Bilgisayar Programcılığı (İÖ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MYO055 | ||||
Ders İsmi: | Meslek Etiği | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. AHMET SELİM ÖVER | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Ahmet Selim Över | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, katılımcılara meslek etiği konusunda gerekli bilgi, beceri ve anlayışı kazandırmayı amaçlamaktadır. Meslek etiği, bir mesleği icra eden bireylerin ve kuruluşların davranışlarını düzenleyen, dürüstlük, saygı, sorumluluk gibi temel prensiplere odaklanan bir alanı kapsar. Bu ders, öğrencilere mesleklerinde etik kararlar alabilme, sorunları etik bir bakış açısıyla eleme ve etik kurallara uygun davranma konularında yeterlik kazandırmayı hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği: | Ders içeriği, meslek etiğiyle ilgili temel kavramları kapsayacak şekilde tasarlanmıştır. Etik kuralların nasıl oluşturulduğu, bir meslek mensubunun etik sorumlulukları, çeşitli etik teoriler ve bunların günlük uygulamalara nasıl entegre edilebileceği gibi konular ele alınacaktır. Ayrıca, öğrencilere etik kararlar alırken karşılaşabilecekleri zorluklarla başa çıkma becerileri kazandırılacak ve farklı meslek alanlarındaki etik konuları anlama yetenekleri geliştirilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Temel kavramları anlamak adına, etik ve ahlakı tanımlayabilmeli ve ahlaki iyiliğin belirlenmesinde kullanılan yöntemleri açıklayabilmelidir. 2) Etik ve ahlak arasındaki ayrımı anlamak için, bu kavramlar arasındaki farkları detaylı bir şekilde ifade edebilmelidir. 3) Mesleki değerleri temel düzeyde tanımlayabilmeli ve bu değerlerin ahlaki çıkarımlarını anlayarak açıklayabilmelidir. 4) Meslek hayatında etik dışı davranışların yol açabileceği sonuçları kavrayarak, bu davranışların mesleki ortamlardaki etkilerini açıklayabilmelidir. 5) Etik analiz yeteneğine sahip olmalı ve çeşitli durumları etik açıdan değerlendirebilmelidir. 6) Etik sorunlarla karşılaşıldığında, mesleki değerleri kullanarak bu sorunlara haklı çıkarılabilecek çözümler üretebilmelidir. Ayrıca, mesleki değerleri gerçek olay örneklerinde uygulama becerisine sahip olmalıdır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Etik ve ahlak kavramlarını incelemek | Hayır |
2) | Etik ve ahlak kavramlarını incelemek | Hayır |
3) | Etik sistemlerini incelemek | Hayır |
4) | Etik sistemlerini incelemek | Hayır |
5) | Etik sistemlerini incelemek | Hayır |
6) | Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörleri incelemek | Hayır |
7) | Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörleri incelemek | Hayır |
8) | Ara Sınav | 1,2,3,4,5,6,7 |
9) | Meslek etiğini incelemek | Hayır |
10) | Meslek etiğini incelemek | Hayır |
11) | Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını incelemek | Hayır |
12) | Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını incelemek | Hayır |
13) | Sosyal sorumluluk kavramını incelemek | Hayır |
14) | Sosyal sorumluluk kavramını incelemek | Hayır |
15) | Final | 9,10,11,12,13,14 |
Ders Notları / Kitaplar: | Demet Çakıroğlu , Nuran Öztürk Başpınar - Meslek Etiği Alptekin Sökmen - Meslek Etiği |
Diğer Kaynaklar: | https://cahitcengizhan.com/bilisim-etik-ilkeleri/ |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
2) Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
3) Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
4) Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
5) Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
6) Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
7) Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
8) Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
9) İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
10) Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
11) Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
12) Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. | 1 |
2) | Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. | 1 |
3) | Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. | 1 |
4) | Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. | 1 |
5) | Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. | 1 |
6) | Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. | 1 |
7) | Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. | 1 |
8) | Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. | 1 |
9) | İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. | 1 |
10) | Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. | 1 |
11) | Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. | 1 |
12) | Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. | 1 |
13) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 2 | 5 | 10 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 35 | 1 | 36 | |||
Final | 1 | 40 | 1 | 41 | |||
Toplam İş Yükü | 87 |