Bilgisayar Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | BST210 | ||||
Ders İsmi: | Bitirme Projesi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. RAHİME BÜŞRA HACIMUSTAFAOĞLU | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Rahime Büşra Hacımustafaoğlu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin ön lisans programı boyunca öğrendiği bilgileri harmanlayarak bitirme projesi yazabilme yeteneklerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Öğrenciler bir proje önerisi hazırlayarak, seçilen konu i̇le i̇lgili bilimsel bir araştırma yapacak ve sonuçları rapor (sunum) halinde teslim edecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bir sistemi, süreci veya ürünü ekonomik, çevre, sosyo-politik, etik, sağlık, güvenlik, üretilebilirlik ve sürdürülebilirlik ile ilişkili gerçekçi koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisine sahiptir. 2) Bilişim Teknolojileri alanının problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme; çözüm için gerekli yöntemi seçme ve uygulama becerisine sahiptir. 3) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ile etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, etkin sunum yapabilme becerisine sahiptir. 4) Takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir. 5) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyinde kullanabilme becerisine sahiptir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Öğrenci proje konusu için teklif hazırlar. | |
2) | Proje Öneri Sunumu | |
3) | İlerleme Raporu 1 (Gereksinimler / Özellikler) dahil. Yaklaşım ve Sistem Profili, Kullanım Durumları, Fizibilite ve Taslak Modeller | |
4) | İlerleme Raporu 1 (Gereksinimler / Özellikler) dahil. Yaklaşım ve Sistem Profili, Kullanım Durumları, Fizibilite ve Taslak Modeller | |
5) | İlerleme Raporu 2 (Planlama ve Analiz) Sunum 2 dahil. Sistem ve Algoritma Analizi, Ön Nesne / Süreç Modeli, Araç Seçimi | |
6) | İlerleme Raporu 2 (Planlama ve Analiz) Sunum 2 dahil. Sistem ve Algoritma Analizi, Ön Nesne / Süreç Modeli, Araç Seçimi | |
7) | İlerleme Raporu 3 (Sistem / Araştırma Tasarımı) dahil. Değiştirilen Modeller, Ayrıntılı Tasarımlar ve Kontroller, Test Planı | |
8) | İlerleme Raporu 3 (Sistem / Araştırma Tasarımı) dahil. Değiştirilen Modeller, Ayrıntılı Tasarımlar ve Kontroller, Test Planı | |
9) | İlerleme Raporu 4 (Uygulama ve Test) dahil. Kaynak kodu, Test Sonuçları ve Tartışma | |
10) | İlerleme Raporu 4 (Uygulama ve Test) dahil. Kaynak kodu, Test Sonuçları ve Tartışma | |
11) | İlerleme Raporu 4 (Uygulama ve Test) dahil. Kaynak kodu, Test Sonuçları ve Tartışma | |
12) | İlerleme Raporu 5 (Değerlendirme ve İyileştirme) | |
13) | İlerleme Raporu 5 (Değerlendirme ve İyileştirme) | |
14) | İlerleme Raporu 5 (Değerlendirme ve İyileştirme) | |
15) | Final Sunumları (Proje Posteri ve Nihai Rapor) |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak | ||||||||||
2) Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak | ||||||||||
3) Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak | ||||||||||
4) Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||||||
5) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak. | ||||||||||
6) Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||||||
7) Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak | ||||||||||
8) Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak | ||||||||||
9) Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||||||
10) Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak | |
2) | Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak | |
3) | Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak | |
4) | Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak | |
5) | Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak. | |
6) | Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak | |
7) | Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak | |
8) | Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak | |
9) | Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak | |
10) | Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 3 | % 75 |
Sunum | 1 | % 25 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 5 | 20 | 100 | ||||
Proje | 1 | 15 | 15 | ||||
Ödevler | 2 | 5 | 10 | ||||
Toplam İş Yükü | 125 |