Bilgisayar Programcılığı (İÖ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MYO057 | ||||
Ders İsmi: | İleri Robotik Kodlama | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. AHMET SELİM ÖVER | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Burak Ağgül | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere robotik sistemlerin temel prensiplerini ve tasarım, programlama ve uygulama süreçlerindeki kilit becerileri kazandırmaktır. Ders, donanım ve yazılım entegrasyonunu, sensör kullanımını, hareket kontrolünü, yapay zekâ uygulamalarını ve projelerin geliştirilmesini içeren geniş bir konu yelpazesini kapsayarak öğrencilere kapsamlı bir bakış açısı sunmayı hedeflemektedir. Dersin hedefi, öğrencilerin robotik sistemleri etkili bir şekilde tasarlama, programlama ve yönetme becerilerini geliştirmektir. ROS gibi önemli araçları kullanarak pratik deneyim kazandırmayı amaçlayan ders, aynı zamanda yapay zekâ ve makine öğrenimi konularındaki temel bilgileri öğrencilere aktarmayı ve bu teknolojileri robotik uygulamalarda başarıyla kullanma yeteneklerini artırmayı amaçlamaktadır. Dersin sonunda öğrenciler, robotik alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilecek, eleştirel düşünme becerilerini geliştirebilecek ve bağımsız bir şekilde robotik projeler yönetebilecek düzeye ulaşacaklardır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, robotik sistemlerin temel prensiplerini ve uygulamalarını kapsar. Donanım ve yazılım entegrasyonu, sensörlerin kullanımı, hareket kontrolü, yapay zekâ algoritmaları ve makine öğrenimi modelleri teknik detaylarıyla incelenir. Öğrenciler, ROS (Robot Operating System) gibi araçları kullanarak pratik deneyim kazanır ve kendi robotik projelerini geliştirirler. Endüstriyel robotik uygulamalara yönelik güncel teknik bilgiler de dersin içeriğinde yer alır. Bu ders, öğrencilere karmaşık robotik sistemleri anlama ve tasarlama yetenekleri kazandırmayı hedefler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Robotik Temeller: Dersin ilk bölümünde öğrenciler, robotik dünyasının temel kavramlarını ve terminolojisini öğrenir. Farklı robot türleri ve özellikleri üzerinde durarak, robotik alanına giriş yaparlar. 2) ROS Temelleri ve Entegrasyon: ROS' un temel prensiplerini öğrenen öğrenciler, bu sistemle Raspberry Pi'nin nasıl entegre edildiğini anlar. ROS ile yazılım geliştirme süreçlerini kavrayarak, bu platformun sunduğu güçlü araçları kullanmayı öğrenirler. 3) Sensörler ve Algılama: Dersin bu aşamasında, öğrenciler robotik sistemlerde yaygın olarak kullanılan sensörleri inceler. Algılama ve haritalama stratejilerini öğrenir ve projelerin geliştirilme sürecinde sensörlerin stratejik rolünü kavrarlar. 4) Hareket Kontrolü ve Navigasyon: Hareket kontrol stratejileri ve navigasyon algoritmalarıyla tanışan öğrenciler, projelerin uygulanmasında nasıl etkili bir şekilde hareket kontrolü sağlanacağını öğrenirler ve geliştirirler. 5) Yapay Zekâ ve Makine Öğrenimi Uygulamaları: Temel yapay zekâ ve makine öğrenimi kavramlarına odaklanır bu bilgileri kullanarak yapay zekâ uygulamalarını ve endüstriyel robotikteki rolünü değerlendirirler ve güncel teknoloji trendleri hakkında bilgi verir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon ve Giriş | Yok |
2) | Robotik ve Temel Terminoloji | Yok |
3) | ROS (Robot Operating System) Temelleri | Yok |
4) | Raspberry Pi ve ROS entegrasyonu | Yok |
5) | ROS ile yazılım geliştirme | Yok |
6) | Sensörler ve Algılama | Yok |
7) | Projelerin Geliştirilmesi ve Test Edilmesi- I | Yok |
8) | Vize | 1,2,3,4,5,6,7 |
9) | Hareket Kontrolü ve Navigasyon | Yok |
10) | Projeler ve Uygulama | Yok |
11) | Yapay Zekâ ve Makine Öğrenimi | Yok |
12) | Endüstriyel Robotik | Yok |
13) | Projelerin Geliştirilmesi ve Test Edilmesi- II | Yok |
14) | Dönem Tekrarı | Yok |
15) | Final | 9,10,11,12,13,14 |
Ders Notları / Kitaplar: | Robot Programlama Seti - 3 Kitap Takım, Yazar: Akın Akçaoğlu |
Diğer Kaynaklar: | 1. ROBOT PROGRAMLAMA EĞİTİM KİTABI, Yazar: Dr. Ahmet Ali SÜZEN 2. PROJELERLE YAPAY ZEKA VE BİLGİSAYARLI GÖRÜ EĞİTİM KİTABI, Yazar : Ümit AKSOYLU 3. PYTHON PROJELER VE POPÜLER KÜTÜPHANELER EĞİTİM KİTABI, Yazar : Burak YILDIZ |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. | |||||||||||||
2) Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. | |||||||||||||
3) Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. | |||||||||||||
4) Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. | |||||||||||||
5) Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. | |||||||||||||
6) Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. | |||||||||||||
7) Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. | |||||||||||||
8) Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. | |||||||||||||
9) İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. | |||||||||||||
10) Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. | |||||||||||||
11) Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. | |||||||||||||
12) Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. | |||||||||||||
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. | 3 |
2) | Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. | 3 |
3) | Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. | 3 |
4) | Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. | 3 |
5) | Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. | 3 |
6) | Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. | 3 |
7) | Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. | 3 |
8) | Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. | 3 |
9) | İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. | 3 |
10) | Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. | 3 |
11) | Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. | 3 |
12) | Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. | 3 |
13) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 2 | 10 | 20 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 1 | 31 | |||
Final | 1 | 35 | 35 | ||||
Toplam İş Yükü | 86 |