ICM309 Detay Tasarımı ve Üretim Stüdyosuİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ICM309
Ders İsmi: Detay Tasarımı ve Üretim Stüdyosu
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. İBRAHİM EMRE GÜNDOĞDU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğretim Üyesi İbrahim Emre Gündoğdu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı:
Detay Tasarımı ve Üretim Stüdyosu dersi, yapı elemanından mobilyaya, bir mekanda yer alan birleşenlerin bir araya gelme biçimlerinde ortaya çıkan detay tasarımlarına ve üretimlerine odaklanmaktadır. Bileşenlerin tasarım ve üretiminlerinin, gerekli tasarım araçları ile ifade edilip aktarılması ve bileşenlerin mekansal bağlam içinde ele alınmaları da dersin amaçlarındandır.
Dersin İçeriği: Dönem boyunca 2 çalışmanın yapılacağı derste ilk çalışmada fakülte binası içerisinde detay tasarımlarının birebir üretimine kadar giden bir iş, ikinci çalışmada ise verilecek bir mekanda detayları ve üretim aşamaları kapsamlı şekilde projelendirilmiş bir iş yapılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mekansal bileşenleri ve iç donanımları yine mekansal bağlamda ele alma becerisi
2) Mekansal bileşenleri tasarlama, modelleme ve aktarma becerisi
3) Mekan içi donanımları tasarlama, modelleme ve aktarma becerisi
4) Fiziksel üretim safhaları hakkında bilgi ve deneyim sahibi olmak
5) Sanat ve tasarım bilgilerini iç mimarlık alanında kullanabilme becerisi
6) Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetme becerisi

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, İlk İşin Tanıtımı, Grupların Belirlenmesi ve Çalışma Yerlerinin Seçilmesi
2) Tasarım ve Detay Önerileri Değerlendirme Sunum
3) Detay Değerlendirme, Fiziksel Üretim Araç ve Malzemelerini Test Etme Çizim ve Maket
4) Birebir Ölçekli Üretim Fiziki Üretim
5) Teslim - Birebir Üretim ve Proje Kitapçığı Fiziki Üretim ve Görselleştirme
6) Saha Gezisi, İkinci İşin Tanıtımı
7) Tasarım Problemi Tanımlama Sunum
8) Konsept ve Alternatifler Çizim, Maket ve Model
9) Konsept ve Alternatifler Çizim, Maket ve Model
10) Projenin Detaylandırılması (Kesin Proje) Çizim, Maket ve Model
11) Projenin Detaylandırılması (Kesin Proje) Çizim, Maket ve Model
12) Prototip Üretimi Fiziki Üretim
13) Prototip Üretimi Fiziki Üretim
14) Teslim - Poster ve Proje Kitapçığı Fiziki Üretim ve Görselleştirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Autoprogettazione - Enzo Mari, Timber Construction Manual, Raumpilot - Grundlagen
Diğer Kaynaklar: Autoprogettazione - Enzo Mari, Timber Construction Manual, Raumpilot - Grundlagen

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme.
2) İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma.
3) İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma.
4) İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma.
5) Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme.
6) İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme.
7) Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme.
8) İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme.
9) Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma.
10) Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme.
11) Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme.
12) Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme.
13) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme.
2) İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma.
3) İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma.
4) İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma.
5) Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme.
6) İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme.
7) Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme.
8) İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme.
9) Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma.
10) Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme.
11) Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme.
12) Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme.
13) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 70
Toplam İş Yükü 70