Çocuk Gelişimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CGE052 | ||||
Ders İsmi: | P4C: Çocuklar İçin Felsefe | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. HANDAN BELİVERMİŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Handan Belivermiş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Çocuklar için felsefe pedogojisinin hedefleri, özellikleri, planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi konularında gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak. |
Dersin İçeriği: | Çocuklarla ve topluluklarla felsefe (P4C) pedogojisinin tarihsel ve düşünsel temelleri, çocuk ve felsefe ilişkisi, P4C ile ilgili temel teori ve kavramlar, P4C’nin temel prensipleri ve 4 C’nin anlamı, felsefe tarihine genel bir bakış ve felsefenin türleri, felsefi soruşturma için gerekli uyaran ve soruların seçilmesi, örnek uygulamalar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çocuk ve felsefe arasındaki ilişkiyi ifade edebilir. 2) P4C pedogojisinin temel özelliklerini ifade edebilir. 3) Temel felsefi tartışmalara dair görüş geliştirebilir. 4) P4C soruşturmalarında kolaylaştırıcı olmak için aday olabilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Çocuklarla ve topluluklarla felsefe (p4c) pedogojisinin tarihsel ve düşünsel temelleri - Uygulama örneği | |
2) | Çocuk ve felsefe ilişkisi. - Uygulama örneği. | |
3) | P4c ile ilgili temel teori ve kavramlar. Uygulama örneği. | |
4) | Konunun önemi, Çocuk ve Felsefe İlişkisi . Uygulama örneği. | |
5) | P4C pedogojisi ve metotları. Uygulama örneği. | |
6) | P4C Temel Kavram ve araçları. Uygulama örneği. | |
7) | Felsefi Tartışmaların Kökeni ve Felsefenin Türleri. Uygulama örneği. | |
8) | Felsefi Soru Oluşturma, felsefi soruşturmalarda mantık ilkeleri. Uygulama örneği. | |
9) | Ara sınav | |
10) | P4C soruşturmalarının değerlendirilmesi. Uygulama örneği. | |
11) | Öğrenci Uygulamaları + Akvaryum uygulaması | |
12) | Öğrenci Uygulamaları + Akvaryum uygulaması | |
13) | Öğrenci Uygulamaları + Akvaryum uygulaması | |
14) | Öğrenci Uygulamaları + Akvaryum uygulaması |
Ders Notları / Kitaplar: | Lone, J. M, Küçük Filozof -Gökberk, M., Felsefe Tarihi -Worley, P., Felsefe Makinesi -Usta, S., Şüphenin Tarihi -Bochenski, J. M., Felsefece Düşünmenin Yolları -Felsefe ve Çocuk, Gareth B. Matthews -Çocuklar İçin Felsefe, David A. White -Çocuklarla Felsefe, Nuran Direk -Felsefe Makinesi, Peter Worley -Felsefeye Giriş, Nigel Warburton -Felsefenin Kısa Tarihi, Nigel Warburton -Felsefeye Çağrı, Stanley M. Honer |
Diğer Kaynaklar: | Felsefe Sınıfta, Lipman, M. – Sharp, A. – Oscanyan, F., Usturlab Yay. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. | |||||||||||||||
2) Çocuk Gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanır. | |||||||||||||||
3) Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak kendini ifade eder, gerekli mesleki çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sorumluluk alır. | |||||||||||||||
4) Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayarak güncel yaşantıları ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri ilişkilendirir. | |||||||||||||||
5) Çocuk Gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | |||||||||||||||
6) Çocuk Gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | |||||||||||||||
7) Çocuk Gelişimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar. | |||||||||||||||
8) Çocuk Gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile sosyal, kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. | |||||||||||||||
9) Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (kitap, bilgi notu, kitapçık, oyuncak, eğitici öğretici araçlar vb.) planlar, hazırlar, değerlendirir ve materyalleri çocuğun ve ailenin yüksek yararına uygun olarak kullanır. | |||||||||||||||
10) .Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki mesleki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olur. | |||||||||||||||
11) Mesleki alandaki tüm uygulamalarda ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır. | |||||||||||||||
12) Çocuk Gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. | |||||||||||||||
13) Avrupa bilgisayar kullanma lisansı açısından ileri düzey bilgisayar kullanma becerilerine sahiptir. | |||||||||||||||
14) Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 seviyesi İngilizce dil hakimiyetine sahiptir. | |||||||||||||||
15) Çocuk Gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. | 2 |
2) | Çocuk Gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanır. | 2 |
3) | Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak kendini ifade eder, gerekli mesleki çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sorumluluk alır. | 2 |
4) | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayarak güncel yaşantıları ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri ilişkilendirir. | 2 |
5) | Çocuk Gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 2 |
6) | Çocuk Gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 2 |
7) | Çocuk Gelişimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar. | 3 |
8) | Çocuk Gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile sosyal, kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. | 3 |
9) | Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (kitap, bilgi notu, kitapçık, oyuncak, eğitici öğretici araçlar vb.) planlar, hazırlar, değerlendirir ve materyalleri çocuğun ve ailenin yüksek yararına uygun olarak kullanır. | 3 |
10) | .Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki mesleki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olur. | 3 |
11) | Mesleki alandaki tüm uygulamalarda ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır. | 3 |
12) | Çocuk Gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 |
13) | Avrupa bilgisayar kullanma lisansı açısından ileri düzey bilgisayar kullanma becerilerine sahiptir. | 3 |
14) | Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 seviyesi İngilizce dil hakimiyetine sahiptir. | 3 |
15) | Çocuk Gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterir. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 6 | % 42 |
Ara Sınavlar | 1 | % 18 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 24 |
Laboratuvar | 9 | 18 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 22 |
Ödevler | 12 | 36 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 104 |