Çocuk Gelişimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CGE047 | ||||
Ders İsmi: | Çocuk Adalet Sistemi Ve Adli Sistemdeki Çocuklarla Çalışma | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. DİDEM ELİTEZ | ||||
Dersi Veren(ler): | Didem Elitez | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ülkemiz çocuk adalet sisteminin işleyişinin, adalet sistemi içindeki suça sürüklenmiş, mağdur tanık ve korunmaya muhtaç çocuklarla ilgili sistemin işleyişinin ve kurumlar arası ve multidisipliner çalışma esaslarının bilinmesi ve mesleki rol ve sorumlulukların bilinmesi ve adalet sisteminde çocuk gelişimci olarak rol ve sorumlulukların tanımlama becerisinin kazandırılması |
Dersin İçeriği: | Çocuk suçluluğunun tanımı, nedenleri, önlenmesi; çocuk suçluluğunun önlenmesinde ailenin önemi. Dünya’da ve Türkiye’de çocuk suçluluğu üzerinde durulacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dersin tanıtımı 2) Adalet sistemi ve çocuk adalet sisteminin özellikleri 3) Çocuk hakları sözleşmesi ve diğer sözleşmeler 4) Çocuk koruma kanunu ve ulusal mevzuat 5) Türk çocuk adalet sistemi kurumlar, meslekler ve işleyiş 6) Suç teorileri 7) Suça sürüklenmiş çocuklar 8) Vize sınavı 9) Suça sürüklenmiş çocuklar ve tedbir kararları 10) Suça sürüklenmiş çocuklarla multidisipliner çalışma esasları 11) Mağdur, tanık ve korunmaya muhtaç çocuklar 12) Destek sistemleri, mesleki rol ve sorumluluklar 13) Destek sistemleri, mesleki rol ve sorumluluklar 14) Final sınavı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı | |
2) | Adalet sistemi ve çocuk adalet sisteminin özellikleri | |
3) | Çocuk hakları sözleşmesi ve diğer sözleşmeler | |
4) | Çocuk koruma kanunu ve ulusal mevzuat | |
5) | Türk çocuk adalet sistemi kurumlar, meslekler ve işleyiş | |
6) | Suç teorileri | |
7) | Suça sürüklenmiş çocuklar | |
8) | Ara sınav | |
9) | Suça sürüklenmiş çocuklar ve tedbir kararları | |
10) | Suça sürüklenmiş çocuklarla multidisipliner çalışma esasları | |
11) | Mağdur, tanık ve korunmaya muhtaç çocuklar | |
12) | Destek sistemleri, mesleki rol ve sorumluluklar | |
13) | Destek sistemleri, mesleki rol ve sorumluluklar | |
14) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Balo, Y.S. (2005). Çocuk Ceza Hukuku, Adalet Yayınları, Ankara Topaloğlu, M. (2010).Türk Hukukunda Çocuklar Özgü Güvenlik Tedbirleri, Legal Yayınları, İstanbul. Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Tanımlar 1,Seçkin Yayınları, Ankara. Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Önleme ve Rehabilitasyon 2, Seçkin Yayınları, Ankara. |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
2) Çocuk Gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanır. | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | ||||||||
3) Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak kendini ifade eder, gerekli mesleki çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sorumluluk alır. | 2 | 1 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | |||||||
4) Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayarak güncel yaşantıları ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri ilişkilendirir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | |||||||||
5) Çocuk Gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | ||||||||||
6) Çocuk Gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 1 | 2 | 1 | 1 | |||||||||||
7) Çocuk Gelişimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar. | |||||||||||||||
8) Çocuk Gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile sosyal, kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. | 2 | 2 | 1 | 3 | |||||||||||
9) Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (kitap, bilgi notu, kitapçık, oyuncak, eğitici öğretici araçlar vb.) planlar, hazırlar, değerlendirir ve materyalleri çocuğun ve ailenin yüksek yararına uygun olarak kullanır. | |||||||||||||||
10) .Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki mesleki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olur. | 2 | 2 | 3 | ||||||||||||
11) Mesleki alandaki tüm uygulamalarda ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır. | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | ||||||||
12) Çocuk Gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
13) Avrupa bilgisayar kullanma lisansı açısından ileri düzey bilgisayar kullanma becerilerine sahiptir. | 1 | 1 | |||||||||||||
14) Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 seviyesi İngilizce dil hakimiyetine sahiptir. | 2 | 2 | 3 | 2 | |||||||||||
15) Çocuk Gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterir. | 2 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. | 3 |
2) | Çocuk Gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
3) | Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak kendini ifade eder, gerekli mesleki çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sorumluluk alır. | 3 |
4) | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayarak güncel yaşantıları ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri ilişkilendirir. | 3 |
5) | Çocuk Gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 2 |
6) | Çocuk Gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 1 |
7) | Çocuk Gelişimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar. | 1 |
8) | Çocuk Gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile sosyal, kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. | 2 |
9) | Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (kitap, bilgi notu, kitapçık, oyuncak, eğitici öğretici araçlar vb.) planlar, hazırlar, değerlendirir ve materyalleri çocuğun ve ailenin yüksek yararına uygun olarak kullanır. | 2 |
10) | .Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki mesleki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olur. | 2 |
11) | Mesleki alandaki tüm uygulamalarda ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır. | 3 |
12) | Çocuk Gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 |
13) | Avrupa bilgisayar kullanma lisansı açısından ileri düzey bilgisayar kullanma becerilerine sahiptir. | 2 |
14) | Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 seviyesi İngilizce dil hakimiyetine sahiptir. | 3 |
15) | Çocuk Gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterir. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 98 |