Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (İÖ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SHK107 | ||||
Ders İsmi: | Anons ve Diksiyon | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. NEVRESTE LÜTFİYE ÜNLÜSÜ | ||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr. Gör. LEYLA AKALP |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Doğru iletişim için gerekli diksiyon eğitimini teorik ve uygulamalı olarak vermek ve bir Kabin Memuru görevi olarak doğru anons yapma yetisini sağlamak. |
Dersin İçeriği: | Uçuş operasyonunda yolcu ve ekip ile kurulacak doğru iletişim için gerekli tüm metodlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) • Doğru ses-nefes egzersizleri ile diksiyon hususunda en önemli ilk adımı atar. 2) • Doğru iletişimin önemini kavrar. 3) • Doğru telaffuz ile kendisini profesyonel iş hayatında daha rahat ifade eder. 4) • Uygulamalı olarak yapılacak anons çalışmalarında etkili ve başarılı bir anons yapma yetisine sahip olur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İletişimin tanımı, doğru iletişimin bireye kazandırdıkları | ders sunumları |
2) | Doğru nefes alma ve ses-nefes egzersizleri. | ders sunumları |
3) | Güzel ve etkili konuşma sanatı ile ilgili temel bilgiler ve tanımlar. Ses nedir? Nasıl oluşur? | ders sunumları |
4) | Ses kusurları, sesin şiddetine bağlı sorunlar. | ders sunumları |
5) | Sesin tınısını geliştirmek için alıştırmalar, ses tonunun ayarlanması, fonetik. | ders sunumları |
6) | Türkiye Türkçesi’nin ünlü ve ünsüzleri ve kullanımında ortaya çıkan hatalar | ders sunumları |
7) | Hatasız okuma ve konuşma için tekerleme alıştırmaları.Artikülasyon alıştırmaları. | ders sunumları |
8) | ARA SINAV | |
9) | Başarılı konuşma ve açıklık | ders sunumları |
10) | Tonlama çalışmaları ve anons okuma denemeleri. | ders sunumları |
11) | Vurgu, durak çalışmaları ve buna uygun anons okuma denemeleri | ders sunumları |
12) | Söyleyiş hataları ve düzeltme çalışmaları | ders sunumları |
13) | Ulama ve ulama alıştırmaları, anons okumada ulama denemeleri. | ders sunumları |
14) | Anlamca birbirine karıştırılan kelimeler. | ders sunumları |
15) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları/Lecture notes |
Diğer Kaynaklar: | Can Gürzap Güzel konuşma/Can Gürzap Good speech |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final Sözlü | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 2 | 14 | 28 | ||||
Uygulama | 1 | 20 | 20 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 | ||||
Final | 1 | 32 | 32 | ||||
Toplam İş Yükü | 100 |