Çocuk Gelişimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CGE053 | ||||
Ders İsmi: | Sağlık Bilimlerinde Kalite Güvencesi Ve Akreditasyon | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİLGÜN SARP | ||||
Dersi Veren(ler): | Nilgün Sarp | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sağlık bilimlerinde, özellikle kurumlarda kalitenin izlenmesi ve değerlendirilmesi, kalite güvencesi ve akreditasyon konularında öğrencilerin bilgilenmelerini sağlamak ve alana hazırlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin içeriği; Kalite kavramı, kalite kavramının gelişimi, Toplam kalite yönetimi felsefe ve ilkeleri, kalite yönetimi araçları, kalite yönetimi uygulamalarıdır. Sağlık bilimlerinde, özellikle kurumlarda kalitenin önemi, izlenmesi ve değerlendirilmesi ile ayrıca kalite güvencesi ve akreditasyonun önemi ve sürecini kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sağlık bilimlerinde kalite güvencesi ve Akreditasyon kavramlarının önemini ve içeriğini açıklar. 2) Kalite güvencesi ve Akreditasyon uygulamalarının aşamalrını ve özelliklerini nitelendirir. 3) Kurumlarda kalite güvencesi ve Akreditasyon çalışmalarını değerlendirir. 4) Kurum için kalite güvencesi ve Akreditasyon çalışmalarında, gerekli ölçütleri kullanarak önerilerde bulunur. 5) Kurum için kalite güvencesi ve Akreditasyon çalışmalarında sorumluluk alır, bu alanda bağımsız bir proje hazırlar. 6) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders ile ilgili bilgilendirme, kalite, kalite güvencesi, ve akreditasyon konularında ne biliyoruz ve neleri merak ediyoruz" sorularının cevaplarının tartışılması | |
2) | Sağlık hizmetlerinde kalitenin anlamı | |
3) | Kalite kavramının gelişimi ve tarihçesi | |
4) | Toplam kalite yönetimi felsefe ve ilkeleri | |
5) | Kalite yönetimi araçları, kalite yönetimi uygulamaları | |
6) | Kalite yönetimi araçları, kalite yönetimi uygulamaları | |
7) | Vize sınavı | |
8) | Sağlık bilimlerinde, özellikle kurumlarda kalitenin önemi, izlenmesi ve değerlendirilmesi | |
9) | Kalite güvencesi ve akreditasyon tanımı ve süreci | |
10) | Sağlık bilimlerinde Kalite güvencesi ve akreditasyon | |
11) | Sağlık bilimlerinde Kalite güvencesi ve akreditasyon Uygulamaları | |
12) | Sağlık bilimlerinde Kalite güvencesi ve akreditasyon Uygulamaları | |
13) | Sağlık bilimlerinde Kalite güvencesi ve akreditasyonun değerlendirmesi | |
14) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Sarp, Nilgün (2017), Kalite Kontrol Uygulamaları, Genişletilmiş II Basım, Siyasal Kitabevi, İstanbul |
Diğer Kaynaklar: | SAS Hastane Seti TÜSKA Hastane Seti JCI Hastane Seti Klinik kalite konularında makaleler ve bilimsel yazılar. Kalite güvencesi ve akreditasyon konusundaki makaleler, diğer bilimsel yayınlar |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. | |||||||||||||||
2) Çocuk Gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanır. | |||||||||||||||
3) Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak kendini ifade eder, gerekli mesleki çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sorumluluk alır. | |||||||||||||||
4) Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayarak güncel yaşantıları ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri ilişkilendirir. | |||||||||||||||
5) Çocuk Gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | |||||||||||||||
6) Çocuk Gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | |||||||||||||||
7) Çocuk Gelişimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar. | |||||||||||||||
8) Çocuk Gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile sosyal, kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. | |||||||||||||||
9) Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (kitap, bilgi notu, kitapçık, oyuncak, eğitici öğretici araçlar vb.) planlar, hazırlar, değerlendirir ve materyalleri çocuğun ve ailenin yüksek yararına uygun olarak kullanır. | |||||||||||||||
10) .Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki mesleki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olur. | |||||||||||||||
11) Mesleki alandaki tüm uygulamalarda ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır. | |||||||||||||||
12) Çocuk Gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. | |||||||||||||||
13) Avrupa bilgisayar kullanma lisansı açısından ileri düzey bilgisayar kullanma becerilerine sahiptir. | |||||||||||||||
14) Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 seviyesi İngilizce dil hakimiyetine sahiptir. | |||||||||||||||
15) Çocuk Gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. | 3 |
2) | Çocuk Gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
3) | Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak kendini ifade eder, gerekli mesleki çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sorumluluk alır. | 3 |
4) | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayarak güncel yaşantıları ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri ilişkilendirir. | 2 |
5) | Çocuk Gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 2 |
6) | Çocuk Gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 2 |
7) | Çocuk Gelişimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar. | 2 |
8) | Çocuk Gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile sosyal, kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. | 2 |
9) | Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (kitap, bilgi notu, kitapçık, oyuncak, eğitici öğretici araçlar vb.) planlar, hazırlar, değerlendirir ve materyalleri çocuğun ve ailenin yüksek yararına uygun olarak kullanır. | 2 |
10) | .Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki mesleki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olur. | 2 |
11) | Mesleki alandaki tüm uygulamalarda ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır. | 2 |
12) | Çocuk Gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. | 2 |
13) | Avrupa bilgisayar kullanma lisansı açısından ileri düzey bilgisayar kullanma becerilerine sahiptir. | 2 |
14) | Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 seviyesi İngilizce dil hakimiyetine sahiptir. | 2 |
15) | Çocuk Gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterir. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 20 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sunum / Seminer | 10 | 20 |
Proje | 1 | 2 |
Ödevler | 15 | 30 |
Ara Sınavlar | 3 | 7 |
Toplam İş Yükü | 107 |