MYO055 Meslek Etiğiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar Programcılığı (İÖ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Programcılığı (İÖ)

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MYO055
Ders İsmi: Meslek Etiği
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. AHMET SELİM ÖVER
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Ahmet Selim Över
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, katılımcılara meslek etiği konusunda gerekli bilgi, beceri ve anlayışı kazandırmayı amaçlamaktadır. Meslek etiği, bir mesleği icra eden bireylerin ve kuruluşların davranışlarını düzenleyen, dürüstlük, saygı, sorumluluk gibi temel prensiplere odaklanan bir alanı kapsar. Bu ders, öğrencilere mesleklerinde etik kararlar alabilme, sorunları etik bir bakış açısıyla eleme ve etik kurallara uygun davranma konularında yeterlik kazandırmayı hedeflemektedir.
Dersin İçeriği: Ders içeriği, meslek etiğiyle ilgili temel kavramları kapsayacak şekilde tasarlanmıştır. Etik kuralların nasıl oluşturulduğu, bir meslek mensubunun etik sorumlulukları, çeşitli etik teoriler ve bunların günlük uygulamalara nasıl entegre edilebileceği gibi konular ele alınacaktır. Ayrıca, öğrencilere etik kararlar alırken karşılaşabilecekleri zorluklarla başa çıkma becerileri kazandırılacak ve farklı meslek alanlarındaki etik konuları anlama yetenekleri geliştirilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Temel kavramları anlamak adına, etik ve ahlakı tanımlayabilmeli ve ahlaki iyiliğin belirlenmesinde kullanılan yöntemleri açıklayabilmelidir.
2) Etik ve ahlak arasındaki ayrımı anlamak için, bu kavramlar arasındaki farkları detaylı bir şekilde ifade edebilmelidir.
3) Mesleki değerleri temel düzeyde tanımlayabilmeli ve bu değerlerin ahlaki çıkarımlarını anlayarak açıklayabilmelidir.
4) Meslek hayatında etik dışı davranışların yol açabileceği sonuçları kavrayarak, bu davranışların mesleki ortamlardaki etkilerini açıklayabilmelidir.
5) Etik analiz yeteneğine sahip olmalı ve çeşitli durumları etik açıdan değerlendirebilmelidir.
6) Etik sorunlarla karşılaşıldığında, mesleki değerleri kullanarak bu sorunlara haklı çıkarılabilecek çözümler üretebilmelidir. Ayrıca, mesleki değerleri gerçek olay örneklerinde uygulama becerisine sahip olmalıdır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Etik ve ahlak kavramlarını incelemek Hayır
2) Etik ve ahlak kavramlarını incelemek Hayır
3) Etik sistemlerini incelemek Hayır
4) Etik sistemlerini incelemek Hayır
5) Etik sistemlerini incelemek Hayır
6) Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörleri incelemek Hayır
7) Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörleri incelemek Hayır
8) Ara Sınav 1,2,3,4,5,6,7
9) Meslek etiğini incelemek Hayır
10) Meslek etiğini incelemek Hayır
11) Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını incelemek Hayır
12) Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını incelemek Hayır
13) Sosyal sorumluluk kavramını incelemek Hayır
14) Sosyal sorumluluk kavramını incelemek Hayır
15) Final 9,10,11,12,13,14

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Demet Çakıroğlu , Nuran Öztürk Başpınar - Meslek Etiği
Alptekin Sökmen - Meslek Etiği
Diğer Kaynaklar: https://cahitcengizhan.com/bilisim-etik-ilkeleri/

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. 3 3 3 3 3 3
2) Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. 3 3 3 3 3 3
3) Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. 3 3 3 3 3 3
4) Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. 3 3 3 3 3 3
5) Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. 3 3 3 3 3 3
6) Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. 3 3 3 3 3 3
7) Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. 3 3 3 3 3 3
8) Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. 3 3 3 3 3 3
9) İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. 3 3 3 3 3 3
10) Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. 3 3 3 3 3 3
11) Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. 3 3 3 3 3 3
12) Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. 3 3 3 3 3 3
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. 3 3 3 3 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. 1
2) Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. 1
3) Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. 1
4) Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. 1
5) Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. 1
6) Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. 1
7) Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. 1
8) Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. 1
9) İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. 1
10) Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. 1
11) Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. 1
12) Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. 1
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 2 5 10
Ara Sınavlar 1 35 1 36
Final 1 40 1 41
Toplam İş Yükü 87