İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ICM209
Ders İsmi: Malzeme ve Yapım Bilgisi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. DENİZ TATLIDEDE ÇELİK
Dersi Veren(ler): Deniz Tatlıdede Çelik
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin Amacı İç mekân tasarımında kullanılan malzemeler, özellikleri, standartları ve yapım tekniklerinin iç mimari örnekler üzerinden irdelenmesiyle öğrencilerin malzeme seçimi, uygulama ve tasarım süreçlerinde gerekli temel bilgileri ve becerileri kazanmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği: İç mekân tasarımında kullanılan malzemelerin özellikleri ve seçim kriterlerinin malzeme sınıfları gruplaması üzerinden sırayla incelenmesi ve belli başlı yapı elemanları üzerinde kullanılabilecek malzeme alternatiflerinin; sağlamlık, işlevsellik ve tasarım filtrelerinden geçirilerek birleşim detayları üzerinde durulması
Teorik bilgilerin yanı sıra malzemelerin görsel olarak da algılatılması ve uygulama aşamasında etkilerinin araştırma ödevi ile desteklenerek öğrenilmesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İç mekan tasarımında kullanılan farklı malzeme türleri ve özellikleri hakkında detaylı bilgi sahibi olmak
2) İç mekan tasarımı projelerinde projenin koşullarına uygun malzeme seçimi yapabilme becerisini kazanmak
3) Malzeme firmaları ve güncel malzemeler hakkında bilgi sahibi olmak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel Malzeme Bilgisi
2) Ahşap Malzemeler
3) Metal Malzemeler
4) Taş ve Seramik Malzemeler
5) Toprak Malzemeler, Alçı, Kireç, Sıva vb. Malzeme
6) Cam ve Cam Malzemeleri
7) Plastik ve Polimer Malzemeler
8) ARA SINAV
9) Kapılar ve Detay Çizimleri
10) Pencereler ve Detay Çizimleri
11) Duvarlar, Bölme duvarlar ve Detay Çizimleri Ticari fuar stand konstrüksiyonları, modüler sistemler
12) Döşemeler, Döşeme Kaplamaları ve Detay Çizimleri
13) Tavanlar, Asma Tavanlar ve Detay Çizimleri
14) Merdivenler (ahşap, çelik ve cam) Seperasyonlar - korkuluklar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Berkin, Genco, (2020). ‘İç Mimarlıkta Malzeme ve Detay’, Yem Yayınları, İstanbul.
Gagg, Russell, (2019). ‘İç Mimarlıkta Doku + Malzeme’, Literatür Yayınları, İstanbul.
Binan, M. (2010), Ahşap Kapılar, Birsen Yayınevi, İstanbul.
Binan, M. (2010), Ahşap Pencereler, Birsen Yayınevi, İstanbul.
Dodsworth, S., Anderson S, (2015). ‘İç Mekan Tasarımının Temelleri’, Literatür Yayıncılık, İstanbul.
Diğer Kaynaklar: Berkin, Genco, (2020). ‘İç Mimarlıkta Malzeme ve Detay’, Yem Yayınları, İstanbul.
Gagg, Russell, (2019). ‘İç Mimarlıkta Doku + Malzeme’, Literatür Yayınları, İstanbul.
Binan, M. (2010), Ahşap Kapılar, Birsen Yayınevi, İstanbul.
Binan, M. (2010), Ahşap Pencereler, Birsen Yayınevi, İstanbul.
Dodsworth, S., Anderson S, (2015). ‘İç Mekan Tasarımının Temelleri’, Literatür Yayıncılık, İstanbul.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme.
2) İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma.
3) İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma.
4) İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma.
5) Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme.
6) İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme.
7) Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme.
8) İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme.
9) Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma.
10) Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme.
11) Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme.
12) Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme.
13) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme.
2) İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma.
3) İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma.
4) İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma.
5) Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme.
6) İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme.
7) Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme.
8) İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme.
9) Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma.
10) Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme.
11) Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme.
12) Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme.
13) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 26
Ödevler 1 2
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 32