Çocuk Gelişimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CGE052
Ders İsmi: P4C: Çocuklar İçin Felsefe
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. HANDAN BELİVERMİŞ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Handan Belivermiş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Çocuklar için felsefe pedogojisinin hedefleri, özellikleri, planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi konularında gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak.
Dersin İçeriği: Çocuklarla ve topluluklarla felsefe (P4C) pedogojisinin tarihsel ve düşünsel temelleri, çocuk ve felsefe ilişkisi, P4C ile ilgili temel teori ve kavramlar, P4C’nin temel prensipleri ve 4 C’nin anlamı, felsefe tarihine genel bir bakış ve felsefenin türleri, felsefi soruşturma için gerekli uyaran ve soruların seçilmesi, örnek uygulamalar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çocuk ve felsefe arasındaki ilişkiyi ifade edebilir.
2) P4C pedogojisinin temel özelliklerini ifade edebilir.
3) Temel felsefi tartışmalara dair görüş geliştirebilir.
4) P4C soruşturmalarında kolaylaştırıcı olmak için aday olabilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çocuklarla ve topluluklarla felsefe (p4c) pedogojisinin tarihsel ve düşünsel temelleri - Uygulama örneği
2) Çocuk ve felsefe ilişkisi. - Uygulama örneği.
3) P4c ile ilgili temel teori ve kavramlar. Uygulama örneği.
4) Konunun önemi, Çocuk ve Felsefe İlişkisi . Uygulama örneği.
5) P4C pedogojisi ve metotları. Uygulama örneği.
6) P4C Temel Kavram ve araçları. Uygulama örneği.
7) Felsefi Tartışmaların Kökeni ve Felsefenin Türleri. Uygulama örneği.
8) Felsefi Soru Oluşturma, felsefi soruşturmalarda mantık ilkeleri. Uygulama örneği.
9) Ara sınav
10) P4C soruşturmalarının değerlendirilmesi. Uygulama örneği.
11) Öğrenci Uygulamaları + Akvaryum uygulaması
12) Öğrenci Uygulamaları + Akvaryum uygulaması
13) Öğrenci Uygulamaları + Akvaryum uygulaması
14) Öğrenci Uygulamaları + Akvaryum uygulaması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lone, J. M, Küçük Filozof
-Gökberk, M., Felsefe Tarihi
-Worley, P., Felsefe Makinesi
-Usta, S., Şüphenin Tarihi
-Bochenski, J. M., Felsefece Düşünmenin Yolları
-Felsefe ve Çocuk, Gareth B. Matthews
-Çocuklar İçin Felsefe, David A. White
-Çocuklarla Felsefe, Nuran Direk
-Felsefe Makinesi, Peter Worley
-Felsefeye Giriş, Nigel Warburton
-Felsefenin Kısa Tarihi, Nigel Warburton
-Felsefeye Çağrı, Stanley M. Honer
Diğer Kaynaklar: Felsefe Sınıfta, Lipman, M. – Sharp, A. – Oscanyan, F., Usturlab Yay.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur.
2) Çocuk Gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanır.
3) Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak kendini ifade eder, gerekli mesleki çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sorumluluk alır.
4) Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayarak güncel yaşantıları ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri ilişkilendirir.
5) Çocuk Gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.
6) Çocuk Gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir.
7) Çocuk Gelişimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar.
8) Çocuk Gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile sosyal, kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır.
9) Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (kitap, bilgi notu, kitapçık, oyuncak, eğitici öğretici araçlar vb.) planlar, hazırlar, değerlendirir ve materyalleri çocuğun ve ailenin yüksek yararına uygun olarak kullanır.
10) .Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki mesleki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olur.
11) Mesleki alandaki tüm uygulamalarda ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır.
12) Çocuk Gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar.
13) Avrupa bilgisayar kullanma lisansı açısından ileri düzey bilgisayar kullanma becerilerine sahiptir.
14) Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 seviyesi İngilizce dil hakimiyetine sahiptir.
15) Çocuk Gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. 2
2) Çocuk Gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanır. 2
3) Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak kendini ifade eder, gerekli mesleki çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sorumluluk alır. 2
4) Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayarak güncel yaşantıları ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri ilişkilendirir. 2
5) Çocuk Gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 2
6) Çocuk Gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 2
7) Çocuk Gelişimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar. 3
8) Çocuk Gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile sosyal, kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. 3
9) Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (kitap, bilgi notu, kitapçık, oyuncak, eğitici öğretici araçlar vb.) planlar, hazırlar, değerlendirir ve materyalleri çocuğun ve ailenin yüksek yararına uygun olarak kullanır. 3
10) .Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki mesleki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olur. 3
11) Mesleki alandaki tüm uygulamalarda ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır. 3
12) Çocuk Gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. 3
13) Avrupa bilgisayar kullanma lisansı açısından ileri düzey bilgisayar kullanma becerilerine sahiptir. 3
14) Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 seviyesi İngilizce dil hakimiyetine sahiptir. 3
15) Çocuk Gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterir. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 6 % 42
Ara Sınavlar 1 % 18
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 12 24
Laboratuvar 9 18
Sınıf Dışı Ders Çalışması 11 22
Ödevler 12 36
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 104