octopus, 2004 8. Albus V., “Icons of Design”, Prestel, 2000 9. Crochet T., “Designer’s Guide to Furniture Styles”, Pearson Prentice Hall, 2003 10. Çobanoğlu C., “Overview of Furniture Design After World War II: Finland Example (1945-1960)”, İTÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul 2010 |
Diğer Kaynaklar: | 1. Fiell C. and Fiell P., “Design of the 20th Century”, Taschen, 2012 2. Miller J., “20th Century Design”, Octopus Publishing Group Ltd, 2012 3. Pina L., “Furniture in History”, Pearson Education Inc., 2009 4. Polster B. and Neumann C. and Schuler M. and Leven F., “The AZ of Modern Design”, Merrell Publishers Limited, 2006 5. Postell J., “Furniture Design”, John Wiley & Sons Inc., 2012 6. Raizman D., “History of Modern Design”, Laurance King Publishing, 2004 7. Quinn B., “Mid-Century Modern”, Conran Octopus, 2004 8. Albus V., “Icons of Design”, Prestel, 2000 9. Crochet T., “Designer’s Guide to Furniture Styles”, Pearson Prentice Hall, 2003 10. Çobanoğlu C., “Overview of Furniture Design After World War II: Finland Example (1945-1960)”, İTÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul 2010 |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme. | ||||||||||||||
2) İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma. | ||||||||||||||
3) İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma. | ||||||||||||||
4) İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma. | ||||||||||||||
5) Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme. | ||||||||||||||
6) İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme. | ||||||||||||||
7) Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme. | ||||||||||||||
8) İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme. | ||||||||||||||
9) Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma. | ||||||||||||||
10) Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme. | ||||||||||||||
11) Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme. | ||||||||||||||
12) Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme. | ||||||||||||||
13) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma. | ||||||||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme. | |
2) | İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma. | |
3) | İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma. | |
4) | İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma. | |
5) | Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme. | |
6) | İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme. | |
7) | Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme. | |
8) | İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme. | |
9) | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma. | |
10) | Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme. | |
11) | Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme. | |
12) | Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme. | |
13) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma. | |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 25 |
Ödev | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 26 |
Proje | 13 | 13 |
Ödevler | 13 | 13 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 56 |